Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Min beställning skickades från Apple imorse

Ursprungligen av törnros:

Min beställning skickades från Apple imorse

När beställde du?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2010-07-08 18:08

Jag beställde min den 23 juni och den skickades från Apple idag

  • Oregistrerad
  • 2010-07-08 18:23

Nu har borderlinx letat upp mitt paket också, så snällt. Fast det verkar som jag får två iphones? ...

Det stod mitt namn på båda, blir lite lagom förvirrad. Det vore ju trevligt om Apple gjort fel och skickat två till mig, men det vore ju inte alls kul om jag fick någon annans iphone helt ärligt alltså.

Ok, är det nån dum tysk som råkat skriva in min suite-adress så får dom skylla sig själva, är det någon svensk landskamrat så känns det surt.

haha, eller så borderlinx råkat registerat ditt paket 2 gånger kanske?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-07-08 19:57
Ursprungligen av Danandz:

haha, eller så borderlinx råkat registerat ditt paket 2 gånger kanske?

Och dyrare frakt kanske också?:tveksam:

  • Medlem
  • Falun
  • 2010-07-08 20:18
Ursprungligen av studiox:

Nu har borderlinx letat upp mitt paket också, så snällt. Fast det verkar som jag får två iphones? ...

Det stod mitt namn på båda, blir lite lagom förvirrad. Det vore ju trevligt om Apple gjort fel och skickat två till mig, men det vore ju inte alls kul om jag fick någon annans iphone helt ärligt alltså.

Ok, är det nån dum tysk som råkat skriva in min suite-adress så får dom skylla sig själva, är det någon svensk landskamrat så känns det surt.

jag skulle JUBLA om jag fick hem 2!

Jag kör alltid med svenska bokstäver och det har funkat på precis varenda ställe än så länge!

Ursprungligen av Yvo123:

Jag beställde min den 23 juni och den skickades från Apple idag

fan vad nice! då kanske min skickas snart med då som var beställd den 25 eller något sådant...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-07-09 00:36

Då har jag också lagt en beställning.
iPhone 4 16gb, 524£ totalt inkl en sån där äcklig "bumper".
Så får vi väl se om det händer nåt!

Estimated Shipping: 29 Jul, 2010
Order lagd idag 9 Juli ca 00:30.


Att man inte hittade denna lösning tidigare!

Ett inlägg om iOS4 och Tele2 har flyttats hit:
http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/267846-tele2-operatoers-bundle.html

Håll er till ämnet i trådarna!

/Mod

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-07-12 00:05

Beställde en 32 giggare nyss! Skickas om tre veckor, spännande!

Estimated Shipping: 02 Aug, 2010
Estimated Delivery: 09 Aug, 2010

Senast redigerat 2010-07-12 00:19
Ursprungligen av orrefan:

Beställde en 32 giggare nyss! Skickas om tre veckor, spännande!

Estimated Shipping: 02 Aug, 2010
Estimated Delivery: 09 Aug, 2010

7 dagars frakt till bordelinx för dig? segt! min står 2 dar 19 juli -21 juli.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-12 06:47
Ursprungligen av cedricth91:

7 dagars frakt till bordelinx för dig? segt! min står 2 dar 19 juli -21 juli.

Min står det också att det ska ta 7 dagar att frakta från Apple till Borderlinx UK. Undrar vad sjutton det är som gör att det tar en vecka att frakta!?

  • Oregistrerad
  • 2010-07-12 09:24
Ursprungligen av josie:

Min står det också att det ska ta 7 dagar att frakta från Apple till Borderlinx UK. Undrar vad sjutton det är som gör att det tar en vecka att frakta!?

Läser du lite andra inlägg här så kommer du förstå att dom skickas DIREKT från kina direkt via stor stor bananbåt.

Ursprungligen av studiox:

Läser du lite andra inlägg här så kommer du förstå att dom skickas DIREKT från kina direkt via stor stor bananbåt.

men 7 dagar från kina till UK är långsamt, fick min Macbook Pro 13 mid 2010 skickad direkt från kina, två dygn senare stod den utan för mitt hem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-12 11:28
Ursprungligen av Ollebro:

men 7 dagar från kina till UK är långsamt, fick min Macbook Pro 13 mid 2010 skickad direkt från kina, två dygn senare stod den utan för mitt hem.

"In transit to destination country - next updates expected in 4-5 business days" Står det på min order hos Apple nu. (som skickades 8 juli) Det är tydligen inte bara bananbåt utan en ruggigt långsam sådan dessutom. Har verkligen inte Apple råd att flyga ut sina produkter ur Kina?! Kan ju iaf glömma ny iPhone till semestern, det är ju uppenbart.

Ursprungligen av Joche:

"In transit to destination country - next updates expected in 4-5 business days" Står det på min order hos Apple nu. (som skickades 8 juli) Det är tydligen inte bara bananbåt utan en ruggigt långsam sådan dessutom. Har verkligen inte Apple råd att flyga ut sina produkter ur Kina?! Kan ju iaf glömma ny iPhone till semestern, det är ju uppenbart.

