Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som stödjer iOS 4

Tråden skapades och har fått 103 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-22 11:29

Runtastic.

Bara lite-varianten iofs, men vem behöver PRO? (PRO-varianten är i alla fall klar och väntar bara på att bli godkänd).

Bejeweled 2 fungerar nu med multitaskning

TomTom i ny version (1.4) för OS4 idag

Nu har det kommit en uppdatering på TomTom - 1.4 - med stöd för OS4.
Den är gratis. Stöder Multi

Flight Control har nu multitasking. Dock vill programmet uppdateras till en början. Startade om telefonen, och sen efter att ha uppdaterat den med wifi funkade det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 21:49

Rooms och Trapster är uppdaterade.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-06-22 22:57

Real Racing.

Både Real Racing och Flight Control är nu uppdaterade för den nya skärmen på Iphone 4, förutom att de även är uppdaterade för att fungera med multitasking.

Spelet Peggle kom under natten. Ska stödja multitasking.

Twitter

Labyrinth.

Runkeeper

  • Medlem
  • 2010-06-25 12:56
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Runkeeper

Så även Runmeter

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-06-24 08:06

Angry birds.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-24 09:45

Jag väntar på Skype , IM och Spotify - resten skiter jag i

Ursprungligen av studiox:

Jag väntar på Skype , IM och Spotify - resten skiter jag i

IM+ har jag varit i kontakt med och de har redan skickat in en ny app med stöd för iOS 4 till Apple för godkännande.

Ursprungligen av studiox:

Jag väntar på Skype , IM och Spotify - resten skiter jag i

Så vad du säger är att du inte bryr dig om att få snabb programväxling på dina andra program?

Jag skulle nog påstå att man vill ha det på ALLA program man använder. Att behöva vänta på att de ska starta känns 1800-tal numera...

Vad gäller Spotify så jobbar de hårt på det:

Many, many have asked and yes - we are working hard on an update for iOS4. No release date yet but as soon as it's ready we'll let you know.

Ursprungligen av Adrian B:

Så vad du säger är att du inte bryr dig om att få snabb programväxling på dina andra program?

Jag skulle nog påstå att man vill ha det på ALLA program man använder. Att behöva vänta på att de ska starta känns 1800-tal numera...

Håller med helt! Använder "multidockan" precis hela tiden nu - även på program som inte stöder fast app switching. När de programmen börjar göra det kommer det bli en ofattbar fröjd att växla mellan apparna, tycker ju det är sjysst redan nu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-06-24 13:15
Ursprungligen av Adrian B:

Så vad du säger är att du inte bryr dig om att få snabb programväxling på dina andra program?

Jag skulle nog påstå att man vill ha det på ALLA program man använder. Att behöva vänta på att de ska starta känns 1800-tal numera...

Vad gäller Spotify så jobbar de hårt på det:

Many, many have asked and yes - we are working hard on an update for iOS4. No release date yet but as soon as it's ready we'll let you know.

Indeed, fast app switching är det bästa med iOS4.

  • Oregistrerad
  • 2010-06-24 15:25
Ursprungligen av Adrian B:

Så vad du säger är att du inte bryr dig om att få snabb programväxling på dina andra program?

Nej varför skulle jag vilja att mina spel tar upp en massa ram/disk helt i onödan när jag ändå inte använder dom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-24 16:23
Ursprungligen av studiox:

Nej varför skulle jag vilja att mina spel tar upp en massa ram/disk helt i onödan när jag ändå inte använder dom?

Det kommer inte att märkas på prestandan att saker ligger i bakgrunden om de är inaktiva. De ligger helt frysta och när minnet behövs skrivs det bara över.

Ursprungligen av studiox:

Nej varför skulle jag vilja att mina spel tar upp en massa ram/disk helt i onödan när jag ändå inte använder dom?

För att:

1) Det är inte i onödan. Jag tror inte du förstår hur det fungerar. Systemet kastar automatiskt bort det program som varit inaktivt längst, ifall det behövs mer minne.

2) Det går MYCKET snabbare att komma tillbaka till programmen. Jag förstår inte hur du på allvar inte ser nyttan med detta. Även du växlar väl mellan program rätt ofta?

Själv så växlar jag en hel del mellan Telefon, App Store, Facebook, Twitter, Mail, Safari, Meddelanden, Kamera, Bilder, WhatsApp och en del annat. Att omedelbart komma tillbaka där jag lämnade programmet är en stor tidbesparing och känns mycket bättre.

Senast redigerat 2010-06-24 18:33
Ursprungligen av Adrian B;:

För att:

1) Det är inte i onödan. Jag tror inte du förstår hur det fungerar. Systemet kastar automatiskt bort det senaste använda programmet ifall det behövs mer minne.

2) Det går MYCKET snabbare att komma tillbaka till programmen. Jag förstår inte hur du på allvar inte ser nyttan med detta. Även du växlar väl mellan program rätt ofta?

Själv så växlar jag en hel del mellan Telefon, App Store, Facebook, Twitter, Mail, Safari, Meddelanden, Kamera, Bilder, WhatsApp och en del annat. Att omedelbart komma tillbaka där jag lämnade programmet är en stor tidbesparing och känns mycket bättre.

Punkt 1 är svår att få till språkligt;)

Senast använda är det samma som sist använda eller? Eller är det först använda?

Äsch, sist i listan bkir väl rätt... Och jag saknar denna funktion än mer på ipaden.

Och italien åkte ut, det är inte utan att ger mig en viss glädje;)

Ursprungligen av BlackSmp:

Punkt 1 är svår att få till språkligt;)

Senast använda är det samma som sist använda eller? Eller är det först använda?

God poäng, jag formulerade om meningen för att göra det tydligare.

En fråga, "War Evolved" som jag har spelat ett tag, kraschar numera varje gång man försöker starta det.
Har det att göra med att det inte är iOS4 kompatibelt? Tillverkaren har inte skrivit [iOS4 Tested] som det brukar stå bredvid namnet.

Ursprungligen av rosen888:

En fråga, "War Evolved" som jag har spelat ett tag, kraschar numera varje gång man försöker starta det.
Har det att göra med att det inte är iOS4 kompatibelt? Tillverkaren har inte skrivit [iOS4 Tested] som det brukar stå bredvid namnet.

Så är det med IM+ för mig, kraschar titt som tätt, har aldrig hänt förut, samma med TV.nu.
Kontaktade IM+ och de vet om det och har redan skickat en iOS 4 kompatibel för godkännande till Apple.

Så troligen så beror det på det..

IM+ är uppdaterat nu och funkar fint med multitasking, riktigt nice!

  • Medlem
  • 2010-06-25 22:05

Apple verkar ha lagt till en iOS 4-kategori i App Store (iTunes).

Ursprungligen av san:

Apple verkar ha lagt till en iOS 4-kategori i App Store (iTunes).

Jag lyckades få ut en länk till sidan: iTunes Store

Ett av mina favoritprogram alla kategorier, Awesome Note, har fått en rejäl uppdatering för iOS 4.

Senast redigerat 2010-06-26 07:52

Copilot Live är uppdaterad. Lagom till semestern.

Bevaka tråden