Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra enter-knapp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Är ny mac användare och jag undrar om det går att ändra funktionen på ENTER knappen? Jag vill alltså att den ska klicka sig in på mappen när man trycker ENTER och inte byta namn på mappen. Börjar bli irrterande att använda äpple plus O för att klicka in mig på en mapp. Alla kommentarer om att jag är lat, ej van o.s.v undanbes. Tack.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-28 10:49

Det är inte svaret du vill ha men så är det bara. Enter byter namn på objekt, så har det varit sen system 1.01.

Folklore.org: Macintosh Stories: A Floppy named lsadkfjalhkjh

Ursprungligen av rhesus:

Det är inte svaret du vill ha men så är det bara. Enter byter namn på objekt, så har det varit sen system 1.01.

Folklore.org: Macintosh Stories: A Floppy named lsadkfjalhkjh

Tack för svaret. Så det finns ingen applikation där ute som gör att man kan konfigurera om knappen?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-28 11:12
Ursprungligen av Dreamking:

Tack för svaret. Så det finns ingen applikation där ute som gör att man kan konfigurera om knappen?

Möjligt att det gör men jag har aldrig hört talas om det i så fall. Dessutom kommmer du ju att bli galen när du sätter dig vid en annan mac och alla mappar bara döps om när du försöker öppna dem

  • Medlem
  • Östersund - Åre
  • 2010-05-28 11:56

Om du använder piltangenterna att förflytta dig mellan olika kataloger så håll bara in äpple + nerpil så kommer du in i katalogen. Äpple + upp så går du tillbaka. Så slipper du flytta handen för att trycka på O

Enter har oftast samma funktion när man ska döpa om saker i dom flesta applikationer, så det är som sagt lika bra att du vänjer dig. Har själv gått från Windows till OS X och det tog lite tid innan man lärde sig, men det är helt klart värt det.

1
Bevaka tråden