Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har köpt iPhone 4 via Borderlinx i England

Tråden skapades och har fått 1940 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av orrefan:

För er som fått era telefoner, valde ni expressleverans eller vanlig? Hur lång tid skiljer det?

Min lur ligger hos BL och jag väntar på att få betala.

Det skiljer nog ingenting, det skiljer väl ingenting i pris?

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2010-08-04 00:57
Ursprungligen av keptang:

Det skiljer nog ingenting, det skiljer väl ingenting i pris?

Skiljer fyra dollar, riktig struntsumma alltså
Jag frågar mer utav nyfikenhet än snålhet.

Ursprungligen av orrefan:

Skiljer fyra dollar, riktig struntsumma alltså
Jag frågar mer utav nyfikenhet än snålhet.

ok, då säjer jag att det skiljer ingenting så kan ni tjäna ett par kr.

Försökte mig på chatten, mest för att jag var intresserad av att testa dom. Men även ge det ett försök att se om det gick att få reda på om BL reggat både iPhone och Docka som ett gods. Kan väl säga som så att jag förstår er som misstänker att det är BOT:s som svara. Var ju ganska kul att se. Men är det en levande människa borde Borderlinx göra något och utbildningen dessa får

Dags för lite tider:
Beställde: 6/7 (Beräknad leverans 3:e augusti)
Skickades från Apple: 24/7 (Datumet Apple meddelade via e-post)
Fick tracking number av Apple: 2/8 (Eftersom jag beställde även docka tog det lite längre tid)
Anlände till Borderlinx: 3/8
Skannades av Borderlinx: 3/8 (I alla fall ett paket)

Jag ger det nog några timmar för att se om ytterligare ett paket skannas av dom. Verkar konstigt om dom fick två paket samtidigt och med samma mottagare ha delat upp dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-03 20:04

Fick ganska nyligen reda på att garantin på telefonerna verkar gälla även i Sverige, när dom är köpta från UK!

Ursprungligen av WELiN:

Fick ganska nyligen reda på att garantin på telefonerna verkar gälla även i Sverige, när dom är köpta från UK!

Vart har du hört det ifrån?
Har själv varit i kontakt med Apple Sverige och där kunde de bara rekommendera mig att kontakta Apple Store UK.

Ursprungligen av GoYoghurt:

Vart har du hört det ifrån?
Har själv varit i kontakt med Apple Sverige och där kunde de bara rekommendera mig att kontakta Apple Store UK.

Läser man iPhone_4_warranty.pdf för iPhone 4 så står det i första stycket

Ursprungligen av iPhone_4_warranty.pdf:

RÄTTIGHETER OCH BEGRÄNSNINGAR FÖR KONSUMENTER. FÖR KONSUMENTER SOM OMFATTAS AV KONSUMENTLAGAR I INKÖPSLANDET, ELLER, OM DETTA ÄR ETT ANNAT LAND, I DET LAND DÄR DE BOR, GÄLLER DE FÖRMÅNER SOM DENNA GARANTI OMFATTAR UTÖVER DE RÄTTIGHETER SOM DESSA KONSUMENTLAGAR GER.

Det tolkar jag som att garantin gäller i det land kunden bor även om han eller hon köpt produkten i ett annat land.
Någon som tolkar på ett annat sätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 07:23
Ursprungligen av BadgerBoy:

Läser man iPhone_4_warranty.pdf för iPhone 4 så står det i första stycket
Det tolkar jag som att garantin gäller i det land kunden bor även om han eller hon köpt produkten i ett annat land.
Någon som tolkar på ett annat sätt?

Apple may restrict service to the country where Apple or its
Authorized Distributors originally sold the hardware product.

http://images.apple.com/legal/warranty/docs/iPhone_4_warranty.pdf

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 21:15
Ursprungligen av WELiN:

Fick ganska nyligen reda på att garantin på telefonerna verkar gälla även i Sverige, när dom är köpta från UK!

Nej, det gör de inte...

Ursprungligen av zappee:

Nej, det gör de inte...

Jo det gör dom. Har en vän som jobbar med service och garantin ärenden med apple produkter. Inga problem att lämna in den där trots att den var köpt i UK.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 21:19
Ursprungligen av __miicke__:

Jo det gör dom. Har en vän som jobbar med service och garantin ärenden med apple produkter. Inga problem att lämna in den där trots att den var köpt i UK.

Lite mer konkreta bevis än "en vän" behövs tack.

Apple har aldrig haft världsgaranti på iPhones.

Ursprungligen av __miicke__:

Han jobbar på lanmaster. Bara att ringa och höra. Han sa att de inte körde igång med utländska iphones förren om typ 20 dagar eller nåt.

Är gaaanska säker på att han inte ljuger!;)

I så fall är det en stor nyhet, något som borde föräras en egen tråd och kanske en artikel i MacWorld. Det är ju en synnerligen god service som vi inte varit med om förut när det gäller iPhone.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

I så fall är det en stor nyhet, något som borde föräras en egen tråd och kanske en artikel i MacWorld. Det är ju en synnerligen god service som vi inte varit med om förut när det gäller iPhone.

