Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggt klistermärke som täcker äpplet?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj, det är inte det att jag skäms över att ha en MacBook, men jag är lite trött på att upprepa samma samtal varenda gång nån bekant/arbetskamrat ser att man har en mac. Så jag funderar på nåt snyggt sätt att dölja äpplet på skärmens baksida.

Nån som har nåt konkret förslag? Var kan jag hitta dessa klistermärken, vad kostar de osv?

Det finns ju såna här:
macbook decal on Etsy, a global handmade and vintage marketplace.
men de döljer ju inte äpplet - snarare framhäver.

Sen finns det såna här:
GelaSkins | Skins for 13" MacBook and MB Air
Men de drar ju också en del uppmärksamhet.

Kan du inte hitta en trasig Dell, de har ju apat efter lite och satt ngn stor blaffa i silverplast i samma plats. Sedan är det väl bara kolla om man inte kan få fast den med dubbelhäftande.

Ursprungligen av Goflorp:

Kan du inte hitta en trasig Dell, de har ju apat efter lite och satt ngn stor blaffa i silverplast i samma plats. Sedan är det väl bara kolla om man inte kan få fast den med dubbelhäftande.

Nja, jo det vore ju verkligen kamouflage, men jag är väl ute efter nåt mer anonymt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-31 10:45

Intressant, vilket samtal får du upprepa? Kan du dela med dig?

Ursprungligen av MatsOlov:

Intressant, vilket samtal får du upprepa? Kan du dela med dig?

Okej då, off topic:
Typ antingen blir det "Jaså, du har en Mac, du är en sån där, hehe . . ."

eller: "Kör du Mac? Är det bra det? Är det inte bara för grafik och film o sånt? Näha, jaha men är det inte dyrt?" osv. tusen dumma frågor. Vem orkar förklara?

Jag vill hellre göra det jag tänkte göra och undvika folk som aldrig ens provat mac, men har en massa förutfattade meningar.

Men låt inte denna diskussion handla om detta. Jag vill verkligen hitta ett lagom anonymt, men ändå snyggt sätt att dölja äpplet på skärmens baksida.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-31 10:49

Kanske ett av dessa skulle passa? Är väl inte så många som känner igen det nu för tiden.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-31 11:20

Var bara nyfiken då jag i princip aldrig får sådana frågor. Men... DecalGirl har hur mycket som helst för dig om du vill gömma din skönhet

Ursprungligen av MatsOlov:

Var bara nyfiken då jag i princip aldrig får sådana frågor. Men... DecalGirl har hur mycket som helst för dig om du vill gömma din skönhet

Många av de där drar en hel del uppmärksamhet, som sagt var.

Sen fattar jag inte riktigt hur de funkar - är det en stor dekal som täcker hela locket? Sen har de klistrat på på insidan också där man vilar handflatorna eller? Känns ju lite överdrivet.

Inte var det billigt heller.

Jag har sett några gånger i TV och filmer så klistrar de bara över en svart fyrkant över äpplet, det är ju inte särskilt snyggt, och väldigt uppenbart.

Eller så får du väl bli otrevlig

"Skall du skita i gubbjävel..." och "Skall väl du ge fan i" ...

Du får börja träna på de fraserna...

Eller säga "jag har inte tid eller ork just nu att dra allt det, jag måste jobba." kan också fungera.

Nej, jag försöker alltid vara trevlig.

Om man bara fick tag på sån där dekalvinyl så skulle man nog kunna skära till nåt coolt själv . . .

Jag tröttnar aldrig på att frälsa folk...

Grejen är väl egentligen den att idag har de flesta (jag känner) en Mac
eller så är de i alla fall fullt insatta och därför får man inga kommentarer...

LCR

Det finns ju skins till andra laptop o köpa har jag sett ngnstans som man typ sätter på.

1
Bevaka tråden