Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken storlek på iPad ska man välja?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken storlek på paddan tycker ni är lagom?

Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Vilken storlek på paddan tycker ni är lagom?

16GB räcker till de allra flesta. Idag finns det inte lika stort behov att lagra film och musik på bärbara prylar för förr. Med tjänster som SVTPlay, TV4Play, SR, Spotify behöver du inte mycket lagringsutrymme. Vill du se dina egna filmer så kan du streama även dessa med Air Video från datorn hemma, eller NAS'en i garderoben.

Dock så tror jag att de allra flesta kommer att välja 32GB och 64GB modellen för att det "känns" bättre, inkl mig själv.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-04-13 10:09
Ursprungligen av andlin76:

16GB räcker till de allra flesta. Idag finns det inte lika stort behov att lagra film och musik på bärbara prylar för förr. Med tjänster som SVTPlay, TV4Play, SR, Spotify behöver du inte mycket lagringsutrymme. Vill du se dina egna filmer så kan du streama även dessa med Air Video från datorn hemma, eller NAS'en i garderoben.

Dock så tror jag att de allra flesta kommer att välja 32GB och 64GB modellen för att det "känns" bättre, inkl mig själv.

Fast har man wifi modellen så tror jag att en större iPad är befogad i alla fall då wifi täckning inte finns överallt.

Jag kommer själv skaffa mig en 64gb 3g modell som jag kommer fylla med musik och film.

Ovanstående tre inlägg har brutits ut från en annan tråd. Den tråden handlar om att köpa i USA, och vad man måste tänka på då - i form av skatter, adapters och sådant. Jag tycker inte att val av minnesstorlek passar in där, utan funkar nog bättre som en egen tråd.

/Mod

1
Bevaka tråden