Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 tappar täckning vid kontakt med nedre delen av metallramen

Tråden skapades och har fått 827 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PeeMaN:

Polaren vars föräldrar bor därute har samma operatör och det fungerar felfritt för de. Bör poängteras att de bor ganska högt och inte nere i någon svacka med radioskugga elle rså!

Ursprungligen av PeeMaN:

Och det är precis så som jag har återskapat felet! Jag vet precis vad tråden handlar om.

Så death-grip orsakar det du beskriver i ditt första inlägg? Har din polare också gjort death-grip för att orsaka dåliga mottagningen?

Förklara gärna tydligare!

Ursprungligen av wilhelmsson:

Så death-grip orsakar det du beskriver i ditt första inlägg? Har din polare också gjort death-grip för att orsaka dåliga mottagningen?

Förklara gärna tydligare!

Deathgrip orsakar nedkoppling av samtal för mig. Folk påstår att det här är något som händer med alla telefoner, därför drog jag in att polarens föräldrar (som använder någon form av HTC) inte får några nedkopplade samtal med deras telefoner.

Ursprungligen av PeeMaN:

Deathgrip orsakar nedkoppling av samtal för mig. Folk påstår att det här är något som händer med alla telefoner, därför drog jag in att polarens föräldrar (som använder någon form av HTC) inte får några nedkopplade samtal med deras telefoner.

ALLA modeller? haha aa jo det är ju troligt

iPhone's typ av antenn "eller vad det nu var" jämfördes med nya HTC modeller, då fick man liknande resultat vid deathgrip. Länken finns med all säkerhet tidigare i denna tråden om du orkar leta upp den.

Alltså var detta inget specifikt fenomen för iPhone, utan även andra märken.

Ursprungligen av wilhelmsson:

ALLA modeller? haha aa jo det är ju troligt

iPhone's typ av antenn "eller vad det nu var" jämfördes med nya HTC modeller, då fick man liknande resultat vid deathgrip. Länken finns med all säkerhet tidigare i denna tråden om du orkar leta upp den.

Alltså var detta inget specifikt fenomen för iPhone, utan även andra märken.

Sluta med semantiken är du snäll.....
Jag har svarat på dina frågor, är du nöjd?

Senast redigerat 2011-05-14 07:15

Jag får det där felet ibland. Ibland får jag även att staplarna går upp när jag trycker där. Ibland går de både upp och ner. Ibland rör de sig inte alls. För det mesta trycker jag inte där för att testa.

Detta är en uppblåst historia.

Sure!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-08 00:59

Någon som kan bekräfta att detta problem försvinner om man skaffar en så kallad bumper?
Min fyra är väldigt känslig för "döds-greppet".. Tre pinnar försvinner direkt. Har hört att man ska få en bumper gratis
av Apple, någon som har lyckats få det?

Ursprungligen av Veranda:

Någon som kan bekräfta att detta problem försvinner om man skaffar en så kallad bumper?
Min fyra är väldigt känslig för "döds-greppet".. Tre pinnar försvinner direkt. Har hört att man ska få en bumper gratis
av Apple, någon som har lyckats få det?

Prata med din operatör, kanske rekomenderar operatören en bumper?
Gratis bumper vet jag inte om det finns längre, kolla i App Store.

Har själv kört Telenor i Sverige och utanför (europa/asien/usa) utan bumper och har aldrig haft problem.

Oavsett land/kontinent/operatör har jag aldrig upplevt det (dålig mottagning) som ett problem.

Ursprungligen av Veranda:

Har hört att man ska få en bumper gratis av Apple, någon som har lyckats få det?

Man fick det fram till hösten förra året medan Apple funderade över om det var fel på antennen eller inte. Nu får man köpa en själv om man är besvärad.

Skit i antalet pinnar. De säger ingenting. Går det att ringa eller inte?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-08 14:48

Jodå, det går att ringa.. Men har fått höra många gånger att jag hörs dåligt.. Jag hör den jag ringer jätte bra men
den jag ringer till brukar klaga. Jag har också Telenor.. Tänkte ändå köpa något skydd till den, så om en bumper
hjälper så tänker jag köpa ett sådant.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-08 18:30

Prova att ringa till Apple och säg att du lider av problemet. Det är inte helt otänkbart att de bjuder på en bumper. Du har inget att förlora. Säg bara som det är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-09 01:05

Okej, ska ringa dom på måndag. Tack för alla svaren

Ursprungligen av Veranda:

Okej, ska ringa dom på måndag. Tack för alla svaren

Tror du har större chans via din operatör då det är dem som har support på luren.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-09 01:46
Ursprungligen av barbapappa_86:

Tror du har större chans via din operatör då det är dem som har support på luren.

Aha okej... Tack! Jag köpte den för nån vecka sedan hos Telenor så förhoppningsvis är de lite shyssta..

Tycker min iP4 tappar mottagningen lite när som helst var som helst... Vet inte om Telia är anledningen då flera av mina vänner upplever sämre mottagning än vanligt, framförallt lägre dataöverföringshastigheter...

Ursprungligen av wilhelmsson:

Tycker min iP4 tappar mottagningen lite när som helst var som helst... Vet inte om Telia är anledningen då flera av mina vänner upplever sämre mottagning än vanligt, framförallt lägre dataöverföringshastigheter...

Jag har kört min iPad med både Telia och Telenor. Med Telia kommer jag aldrig upp i lika snabb dataöverföring som med Telenor, men det är jämnare kvalitet. Därför sa jag upp mitt Telenor-abb. Så det kan nog bero på många andra saker än telefonen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-11 09:52

Jag tycker det verkar som att Telia har haft enorma problem över hela landet de senaste två veckorna, både vad det gäller samtal och datatrafik. Jag tänker ringa deras felanmälan idag och jag föreslår att så många som möjligt gör detsamma.

Bevaka tråden