Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3:s iPhone 4-priser

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Zimmerman:

Tja, då är ju saken biff för min del; jag behöver aldrig mera ens snegla mot andra operatörer och deras erbjudanden. Dom finns inte helt enkelt. Skönt att veta...på något sätt...liksom...en sak mindre att hålla reda på och värdera och räkna och bla bla bla

Japp, en av anledningarna även för mig att slippa bry mig om de andra operatörerna.

Ursprungligen av Capeman:

Japp, det är enbart Telia som har ett Edgenät i Sverige.

Kan vara värt att tillägga att detta gäller Halebop också, som är en del av Telia.

Kan vara värt att tillägga att det verkar inte som man kan ringa för månadsavgiften på 3Surf max(299 kr i månaden) abonnemanget. Det får man dock för 499 kr abbet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 08:41

Vad är 3Surf för abonnemang? De har ju ingen info om det under 'Abonnemang'.

Jag tror att avtalet med Telenor begränsats..

Från början hade 3 ett omfattande samarbete med Telenors GSM nät, men när 3 byggt ut sitt nät tillräckligt, så begränsades avtalet. Så Telenors nät kickar inte ofta in när det saknas täckning med 3. Bara vissa områden... det kan ha förändrats, jag kan ha fel. Men jag kommer ihåg när det basunerades ut för något år sedan..

Ang. att kundservice ringer upp kunderna för att kolla om man är nöjd, så har jag varit med om det på Telenor & Tre. Tre ringde dock upp oftare, lika trevliga varje gång.

Jag jobbar inte hos någon operatör, jag tycker dock att det är lätt att bara negativa erfarenheter kommer fram om kundservice etc (alla har ju varit med om tele-operatörer som inte är särskilt hjälpsamma :0)) .. därför är det roligt att det kommer fram positiva sidor hos operatörerna i denna tråden!

Ursprungligen av mattewik:

Från början hade 3 ett omfattande samarbete med Telenors GSM nät, men när 3 byggt ut sitt nät tillräckligt, så begränsades avtalet. Så Telenors nät kickar inte ofta in när det saknas täckning med 3. Bara vissa områden... det kan ha förändrats, jag kan ha fel. Men jag kommer ihåg när det basunerades ut för något år sedan..

Ang. att kundservice ringer upp kunderna för att kolla om man är nöjd, så har jag varit med om det på Telenor & Tre. Tre ringde dock upp oftare, lika trevliga varje gång.

Jag jobbar inte hos någon operatör, jag tycker dock att det är lätt att bara negativa erfarenheter kommer fram om kundservice etc (alla har ju varit med om tele-operatörer som inte är särskilt hjälpsamma :0)) .. därför är det roligt att det kommer fram positiva sidor hos operatörerna i denna tråden!

Det stämmer säkert mattewik, det jag nämnde angående 3gis (telenor) är så som det var uppsatt för ett par år sen.

Jag är dock inte 100%-ig

Jag kan ha fel!

Bra att du berättade om 3gis, jag var lite osäker på vad det stod för :0)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 15:17

Nu har 3 uppdaterat sin hemsida igen.

3Surf Max 299 kr/mån är ett abonnemang med 10 Mb/s, 10 GB/mån inkluderat. Fortsatt gratis surf utöver de 10 GB:en men med sänkt hastighet.

De har också lagt till 3Pott 399 kr/mån men då kostar luren 49 kr/mån.

Kontantpris för 16 GB: 6195 kr, 32 GB: 7195 kr.

Telesälj, Befintlig kund och tre.se öppnar försäljningen 00.00. Butiken på kungsgatan 37 (jag gissar på Stockholm) öppnar också 00.00 medan den i Nordstan (Göteborg) öppnar 06.00.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-29 16:17

Smyger in en sidofråga... vet någon om tethering funkar på tre?

UPDATE: Enligt supporten på 3 ska det fungera.

Senast redigerat 2010-07-29 16:44

Jag har kört tethering med tre.

Ursprungligen av Iphone77:

Smyger in en sidofråga... vet någon om tethering funkar på tre?

UPDATE: Enligt supporten på 3 ska det fungera.

Då funkade det utmärkt!
Vet ej om det har förändrats dock. Detta var för nästan ett år sedan..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-07-29 18:38

Fungerar alldeles utmärkt!

Ursprungligen av Iphone77:

Smyger in en sidofråga... vet någon om tethering funkar på tre?

UPDATE: Enligt supporten på 3 ska det fungera.

  • Oregistrerad
  • 2010-07-29 18:20

Lutar åt att jag blir kund hos tre istället för telia

  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-07-29 19:36

"... du ringa oss så hittar vi något som passar just dig. För dig som 3kund kommer det att finnas olika lösningar att ta del av, bland annat beroende på hur lång bindningstid du har kvar på ditt abonnemang..."

