Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone OS 3.1.3, Iphone 3G och Internetdelning

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-03-08 09:39

Hej,
jag har en Iphone 3G, inte jailbreakad, som jag nu kör Iphone OS 3.0 på, och använder som ”3G-modem” till min bärbara dator genom Internetdelning. Operatör är Telia. Det har talats om att Apple i och med version 3.1.x av Iphone OS omöjliggorde detta, men jag ser nu att Iphone 3GS har möjlighet till internetdelning även med Iphone OS 3.1.x.

Min fråga blir därför: kan jag uppgradera till v3.1.3 utan att Internetdelning slutar fungera? Om man läser på Apples webb så kan man få intryck av att de funkar:

Apple - iPhone - Dela Internetanslutning med den bärbara datorn.

Men jag skulle gärna vara helt säker på att jag inte förlorar möjligheten till tethering. Mycket tacksam om någon kan svara på detta med någorlunda säkerhet!

  • Medlem
  • 2010-03-08 09:49

Jag tror att det gäller Tele2/Comviq/Spring.

Jag kör Telia + 3.1.3 och upplever inga problem. Det enda problem är att jag kan tappa internetdelningen då jag får inkommande samtal i telefonen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-08 10:46

Har inte Telia men 3 och upplever inga problem med Internetdelning med 3.1.3.

Jag har upplevt det som lite magisk. I princip inga problem men ibland så försvinner internetdelningen som av ett trollslag (jag kör telia) men efter en omstart av telefonen så brukar det komma tillbaka

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-03-08 14:31

Just to make sure...

...ni har Iphone 3G (inte 3GS) allihop?

Tackåbock!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-09 07:36
Ursprungligen av bborn:

Hej,
jag har en Iphone 3G, inte jailbreakad, som jag nu kör Iphone OS 3.0 på, och använder som ”3G-modem” till min bärbara dator genom Internetdelning. Operatör är Telia. Det har talats om att Apple i och med version 3.1.x av Iphone OS omöjliggorde detta, men jag ser nu att Iphone 3GS har möjlighet till internetdelning även med Iphone OS 3.1.x.

Min fråga blir därför: kan jag uppgradera till v3.1.3 utan att Internetdelning slutar fungera? Om man läser på Apples webb så kan man få intryck av att de funkar:

Apple - iPhone - Dela Internetanslutning med den bärbara datorn.

Men jag skulle gärna vara helt säker på att jag inte förlorar möjligheten till tethering. Mycket tacksam om någon kan svara på detta med någorlunda säkerhet!

Eh va?

Varför skulle internetdelningen försvinna?

Har du en telefon köpt av Telia ska det inte vara några problem.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-09 13:37

japp jag har en 3G och inte 3GS så du kan uppdatera telefonen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-10 02:32

Jag har en iPhone 3G med senaste fw och ej jailbreakad, officiellt upplåst av Telia och internetdelning fungerar fint med Tele2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-14 23:43

ridax: vad har du för inställningar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-15 21:59

Tele2's vanliga APN m.m så att det går att surfa med telefonen. Sedan BT pairar jag bara notebooken med iPhonen och använder mig av "PAN Network Access Profile" för att "ringa upp" nätet och då går det igång automatiskt.

Min internetdelning försvann när jag ändra APN till "internet.telenor.se" istället för "services.telenor.se" för få upp hastigheten. Hastigheten gick förvisso upp då men internetdelning försvann.... ändra tillbaka och starta om. Då funkar det men hastigheten gick ner:(

1
Bevaka tråden