Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer iPhone firmware 3.2?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,
är det nån som har koll på när nästa större uppdatering för iPhone's firmware kommer? Kan det tänkas bli när iPad:en kommer om några dagar? Men jag har inte hört något om att Apple testar ny fw hos sina developers?

Jag hade oturen att följa en guide för jailbrake hos iClarified som "missade" detaljen att man inte kan jb:a en nyare 3GS, så jag är inlåst, längtar efter att jailbraka... Och det verkar ju som att det finns jailbrake's som inte släpps förrän nästa firmware-uppdatering släpps...

Så därför längtar jag till nästa större uppdatering...

Här hittade jag en hel rykten om iPhone OS 4.0, men det finns inga hintar om när det kan tänkas komma...:
AppleInsider | Apple's iPhone 4.0 to support multitasking via Expose-like interface

För ett bra tag sen misstänkte jag att 3.2 för iPhone skulle komma samtidigt med iPad, men det verkar oerhört osannolikt nu. Jag tror faktiskt inte att den kommer alls för iPhone, utan det blir istället 4.0 i sommar, eventuellt någon mindre "dot"-uppdatering till dess.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-31 20:00
Ursprungligen av Capeman:

För ett Bra tag sen misstänkte jag att 3.2 för iPhone skulle komma samtidigt med iPad, men det verkar oerhört osannolikt nu. Jag tror faktiskt inte att den kommer alls för iPhone, utan det blir istället 4.0 i sommar, eventuellt någon mindre "dot"-uppdatering till dess.

Tror jag med. 3.2 känns enbart riktad mot iPad.
/acke som fortfarande tycker att namnet på iPhone OS är ologiskt med tanke på att det nu kommer att driva iPad.

Ursprungligen av acke:

Tror jag med. 3.2 känns enbart riktad mot iPad.
/acke som fortfarande tycker att namnet på iPhone OS är ologiskt med tanke på att det nu kommer att driva iPad.

Man kunde ju tänka sig iOS, men det har redan Cisco lagt beslag på... för 15-20 år sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-01 09:33
Ursprungligen av lilledanne:

Man kunde ju tänka sig iOS, men det har redan Cisco lagt beslag på... för 15-20 år sedan.

Tänker ett samlingsnamn för alla tre varianter och sedan ett tillägg för varje specifik enhet.

- när det är klart, var min spontana tanke...

1
Bevaka tråden