Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar inte push med egen domän, google apps?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-03-27 15:44

Flyttade idag över min domän till google apps. Till en början verkade allt frid o fröjd tills jag inte får igång push för mailen. Är det så att push INTE fungerar med egen domän, såsom det gör med gmail ? iPhonen verifierar exchangeservern med användarnamn osv, men när den ska synca säger den "Anslutning till servern misslyckades".

Det funkar ju o köra mailen via imap, men jag var ute efter push funktionen.

Är jag ute o cyklar ?

Du vill alltså ha Push mail för ett gmailkonto?
Vilken guide använde du för att ställa in detta?

  • Medlem
  • 2010-03-27 19:46

Appen Gpush kompletterar med snabbare push än Gmails egna. Dessutom gillar jag brevlåde-ljudet när man får brev.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-03-27 21:05

Nja alltså, jag har ju adress@mindomän.com hos Google Apps. Push funkade fint med adress@gmail.com.

Problemet är med mailen som ligger på min domän. Den vill den inte synca.

Set Up Your iPhone or iPod Touch for Google Sync : Google Sync - Google Mobile Help använde jag för pushbiten till gmail.com kontot..

Jag vill gärna använda den inbyggda mail appen i iphonen (om det nu inte finns nån som är sjukt bättre ) men vill gärna slippa forwarda alla mina mail till ett vanligt gmail.com konto bara för o få push till luren.

****

Glömde tillägga att kalendrarna funkar fint o synca så det är bara mailen som krånglar.

Det ska funka! Jag kör med google-apps på mitt egna konto och den pushar (inte som Apples push utan sync) mailen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-03-28 15:07

Hur menar du, Apples push, sync ?
Följde du nån guide eller så ?

Ursprungligen av mrnicke:

Hur menar du, Apples push, sync ?
Följde du nån guide eller så ?

Det jag menar är att när folk pratar om "push" så kan man lätt tänka på Apples system för att få notiser. I de fallen får man upp en liten ruta med förhandsvisning av meddelandet.

Det google erbjuder är dock sync (samma sak som microsofts exchange) och det innebär att dina mail "pushas" ut direkt när de kommer, men du får bara en mail-signal som information, ingen fin ruta på lock-screen.

Så frågan är om du kanske fått det att funka som det ska men förväntade dig något annat?
Följer du guiden du själv länkade till (och gåt in i mails inställningar för att bekräfta att push är på) så ska det fungera.
Dock kan noteras att deras sync inte är 100%-ig, ibland kan det ta några minuter innan mailen kommer, ja. Men detta tycker jag tyvärr stämmer med Apples push för tex twitter eller facebook också.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-03-28 20:59

aha, jag förstår. Jag är med på det där. Mitt problem är att jag inte kan hämta mail alls via push. Jag följde guiden jag länkade till, men som jag skrev, jag får "Anslutning till servern misslyckades" när jag försöker hämta mail manuellt. Så jag kan inte hämta några mail alls med metoden i den guiden. Det funkar fint om man sätter upp ett konto normalt via imap. Men jag vill ju ha PUSH

Hoppas detta klargjorde något

Men, vad händer om du ställer in kontot efter den här guiden?:
Set Up Your iPhone or iPod Touch for Google Sync : Google Sync - Google Mobile Help

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-03-29 01:20

Lurigt, när jag nu kollar så ser jag att rutan vid " Aktivera Google Sync" är urkryssad. Fast jag har kryssat i den. Varje gång jag kryssar i den o sen kommer tillbaka så är den urkryssad. Va fan?

Theplague, jag får meddelandet "kan inte hämta epost. Anslutning till serberna misslyckades"

Bumpar denna tråd lite, någon kanske missat det (som jag), Google Apps stöder push sen i maj för bl.a. iOS.

Google Sync for your phone

1
Bevaka tråden