Vet inte alls hur det funkar men se om nån månad. Då kanske man hör nåt

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-03 20:21

8,5 timmar efter att min iPhone anlänt ankom till Borderlinx registrerades den! väntar nu bara på att min bumper registreras snart med

Ursprungligen av TENFIRE:

8,5 timmar efter att min iPhone anlänt ankom till Borderlinx registrerades den! väntar nu bara på att min bumper registreras snart med

Hur var det med vikt och så för dig. Stämmer vikten på paketen från Apple med det som är reggat hos BL?

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-03 21:07
Ursprungligen av erikohman:

Hur var det med vikt och så för dig. Stämmer vikten på paketen från Apple med det som är reggat hos BL?

0.5 enligt borderlinx på bara iPhonen. Torr det var 0.4 hos UPS. men har kollat med chatten och verkar som att bumpern är på väg in snart med iaf:)

Ursprungligen av TENFIRE:

0.5 enligt borderlinx på bara iPhonen. Torr det var 0.4 hos UPS. men har kollat med chatten och verkar som att bumpern är på väg in snart med iaf:)

Eller så har dom skannat in iPhone och bumper som ett som samma gods!

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-03 21:59
Ursprungligen av erikohman:

Eller så har dom skannat in iPhone och bumper som ett som samma gods!

Haha det var min bumper som vägde 0,5 kg XD
Nu kom min iPhone upp som 0.58 (bara för att jag ska betala högre frakt XD) men skit samma. Betald och klart. Bara att vänta på att de skickar nu bara! Har inte varit hos blinx i 11 timmar ännu! Sjukt bra jobbat av dem nu

Ursprungligen av TENFIRE:

Haha det var min bumper som vägde 0,5 kg XD
Nu kom min iPhone upp som 0.58 (bara för att jag ska betala högre frakt XD) men skit samma. Betald och klart. Bara att vänta på att de skickar nu bara! Har inte varit hos blinx i 11 timmar ännu! Sjukt bra jobbat av dem nu

Ändå har dom SÅÅÅ mycket att göra när jag pratar med dom Ska bli kul att höra när din skickas förhoppningsvis går det ganska snabbt.

Ni har säkert läst det redan men jag postar det här ändå.

"The bulk of the backlog is now clear.
We have a few outstanding issues with some shipments and we will be in contact with those customers directly."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 22:41
Ursprungligen av bstark:

Ni har säkert läst det redan men jag postar det här ändå.

"The bulk of the backlog is now clear.
We have a few outstanding issues with some shipments and we will be in contact with those customers directly."

Jag kommenterade det där inlägget och frågade om det innebär att de nu kommer kunna hålla de tider som anges i FAQ, tex skicka mail direkt när ett paket ankommit till ens Borderlinx-adress, leverera samma dag om betalat före lunch osv. Frågan var artigt ställd och ärligt menad. Efter ett par timmar raderade de min kommentar och något svar fick jag inte.

Sådär. Då har iPhonen också reggats! Här ska det betalas. Men vågar man skicka den till jobbet? Jag slutar nämligen på fredag. Hmm, jag chansar att dom får iväg den senast torsdag då borde jag ha den på fredag. Heller hur!

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2010-08-03 22:20
Ursprungligen av erikohman:

Sådär. Då har iPhonen också reggats! Här ska det betalas. Men vågar man skicka den till jobbet? Jag slutar nämligen på fredag. Hmm, jag chansar att dom får iväg den senast torsdag då borde jag ha den på fredag. Heller hur!

Chattade med Vivian och hon sa att det kunde ta upp till 4-6 dagar
Men det är väll standard delivery antar jag

Ursprungligen av TENFIRE:

Chattade med Vivian och hon sa att det kunde ta upp till 4-6 dagar
Men det är väll standard delivery antar jag

Dom vill väl heller inte lova för mycket.
Dessutom tycker jag att det verkar som om de flesta får sina telefoner dagen efter att dom har skickats.

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2010-08-03 22:56

Fått min bumper + 32GB reggade av BL nu Skoj att paketen gick upp i vikt med 0.58KG haha

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-04 05:15

Nu i morse kl 3:37 blev min iPhone registrerad av Borderlinx, cirka 20 timmar efter att de fick den av TNT. Betalade strax efteråt.

Zappe: Tack för att du skummade ur den raden.

Garantin gäller alltså men man kan och blir troligen tvingad till att lämna in den från det land man ursprungligen inhandlat den i, skulle man kunna säga?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-04 11:54

Sweet min är i milton keyes elelr va de heter nu, snart inne i BL då antar jag. Ikväll elleri morgon

  • Medlem
  • Åtvidaberg
  • 2010-08-04 15:20

iPhone 32GB + Bumper

Beställd: 3/7
Skeppad: 26/7
Framme hos BL: 3/8
Registrerad hos Borderlinx: 3/8
Skickad från Bordelinx: 4/8
Framme: ??

Det börjar närma sig

Ursprungligen av Hadez:

iPhone 32GB + Bumper

Beställd: 3/7
Skeppad: 26/7
Framme hos BL: 3/8
Registrerad hos Borderlinx: 3/8
Skickad från Bordelinx: 4/8
Framme: ??

Det börjar närma sig

Va! min kom också till BL igår och reggades och jag betalade för frakten igår med. Bara hoppas jag får e-post om att min skickas även idag med. Fick du något tracking number?

Bevaka tråden