Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RSS = Egen morgontidning

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar vad ni har för erfarenheter med RSS-läsare på iPad?

Min tanke är att ha en ipad som laddar ner RSS-flöden till sig och att man på ipaden kan sortera flödena i olika kategorier. Sedan är det bara att läsa dom direkt på ipaden offline.

Så att man på så sätt har en egen tidning med just de nyheter man vill läsa.

Vad är era erfarenheter av läsare? Någon som använder sig av denna metod? Finns en del på itunes men vill gärna ha lite mer personlig reflektion över vilka som funkar och inte funkar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-28 12:26

Exakt så gör jag men med iPhone och online...

Bästa rssläsaren är webbaserade Fever (feedafever.com) som fungerar grymt smidigt på både dator och iPhone. Dock funkar den ju inte offline.

Tidigare använde jag iPhoneappen byline som synkar mot google reader, har för mig att man kan synka först och läsa offline sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-28 20:26

Jag kör med NewsRack på iPaden, nu har jag iofs inte byggt någon morgontidning men tycker det borde gå och ska testa direkt. I väntan på det sã måste jag verkligen rekommendera NYTimes appen, guldnice till morgonespresson

testar newsrack nu på iphonen (har ingen ipad än) finns den snygga bilden med tidningar i tidningstället i ipad-versionen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-28 22:07

Osäker på vad du menar, hittar ingenting som liknar en tidning...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-28 22:10
Ursprungligen av FreddeB:

Osäker på vad du menar, hittar ingenting som liknar en tidning...

Syns i iTunesStore under Screenshots på iphone-versionen

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-28 22:12

Tidningsstället i NewsRack finns bara på iPhone/iPod Touch, det står nästan över i beskrivningen på t.ex App store. Jag tycker det är bökigt, enklare att använda vanliga listan, går snabbare att kolla igenom nyheterna då.

Ursprungligen av Mija:

Tidningsstället i NewsRack finns bara på iPhone/iPod Touch, det står nästan över i beskrivningen på t.ex App store. Jag tycker det är bökigt, enklare att använda vanliga listan, går snabbare att kolla igenom nyheterna då.

Men snyggare med tidningar annars ser det ju bara ut som ett vanligt mailkonto eller dylikt.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-30 13:42

Jag hittade nyss en app som heter The Early Edition med tidningsutseende om man nu föredrar det, tidningsblad som bläddrar och har en skrynklig vikning mitt på sidan. http://itunes.apple.com/se/app/the-early-edition/id363496943?mt=8

Den kan inte synka med Google Reader (i nuvarande version), så den får någon annan köpa och testa tills dess.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-30 15:20

Ett problem med NewsRack är att den inte går att vända i landskapsläge när man öppnar websida från den.

1
Bevaka tråden