Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka ska köa i Umeå för iPhone 4?

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-29 11:33

Lite OT men om kö. Var på kemlab för ett tag sedan. Var där före dom öppnade och var nr 1 i kön, som nr 3 en äldre dam med rullator.
När dörren öppnades var det ca 10-15 pers där och tre yngre kvinnor, 30-50 år (som dessutom jobbade på sjukhuset visade det sig senare) gick om denna rullatordam och flera andra (dom var bland de sista i kön) och snodde till sig platserna 3, 4 och 5. Den äldre damen kommenterade det lite försynt när vi satt i väntrummet men det tog kvinnorna ingen notis om. Det krävdes en direkt konfrontation för att en av kvinnorna skulle ge upp sin plats till den äldre damen. Fattar inte att folk kan vara så själviska.

Haha, jag är inte Stockholmare så jag tar inte åt mig ;). Men handen på hjärtat så hade ni självklart gjort samma sak. De jag köade för i Stockholm var en iPad.

Ursprungligen av puffy66:

Haha, jag är inte Stockholmare så jag tar inte åt mig ;). Men handen på hjärtat så hade ni självklart gjort samma sak. De jag köade för i Stockholm var en iPad.

Döm inte andra människor efter din egen måttstock. Folk som köat innan dig lär bli lagom glada när de ser dig där inne redan.

Oj va offensiv du är mot mig. Vilka har jag dömt? Du får nog läsa om kommentarens innan du DÖMER mig!

Ursprungligen av puffy66:

Oj va offensiv du är mot mig. Vilka har jag dömt? Du får nog läsa om kommentarens innan du DÖMER mig!

Du har dömt oss: "ni hade självklart gjort samma sak", vilket givetvis inte är sant. Du gör ju som du vill så klart, säger bara att du inte ska påstå saker om oss som inte är sanna.

Nu släpper i alla fall jag ämnet.

Trodde snarare det var ett jag påstod ngt men men, du får tolka det som du vill och eftersom du verkar ha tagit åt dig så mkt så verkar det enbart för att du är bitter typ... Tycker ändå jag är ganska sjyst som påpekar detta så folk slipper köa på dessa ställen där inget garanteras att man kommer före på den plats man är i kön. Köar du mittemot Stadium så har du iaf din käppars tills det öppnar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-01 00:18
Ursprungligen av puffy66:

Trodde snarare det var ett jag påstod ngt men men, du får tolka det som du vill och eftersom du verkar ha tagit åt dig så mkt så verkar det enbart för att du är bitter typ... Tycker ändå jag är ganska sjyst som påpekar detta så folk slipper köa på dessa ställen där inget garanteras att man kommer före på den plats man är i kön. Köar du mittemot Stadium så har du iaf din käppars tills det öppnar.

Om du inte respekterar dina medmänniskor när det handlar om vanligt hyfs kan du väl åtminstone låta bli att skryta om det? Och nej, det är inte okej att du gått in före bara föra att du kan, och att du själv råkat ut för samma sak förra året gör ju bara saken värre. Brukar du knuffa undan gamla tanter, för att gå på bussen före dem också?

Ursäkta stavningen. Jag skriver med en iPhone 3G

Nu är köandet igång inför de midnattsöppna butikerna. Lite synd att de inte öppnar vid midnatt här i Umeå, trevligare att stå på kvällen än att vara uppe i arla morgonstund

Läste att de första kom vid 8.30 imorse.

  • Medlem
  • 2010-07-29 17:41

Stay in line or lose your nerd honor, buddy.

Har kollat läget och det verkar vara minst 20pers på MVG gallerian som tänker göra samma. Jag håller med om att det är dåligt och osjyst men jag vill verkligen ha en och att vara utanför gallerian garanterar mig att jag går miste om en och ska jobba natt på mitt andra jobb så kan inte sova över på stora Teliabutiken. Jag får väl ta o skämmas och efter några dagar så är det glömt

Jag var förbi vid halv nio idag:

Ursprungligen av puffy66:

Har kollat läget och det verkar vara minst 20pers på MVG gallerian som tänker göra samma. Jag håller med om att det är dåligt och osjyst men jag vill verkligen ha en och att vara utanför gallerian garanterar mig att jag går miste om en och ska jobba natt på mitt andra jobb så kan inte sova över på stora Teliabutiken. Jag får väl ta o skämmas och efter några dagar så är det glömt

Jag tror att en del personer faktiskt tog det ganska illa.

Ursprungligen av http://vk.se/Article.jsp?article=366559:

Ett typ exempel på den vidriga människan.
Köade sedan 05.00 på fredag morgon. Vissa hade köat sedan lördagen. Allt så ljust ut tills vi kom in i MVG gallerian. DÄR stod det redan en kö på 8 pers, som kom dit 08.50, gallerian öppnar 09.00. Dom hade inte stått i någon kö, längtat, hoppats utan bara ställt sig före och strunta i oss alla andra. Ett riktigt jävla prakt exempel på den vidriga människan. ALDRIG mer att jag kommer att ställa mig snällt i kö, aldrig mera tro på medmänskligheten eller att det finns någon kompetens i Telia butiken MVG. Tragiskt, sorgligt och förjävla dåligt.
nr 17(8)

Lite bilder från dagens köande i Umeå utanför Teliabutiken på Vasagatan.

