Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet fungerar ej med iOS 4

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-06-23 16:13

Tjena

Uppdatera igår min iPhone 3Gs från 3.3.3 till den nya iOS 4. Allt fungerade felfritt och älskar nya uppdateringen tills jag märkte att jag inte får något internet? Försöker gå in på Safari, mail, facebook osv men ingenting händer. Telefonen står och laddar och till slut står det: Kan inte ansluta till internet bla bla??

Prövade att återställa telefonen helt som en ny iPhone med den nya uppdateringen, fungerar! Men när jag återställer från min säkerhetskopia fungerar återigen inte internet.

Någon som har någon ide?

Tack på förhand!
Mvh Daniel

Du får ange vilken operatör du använder, vad du har för inställningar för din operatör osv.
Låter som att du saknar APN under inställningar.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-06-23 16:20

Min operatör är 3, har inga speciella inställningar? Internet fungerade ju perfekt innan uppdateringen

Vad har du för inställningar?

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-06-23 16:30

Förstår inte riktigt vad du menar med inställningar för nätverk. Om jag VPN påsatt, wi-fi på osv?

Inställningar för mobil data i "Inställningar -> Allmänt -> Nätverk -> Mobilt datanätverk" tror jag det heter.

Har inte själv tre, men där tror jag att följande ska stå:
APN: http://data.tre.se
MMSC: http://mms.tre.se/
MMS-Proxy: mmsproxy.tre.se:8799
Övriga fält lämnas tomma

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-06-23 16:38

Har ingen Mobilt datanätverk meny. Kan bara slå på eller av Mobildata, på eller av data-roaming, VPN, Wi-Fi på eller av

  • Medlem
  • 2010-06-23 16:42

Jag har tre men jag har inga sånna inställningar.. Verkar inte behövas

"När du aktiverar din iPhone via iTunes från en dator första gången så installeras MMS-inställningarna direkt till din telefon. Det enda du behöver göra efter installationen är att starta om din iPhone för att MMS-inställningarna ska aktiveras. "
Taget från 3:
Kom igång med din iPhone

Gör en återställning utav iOS 4, lägg inte tillbaka backupen, löser i 99,999% av fallen de problem som finns.
Det ser du i massor med poster på forumet här.

Att lägga tillbaka en säkerhetskopia (framförallt när den är gjord med en tidigare version utav operativsystemet) är dömt att misslyckas i de flesta fall.

Du hade ju faktiskt lösningen själv redan i din första post.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-06-23 16:48

Men jag vill ju inte gå miste om allt på telefonen? Alla kontakter, sms, bilder, musik allt försvinner ju? Även om man kan synkronisera det efteråt försvinner fortfarande kontakter, sms osv..

Ursprungligen av Klints:

Men jag vill ju inte gå miste om allt på telefonen? Alla kontakter, sms, bilder, musik allt försvinner ju? Även om man kan synkronisera det efteråt försvinner fortfarande kontakter, sms osv..

Kontakterna/bilder/musik har du väl synkade redan så det är bara att synka tillbaka. SMS försvinner antar jag.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-06-23 16:56

Låter konstigt att Apple skulle släppa en uppdatering som tvingar folk att återställa... Jaja, får väl bli så då

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-06-23 16:57

När ändå diskussionen är igång. Är det möjligt att internetdela via PC numera med iOS 4? Hittar inte längre alternativer i inställningar

Ursprungligen av Klints:

När ändå diskussionen är igång. Är det möjligt att internetdela via PC numera med iOS 4? Hittar inte längre alternativer i inställningar

Ja, fungerar precis som under 3.x.x.
Det lär nog lösa sig när du återställt.
Något har hänt i bakgrunden med dina inställningar som påverkar mobilt data verkar det som när du la tillbaka backupen.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2010-06-23 18:04

Återställde den som en ny iPhone. Internet osv fungerar nu. Tack

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-24 00:14
Ursprungligen av Klints:

Återställde den som en ny iPhone. Internet osv fungerar nu. Tack

Hade antagligen räckt att återställa nätverksinställningarna.

Får det ändock icket att fungera, någon med fler tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 07:15
Ursprungligen av Gustavsson:

Får det ändock icket att fungera, någon med fler tips?

Efter att du återställt som ny telefon?

Ursprungligen av zappee:

Efter att du återställt som ny telefon?

Japp...

Beställt nytt SIM-kort nu, hoppas på det. Det fungerade nämligen med en polares SIM i min lur kom jag på.

1
Bevaka tråden