Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS4 kameraproblem?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-23 23:20

Har läst lite på apple's forum och diverse sidor på nätet om att det är folk som har problem med att "slutaren" till kameran inte öppnar sig..

Är det någon här som upplever dessa problemen?

Verkar till största delen vara mjukvaru-relaterat, men vissa lyckas inte lösa det med restore etc!

Vore intressant att höra om det är någon som har dessa problemen med 3g, 3gs och 4

Har du det problemet?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-07-23 23:49

Jag hade det med 4.0 och 4.0.1 och har det med en nyare version som jag inte får skriva om, så det låter jag bli. Återställt ordentligt mellan varje version. 3GS.

Ursprungligen av WELiN:

Har läst lite på apple's forum och diverse sidor på nätet om att det är folk som har problem med att "slutaren" till kameran inte öppnar sig..

Är det någon här som upplever dessa problemen?

Verkar till största delen vara mjukvaru-relaterat, men vissa lyckas inte lösa det med restore etc!

Vore intressant att höra om det är någon som har dessa problemen med 3g, 3gs och 4

Nej.

..

Under året jag hade 3GS hände det en gång att jag bara såg slutaren stängd och kameran liksom hängde sig. Då använde jag kameran i stort sett varje dag....

Omstart av luren fixade det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 09:23

Jag har börjat märka lite problem med kameran som det är nu, dvs att slutaren inte "öppnar"..

Det verkar dock vara en bugg i iOS 4.0.1.. för om jag tar bort alla bilder som ligger i Kamera-roll så fungerar det som vanligt...

Hoppas att det kommer en lösning på detta snart.

Jag har inte haft problemet varken på 4.0 eller 4.0.1 på min 3GS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 09:47

Mycket underligt faktiskt...

Om man googlar detta lite så verkar det som att det är väldigt många som har detta problemet, vissa får inte igång kameran öht och har därför fått sin enhet utbytt...

Jag har testat alla olika "tips" som finns, från att restore till ny enhet, starta om och alla andra tips som finns på diverse sidor...

Men om jag tar bort bilder från kamerarullen så börjar kameran fungera igen..

Vet inte alls vad buggen beror på.. Har testat med/utan "platstjänster" igång på kameran

Jag har inte heller upplevt några kameraproblem, varken med min 3Gs eller nuvarande iP4 (under något av iO-versionerna).
Det jag har haft problem med är att när jag tar bort bilder ifrån kamerarullen så blir det svarta rutor istället för den borttagna bilden. Någon annan som upplevt det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 09:50

http://www.youtube.com/watch?v=npGlXnTAxao

Precis så blir det för mig ibland!

sirsnurre, har dock inte varit med om det, men har läst om att andra haft problem med detta också... kanske hör ihop med slutarproblemet också!?

Inga problem med varken 3G, 3GS eller 4. Testat med 4.0.1 i samtliga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 10:28

Väldigt märkligt att det är så pass "få" som har problem med det i Sverige!

Skönt dock på sitt sätt... Se hur det går att lösa för min del.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-26 13:17

Idag fungerar dock kameran felfritt.... Jäkligt märkligt dethär.... :S

TUAW skriver lite om det här.

iPhone 4 camera won't open? Try these steps

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-05 19:29

Har testat alla tips och guider som finns att tillgå, känns det som.

Jag går i väntan att få telefonen utbytt. Just nu är kameran stendöd, får inte igång den hur jag än gör!

Gammal tråd, men jag har samma problem med min iPhone 4 som TS beskrivit. Själva slutaren öppnar sig inte. Jag har gjort allt som jag kan göra själv. Telefonen är inköpt i HK så jag har problem med hur jag skall lösa detta.

Ursprungligen av ru4real?:

Gammal tråd, men jag har samma problem med min iPhone 4 som TS beskrivit. Själva slutaren öppnar sig inte. Jag har gjort allt som jag kan göra själv. Telefonen är inköpt i HK så jag har problem med hur jag skall lösa detta.

Vad har du gjort för att försöka lösa det?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-11 22:31
Ursprungligen av ru4real?:

Gammal tråd, men jag har samma problem med min iPhone 4 som TS beskrivit. Själva slutaren öppnar sig inte. Jag har gjort allt som jag kan göra själv. Telefonen är inköpt i HK så jag har problem med hur jag skall lösa detta.

Hur gammal är den?
Lan master tar i alla fall emot garantiärende för iPhones sålda i hela världen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-12 08:51
Ursprungligen av zappee:

Hur gammal är den?
Lan master tar i alla fall emot garantiärende för iPhones sålda i hela världen.

Så här står det på LAN-Masters hemsida.

Citat:

Vi tar emot hela Apples produktsortiment och det spelar ingen roll var du har köpt din produkt, med undantag för iPhone, där vi bara servar iPhone sålda i Sverige av Telia/Halebop eller webbutiken Apple Store, samt iPhone sålda i utlandet inom EU och vissa andra länder.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-08-14 13:19
Ursprungligen av Konrad:

Så här står det på LAN-Masters hemsida.

Såhär svarade de mig:

Hej

Vi kan ta emot alla iPhone-modeller från alla länder utom Sverige.

Med vänlig hälsning
LAN-Master

  • Medlem
  • 2011-08-12 08:20

Har också samma problem, fast intermitent. Den kan ta lång tid på sig att öppnas oftast.
Gäller en ca 1 år gammal iPhone 4 med senaste mjukvaran.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-08-12 12:17

Är det bara i orginal-kamera-appen som det inte fungerar eller fungerar det inte heller i tex Camera+?

samma "bugg" på min iphone 4 vit med ios 5 beta. alla betorna.

Ursprungligen av robertkarlsen:

samma "bugg" på min iphone 4 vit med ios 5 beta. alla betorna.

Har inte med beta-releaserna att göra, rapportera det till Apple, Bug Reporting - Apple Developer

Fungerar fint här, på alla beta-releaser.

1
Bevaka tråden