Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa AVI spelaren?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilken AVI spelare använder du?

Jag kör med VLC. Funkar dock inte alltid laggfritt på min IBook pga. G4 rekomendation.

Vad annars?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-13 22:47

"MPlayer" är bäst i mitt tycke. Bättre bild, bättre funktioner och bättre möjlighet för textning av filmer.

  • Medlem
  • London
  • 2003-08-13 22:47

Jag har alltid förespråkat MPlayer eftersom det går att spola till skillnad från VLC. Det är möjligt att det går nu men jag gillar iaf MPlayer som du hittar på mplayerosx.sourceforge.net

Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Jag har alltid förespråkat MPlayer eftersom det går att spola till skillnad från VLC. Det är möjligt att det går nu men jag gillar iaf MPlayer som du hittar på mplayerosx.sourceforge.net

Det går och spola utmärkt i VLC om man sätter på "Advanced options" eller dyl i inställningarna. Där kryssar du i "Force rebuild index" för AVI.

Citat:

Skrevs ursprungligen av walkyourway
Vilken AVI spelare använder du?

Jag kör med VLC. Funkar dock inte alltid laggfritt på min IBook pga. G4 rekomendation.

Vad annars?

Jag antar att du menar spelare som dekodar DivX/Xvid? AVI fungerar annars utmärkt i Quicktime. Det är ju trots allt bara en container för ljud/video spår.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-14 06:22

det är olika; vlc när en avi som inte går att spela i quicktime ska upp på teven, mplayer när filmerna är kodade med wma ljud och inte går att spela i vlc, quicktime när det funkar... så oftast blir det quicktime även om det ibland kräver lite extrajobb (divx validator, divx doctorII m.m.)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
det är olika; vlc när en avi som inte går att spela i quicktime ska upp på teven, mplayer när filmerna är kodade med wma ljud och inte går att spela i vlc, quicktime när det funkar... så oftast blir det quicktime även om det ibland kräver lite extrajobb (divx validator, divx doctorII m.m.)

Gör skillnad på AVI och hackade AVI filer med DivX/Xvid videospår.

AVI är bara en "hållare" för ett audiospår och ett videospår (som inte får vara MP3 VBR). MOV är också en "hållare" som kan innehålla XvID/Divx videospår. Fast med skillnaden att den går och streama på riktigt, kan ha textspår, sprites, flash, smil, 3D etc etc...

Dom AVI filer som folk av någon sjuk anledning kodar sina "dvd-rippar" till följer inte specifikationen för AVI. Och egentligen inte ens riktiga AVI filer. Lustigt nog. Men men.. Om man kallar en apa för en fisk tillräckligt länge så blir det en fisk.

1
Bevaka tråden