Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Storlek på iPad med Apples case?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket större blir ipaden med Apples case? Får den plats i ipad-sleeves?

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-09 13:02

Tänkte du först stoppa i en case och sen i en sleeve? haha riiiiiiktigt rädd om din ipad?

Japp har hört om fall där ipaden blivit repad av sleeves och så känns case som lite väl lite skydd.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-05-09 15:27

Hahaha... Du ska inte vara nödvändigt tror jag inte. Tror ett Apple case räcker väldigt bra! Den är ju i aluminium och glas, ska inte vara så lätt att repa den skönheten

Någon som har ett case på och vill uttala sig om hur mycket större ipaden känns?

LättrePad

Fick bittert erfara att iPadens baksida är extremt lättrepad. Låt inte din 2,5 årige son leka med den utan uppsikt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-10 07:21
Ursprungligen av poseidon84:

Någon som har ett case på och vill uttala sig om hur mycket större ipaden känns?

Självklart växer den om du sätter på caset, dock inte så mycket att det stör.

Ursprungligen av FreddeB:

Självklart växer den om du sätter på caset, dock inte så mycket att det stör.

Ja, är ju självklart den blir större Men frågan är hur mycket. Men kanske bara är jag som är lite väl överbeskyddande jag får väl testa helt enkelt när jag fått min iPad (hos Tullen än)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-05-10 13:42

Får mitt Apple-case till typ 35 cm.. någon millimeter där under, men tror det är vad som krävs för att kunna få i det i ett fodral. Och typ 20 cm djup.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-10 14:13

skillanden är i princip bara en kant runtom på ca 5 mm extra, samt att locket är lite tjockare, eftersom det finns skydd i den för glaset.

Man störs absolut inte av den, det känns tryggare när det kommer inifrån Apple.

Har beställt en sleeve nu iaf, ska testa när ipaden kommit hur tajt den sitter. Är den inte supertajt så blir det ett applecase också. Ett case känns smidigt för användning och när den ligger på vardagsrumbordet. Men när jag ska ha med den i väskan så känns en sleeve säkrare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-11 12:14
Ursprungligen av poseidon84:

Har beställt en sleeve nu iaf, ska testa när ipaden kommit hur tajt den sitter. Är den inte supertajt så blir det ett applecase också. Ett case känns smidigt för användning och när den ligger på vardagsrumbordet. Men när jag ska ha med den i väskan så känns en sleeve säkrare.

Du kommer snabbt upptäcka att Apple's case är tight som f-n, jag måste använda tänderna och två starka nypor för att få ut iPaden så jag kan nog lova att den får stanna i Apple's case även när du kommer hem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-11 13:20

Du behöver inget extra om du har Apples egna, det är stöttåligt som fan.
Det är som en tvådelad tjock platta framför glaset som gör att den känns extremt tålig...

/Tangen

1
Bevaka tråden