Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Letter/A4 etc

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en lösning som skall fungera både för letter och för A4.
En av utskrifterna spänner över flera sidor, dvs layouten flera sidor.

Då A4 och Letter är olika höga, blev lösningen en layout för A4 och en layout för Letter - innehållet per sida är identiskt mellan dom.

Letter har jag inte kunnat testa, men A4 har alltid fungerat bra. Häromdagen fick jag en felrapport från en amerikansk användare - när han skriver ut så hamnar en del av sidan 2 i den nedre delen av sidan 1. Slutsatsen jag drog var att hans sidhöjd skiljer sig från min.

Jag har pillat med detta lite grand, och ser nu att för min skrivare (Laserjet 1200) så är Letter definerat på ett visst sätt beroende på vilka döda ytor som finns för just den modellen. Slutsatsen jag drar är att detta kan variera från skrivare till skrivare, dvs det borde inte kunna gå att ställa in en fler-sides layout så att det passar alla skrivare.

En lösning på detta är att lägga varje sida på en layout, och att skriva ut varje layout för sig.

Någon som har erfarenhet av detta - går det verkligen inte att göra en fler-sides layout som går att skriva ut på vilken skrivare som helst?

mvh /Mikael

*bump*

1
Bevaka tråden