Det är sjukt..
Hade gått snabbare att bila

  • Oregistrerad
  • 2010-07-12 12:12
Ursprungligen av Ollebro:

men 7 dagar från kina till UK är långsamt, fick min Macbook Pro 13 mid 2010 skickad direkt från kina, två dygn senare stod den utan för mitt hem.

Och hur fort går dina båtar?

Klart om dom skickas med FLYG så kan det ju ta två dagar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-12 12:14
Ursprungligen av studiox:

Och hur fort går dina båtar?

Klart om dom skickas med FLYG så kan det ju ta två dagar.

Det borde väl vara självklart att de fraktar allt mellan Kina och UK med flyg...eller det är bara jag som tycker att det är självklart?

Ursprungligen av zinned:

Det borde väl vara självklart att de fraktar allt mellan Kina och UK med flyg...eller det är bara jag som tycker att det är självklart?

Om Apple tänker på miljön (vilket Apple gör) så är det inte alls självklart att produkterna flygs. Hur skulle det se ut om allt som tillverkades i Kina flygs till europa?

Inte speciellt bra för miljön.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-09 09:52
Ursprungligen av Ollebro:

Jag kör alltid med svenska bokstäver och det har funkat på precis varenda ställe än så länge!

Precis. Har handlat på nätet i en sådär 15 år och aldrig haft problem med att min beställning inte kommit fram. Nuförtiden är ju internationella beställningar defakto för vilket företag som helst, tom min far som säljer traktordelar skeppar runt hela världen

Finns inga system idag som INTE kör med UTF-8.

Fick min för någon timme sedan. Riktigt fin! Misslyckades dock med att klippa till mitt simkort, så nu måste jag bege mig till närmaste 3Butik och vara lite försiktigare nästa gång

Ursprungligen av hiphop_joe04:

Fick min för någon timme sedan. Riktigt fin! Misslyckades dock med att klippa till mitt simkort, så nu måste jag bege mig till närmaste 3Butik och vara lite försiktigare nästa gång

haha gött! skrev du med åäö som "danandz" frågade tidigare också när boderlinx skulle frakta till din adress?

Andra gången var det lite lättare att klippa simkort! Noterade att "kontaktytan" på det nya kortet var bra mycket mindre än mitt gamla.

@rille1337 Yes, jag stavade ut ***vägen med ett ä. Inga som helst problem!

...om nu bara den här jäkla synkningen skulle kunna bli klar nån gång...

  • Oregistrerad
  • 2010-07-09 14:44

Dear Borderlinx members,

During the last two weeks we have received hundreds of iPhone 4 orders into our UK facility.
We were surprised by this first wave and delighted to receive so many of this fantastic product on your behalf.

Due to the volumes we faced some delivery delays and we want to apologize again for that.
Since then we have increased the number of persons working in our UK hub but we can’t predict how many iPhones we will be receiving and when. Depending on the amount, it will have an impact on the delivery.
We do of course our best to bring you the best service we can and we want to thank you for your patience.

As you might know, Apple is sending orders by waves and not on a continuous flow which makes delivery processing from them unpredictable.

We appreciate your trust in our services and we will make sure you won’t be affected too much by those delays.

The Borderlinx Team

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2010-07-09 21:15

Min iphone befinner sig som "shipment on hold" i Liepzig Tyskland hos DHL, med destination Göteborg. Och så långt är allt frid och fröjd, men tittar jag på vart i göteborg det ska så är det fel postnummer och istället för Hälsö står det HLS. All information hos Blinx stämmer.
Postnummret på paketet går till Orust. Lite oroande:-(
Kan jag meddela DHL att det är fel postnummer?
Ni som fått era paket från blinx, känner ni igen problemet??

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-07-09 21:40

Borderlinx fick min iPhone den 7 juli men jag har inte fått den "inregistrerad" dvs inget mail om att den har kommit fram till dom.
Är det läge att oroa sig ?
Finns det någon som fortfarande väntar eller har ni börjat få hem era ?

  • Oregistrerad
  • 2010-07-10 00:11
Ursprungligen av valleb:

Borderlinx fick min iPhone den 7 juli men jag har inte fått den "inregistrerad" dvs inget mail om att den har kommit fram till dom.
Är det läge att oroa sig ?
Finns det någon som fortfarande väntar eller har ni börjat få hem era ?

Jag fick min reggad den 8:onde av border, dhl lämnade av den 7:e. Dock har den inte blivit skickad ännu, får hoppas jag får den nästa vecka.

Som jag skrev innan så har dom fått rätt mycket och göra, verkar inte som dom får "ett par hundra" paket om dagen annars i normala fall. Så dom ligger nog lite efter.

Ursprungligen av studiox:

Jag fick min reggad den 8:onde av border, dhl lämnade av den 7:e. Dock har den inte blivit skickad ännu, får hoppas jag får den nästa vecka.

Som jag skrev innan så har dom fått rätt mycket och göra, verkar inte som dom får "ett par hundra" paket om dagen annars i normala fall. Så dom ligger nog lite efter.

Från en kommentar på deras blogg:

"Joy le 7 July 2010

Today we received 450 iPhone. Working hard to update your suite."

ska man anmäla til b-linx

ska man anmäla til b-linx att man har köpt en produkt o att den kommer snart till dem?

Bevaka tråden