Jag kom dit vid 7 i morse efter att ha fått löpande rapporter från kemppe (som suttit där hela natten med bland annat lufra, staed och Marcus K) om hur många det var sedan klocka 6. Jag fick plats 38 i kön och var lite osäker på att om jag skulle få någon telefon. Det fanns ett rykte om 50 telefoner, men med tanke på hur få det var förra året vågade jag inte hoppas för mycket. Men senare fick vi veta att de hade 50 st 16 GB och 20 st 32 GB, så det var lugnt.

Det var väldigt trevligt att köa där faktiskt, som ett mingelparty för iPhone-nördar

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-08-01 00:08
Ursprungligen av puffy66:

Jag får väl ta o skämmas och efter några dagar så är det glömt

Med den avslutande smilien så verkar du inte skämmas. Men jag tycker du ska skämmas så in i HELVETE, och betydligt längre en några veckor. Vilka jävla as det finns det människor. Hade jag varit chef för hela jävla gallerian och ville ha en telefon, så hade jag ställt mig och och köat med alla andra på lika villkor. Det är helt jävla säkert det.

EDIT: Jag fick själv en telefon, så jag är inte bitter över det, men såna jävla fasoner gör mig bara riktigt förbannad.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-29 23:07

Och jag var förbi ca en timme senare och då var det ytterligare ett par tre stycken där.

Åkte förbi nu på vägen till jobbet. Kul, på ett nördigt sätt.

Trevligt att träffas alla som var där.

I butiken där jag stod (Vasagatan) hade de fått in 70 exemplar, 50 stycken 16G och 20 stycken 32G. Butiken i Victoriagallerian hade bara fått sammanlagt 20 stycken.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-07-30 17:39

Hörde att det nästan blev handgemäng i MVG då de som väntat ute vid Kungsgatan upptäckte att det redan fanns en kö inne vid Teliabutiken (flera hade gått in från storgatan).

  • Medlem
  • 2010-07-30 21:53
Ursprungligen av MatsOlov:

Hörde att det nästan blev handgemäng i MVG då de som väntat ute vid Kungsgatan upptäckte att det redan fanns en kö inne vid Teliabutiken (flera hade gått in från storgatan).

Ja, det låter ju inte helt främmande.

Ursprungligen av puffy66:

Jag får väl ta o skämmas och efter några dagar så är det glömt

Men vi glömmer det inte.

Nån som är sugen på att gå ner och börja köa för femman?

  • Medlem
  • 2010-07-30 23:21

Detta med köerna på de två olika butikerna är intressant. Hur kan det komma sig att samma kedja har så olika system? På Vasa gatan verkade det vara väldigt uppstyrt och ett rätt så stort antal telefoner.
Medan i MVG så är det kaos och anarki.

Som jag har förstått det så har personalen i MVGbutiken gett ut informationen att kön är utanför huvudentren på gallerian. Men vid öppningen står butikschefen och säger någonting helt annat. Hur kan de göra det och sen låta dessa omoraliska människor få köpa sina lurar?

Sen säger ni att det kom 20 till butiken men det var bara 13 personer som fick köpa en, personal/"VIP"köp känns också som en lågprio vid ett sånt här tillfälle!
Gick alla 70 ut till kunder på Vasagatan?

Jag låter väldigt bitter men jag känner för de tappra krigarna som har suttit ute hela natten i regn och rusk. Själv förtjänade jag ingen då jag absolut inte är så hurtig

Ursprungligen av jespr:

Gick alla 70 ut till kunder på Vasagatan?

Jag kan inte garantera det. Men jag vet att en person som jag känner var bekant med någon i butiken och hade pratat om att denne skulle lägga undan en telefon. Men när det närmade sig fredagen så sa den från butiken att det inte gick, inte ens för honom, utan han fick köa som de andra. Så jag skulle tro att de skötte det rätt bra där.

Min bild från kvällen, i det här fallet tidig morgon precis då det småregnade. Dålig bild, dålig telefonkamera. Det sistnämnda åtgärdades ett par timmar senare.

Som sagt, hade man haft en iPhone 4 vid fototillfället hade det blivit bättre

  • Medlem
  • 2010-07-31 16:04

Hähä.

Hade släppt ämnet, men jag kan slå vad om att vi inte kommer att se puffy66 här på ett tag.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-08-01 09:33

Blev ingen lur för mig, men jag fick ett av mina gamla restaureringsobjekt sålt så jag är nöjd ändå. Fick i alla fall klämma på en senare på dagen, woow! säger jag bara. Köper en så fort andra vågen kommer in och har dessutom beställt en iPad

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-08-01 18:00

Hela kön vart skön! lite surt ännu att det började regna, men det är såna smällar man får ta, sametime next year? (Teliabutiken vid Stadium) fast nästa gång blir det mindre än 20timmar troligen.

_________________
sedan en kö utanför mvg

Senast redigerat 2010-08-02 20:32
Bevaka tråden