Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor ang bootcamp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2010-04-16 11:16

Har beställt mig en ny Macbook Pro 2.66 core i7! Hade planerat att kötta in en 80 gb Intel SSD, och en extra 500 gb 5200rpm i Superdrive-facket!

Går det att installera XP på 500-disken, eller går det bara att installera där man har OSX installerat?? Om jag delar på 80gb-disken 40/40, kommer man kunna kommer åt 500gb-disken med Win då? Eller måste den partiotioneras också?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-16 11:29

Klart det går att installera den på 500 gb disken. Dock krävs det lite ändringar i os x för att kunna skriva till ntfs partitionen.

Jag funderar på att installera win7 på min MBP. Hur blir det när man startar upp datorn, går den automatiskt in i OSX eller får man välja mellan OSX och win7?

Ursprungligen av Dreamking:

Jag funderar på att installera win7 på min MBP. Hur blir det när man startar upp datorn, går den automatiskt in i OSX eller får man välja mellan OSX och win7?

den kommer att starta på den disken du ställer in den på, typ i systeminställningar eller ngt. då kommer den att starta där hela tiden.
för att sedan byta så håller du in "alt" vid start och då får du välja på det ena eller den andra.

Ursprungligen av kalle94:

den kommer att starta på den disken du ställer in den på, typ i systeminställningar eller ngt. då kommer den att starta där hela tiden.
för att sedan byta så håller du in "alt" vid start och då får du välja på det ena eller den andra.

Schysst. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden