Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i en iPhone 4 så snabbt som möjligt?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När man kollar på 3Gs då står den som "factory unlocked" men på 4an står inget om det än. Skulle inte våga beställa än.
Jag hatar dessa låsningar, det är kundovänligt.

799 dollar är väl inte >9000 kr heller. Enklast är att byta currency till kronor så får du rätt pris.

Ok, det var mycket påslag o skit. Ska nog leta vidare.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-06-08 22:46

Jag känner mig ovanligt tålmodig denna gång och känner att jag nog kommer att klara av att vänta på min iPhone 4 tills att den lanseras i Sverige i juli. Konstigt, jag brukar inte vilja vänta.

Hmm. Men det kan ju ändra sig, får jag höra att det går att få tag på en olåst vit iPhone 4 för rimligt pris så . . . .

Google är nog betydligt mycket mer nära sanningen än Forex i valuta-omräkningar, 1125 USD in SEK - Sök på Google

Skriv in i Google bara t.ex "1125 USD in SEK" så får du det i SEK. Funkar med all världens valutor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 22:56
Ursprungligen av keptang:

Google är nog betydligt mycket mer nära sanningen än Forex i valuta-omräkningar, 1125 USD in SEK - Sök på Google

Skriv in i Google bara t.ex "1125 USD in SEK" så får du det i SEK. Funkar med all världens valutor.

blir ändå > 6463 kr

Ursprungligen av lelkes:

blir ändå > 6463 kr

Ändå drygt 400 spänn i skillnad. Hur han fått fram drygt 6400 måste vara magi

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 23:06

1125 dollar blir 9000 kr....
Han såg inte att det var massa extra avgifter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-08 23:16

du åker först då?

FreddeB kan du inte svara...du som har koll!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 08:27
Ursprungligen av mickys:

du åker först då?

FreddeB kan du inte svara...du som har koll!

Vad ska jag svara på? O:-)

Kontentan är; vill jag ha en factory unlocked så är det INTLO som gäller men de kommer med 99.99% sannolikhet inte kunna skeppa factory unlocked förän de faktiskt släpps i länder där de är just factory unlocked. Så har du vägarna förbi Italien, BeNeLux, Tjeckien, Grekland, Ryssland, Slovakien (Orange), Turkiet (Turkcell) efter släppet och känner någon som ev. behöver fronta ägarskapet av kontantkortet, så köper du där istället för att föda webshoppar som INTLO med 9073:- plus ev. moms

btw, inget av länderna ovan innefattas i 24e Jun-släppet utan det är juli som gäller

Har inte vägarna förbi frankrike. Möjligt att jag ska en sväng till tjeckien, isåfall så kan jag ordna det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 08:36

Att operatörerna låser upp hjälper alltså inte?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 08:50
Ursprungligen av mickys:

Att operatörerna låser upp hjälper alltså inte?

Visst men i de fall det står "Carrier offers authorized unlocking" bör du nog vara 100% säker på att de verkligen säljer med kontantkort och erbjuder upplåsning på plats innan du bokar din flygbiljett. Annars blir det till att sitta på en parkbänk och vänta utanför butiken i ett år efter att du köpt din iPhone 4?

Jag minns den långa diskussionen när vi insåg att TRE plötsligt kunde låsa upp, ett tydligt besked var inte direkt snutet ur näsan och då talade alla parter ändå svenska

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 09:30
Ursprungligen av FreddeB:

Visst men i de fall det står "Carrier offers authorized unlocking" bör du nog vara 100% säker på att de verkligen säljer med kontantkort och erbjuder upplåsning på plats innan du bokar din flygbiljett. Annars blir det till att sitta på en parkbänk och vänta utanför butiken i ett år efter att du köpt din iPhone 4?

Jag minns den långa diskussionen när vi insåg att TRE plötsligt kunde låsa upp, ett tydligt besked var inte direkt snutet ur näsan och då talade alla parter ändå svenska

Nu kan jag inte 100% lova detta men en av mina vänner jobbar rätt högt upp hos Tre och meddelade mig idag att det kommer släppas precis som 3G/3GS möjlighet att köpa kontantkorts modeller som går direkt att låsa upp. Som sagt jag kan inte styrka detta mer än hoppas och signa upp mig på deras nyhetsbrev. Hoppas kan man ju!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 09:34
Ursprungligen av 20hz:

Nu kan jag inte 100% lova detta men en av mina vänner jobbar rätt högt upp hos Tre och meddelade mig idag att det kommer släppas precis som 3G/3GS möjlighet att köpa kontantkorts modeller som går direkt att låsa upp. Som sagt jag kan inte styrka detta mer än hoppas och signa upp mig på deras nyhetsbrev. Hoppas kan man ju!

Jag hörde något liknande via Tre i UK och det verkar ju vettigt att fortsätta med samma koncept även för 4:an

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 09:38
Ursprungligen av FreddeB:

Jag hörde något liknande via Tre i UK och det verkar ju vettigt att fortsätta med samma koncept även för 4:an

Exakt, varför eg. ändra sitt tänk. Egentligen bara Apple som kan sätta stopp för dem.

Hoppas kan man. Bor för närvarande utomlands men lutar åt att jag kommer hem och hämtar en och passar på träffa lite vänner samtidigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 11:03
Ursprungligen av FreddeB:

Jag hörde något liknande via Tre i UK och det verkar ju vettigt att fortsätta med samma koncept även för 4:an

ni som har bra minne: var 3GS subventionerad något med kontantkort?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 11:10
Ursprungligen av lelkes:

ni som har bra minne: var 3GS subventionerad något med kontantkort?

Huh? Du får alltså betala fullpris för iPhonen vilket var 5999 för 16 och 6999 för 32 gb i början. Sedan om jag vill minnas rätt ökade TRE priset precis innan leverans och jag köpte själv min olåsta 16 GB 3GS för 6295.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-09 09:14

Nä nog ingen idé att chansa...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-15 13:15

Då öppnades AppStore i UK då men stängdes ned kort därefter. Telefonerna är fabriksupplåsta och priset ligger på £499 för 16GB och £599 för 32GB, häng på låset nu

Bevaka tråden