Undra om man kan få någon bra deal, skulle det funka med att hota att byta till telia om man inte får billigare än deras alternativ, har ju trots allt varit TRE-kund i 5 år

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 19:43

Antar att detta inlägg passar bra här.

http://www.99.se/1916744-post160.html

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-29 20:04

Undra om man kan låsa upp dem direkt som det gick med 3GSn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-29 20:06
Ursprungligen av zappee:

Undra om man kan låsa upp dem direkt som det gick med 3GSn.

Enligt samma facebooksida skall detta vara möjligt

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-22 00:28

Kunde idag inte stå emot längre utan beställde en iPhone 4 av Tre. Trots att man är ÅF så får man snällt vänta som alla andra.

Någon som beställt den av Tre och har leveranserfarenheter?

Ursprungligen av CEk:

Kunde idag inte stå emot längre utan beställde en iPhone 4 av Tre. Trots att man är ÅF så får man snällt vänta som alla andra.

Någon som beställt den av Tre och har leveranserfarenheter?

Fick min fredags, beställde den 31:a juli. Nu är det nog rätt så lång kö, 4-6 veckor har jag hört.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-22 12:04

Ja det sägs så. Vill egentligen ha den vita men kan lika gärna ha en sån här beställning liggande. Kommer det ny info om den vita så kan jag ju alltid lämna tillbaka den här så.

Ursprungligen av panther:

Fick min fredags, beställde den 31:a juli. Nu är det nog rätt så lång kö, 4-6 veckor har jag hört.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-08-22 21:40
Ursprungligen av panther:

Fick min fredags, beställde den 31:a juli. Nu är det nog rätt så lång kö, 4-6 veckor har jag hört.

Jag beställde den 30:e och har fortfarande inte fått min. Deras kösystem är ett skämt:

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-22 23:58

Deras kösystem pajade väl har jag hört. Har en kollega som beställde sin 30/7 också och har inte fått den än. Han ringde ett argt samtal och fick beskedet att det brakat ihop och blivit helt omkastat.

Ursprungligen av Pontzy:

Jag beställde den 30:e och har fortfarande inte fått min. Deras kösystem är ett skämt:

Beställde en med kontantkort, och då var leveranstiden 2-3 veckor. Skulle levererats senast i måndags... hoppas avin trillar in snart. Någon som beställde när det var 2-3 veckors leveranstid som har fått luren?

Ursprungligen av h.cewers:

Beställde en med kontantkort, och då var leveranstiden 2-3 veckor. Skulle levererats senast i måndags... hoppas avin trillar in snart. Någon som beställde när det var 2-3 veckors leveranstid som har fått luren?

Nu kom äntligen telefonen, bara några dagar efter utsatt tid. När jag bad om att få den upplåst i butiken fick jag verkligen stå på mig. Tjejen på 3 var helt säker på att det är efter 12 månader. Till slut ringde hon någon kunnigare, och sen gick det bra att låsa upp den.

Ursprungligen av h.cewers:

Beställde en med kontantkort, och då var leveranstiden 2-3 veckor. Skulle levererats senast i måndags... hoppas avin trillar in snart. Någon som beställde när det var 2-3 veckors leveranstid som har fått luren?

Jag beställde en 32gb:are den 3/8 och blev lovad i butiken att den skulle dyka upp den 18/8 och sen ändra sig kundtjänst till 12-13/8 och sen 4-6 veckor och senast idag när dom ringde så sa dom helt enkelt.. "Vi har inte en aning om när nästa leverans kommer in och minst 6 veckor.. Pust!!

Ursprungligen av CEk:

Kunde idag inte stå emot längre utan beställde en iPhone 4 av Tre. Trots att man är ÅF så får man snällt vänta som alla andra.

Någon som beställt den av Tre och har leveranserfarenheter?

jag beställde en 16gb morgonen den 5/8. pratade med en kille i 3 butiken som sa att det var en brytpunkt den 5:e aug och alla som beställt på morgonen skulle ha den denna veckan men ingenting än så länge och jag tar det med en nypa salt.

vill ha nu!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-27 11:39

Ja då borde du onekligen ligga bra till.

Tyckte de hade riktigt bra erbjudanden med iPhone 4. Speciellt för mig som inte ska använda abonnemanget, tog ett Surf Max abb för 299:-/mån och det kommer jag använda som ett mobilt bredband (eftersom jag redan har ett minst sagt förmånligt abonnemang), alternativt i en iPad som jag också är sugen på. 10 mb/s och 10 gb data ingår så det är ju riktigt bra!

Ursprungligen av inprogress:

jag beställde en 16gb morgonen den 5/8. pratade med en kille i 3 butiken som sa att det var en brytpunkt den 5:e aug och alla som beställt på morgonen skulle ha den denna veckan men ingenting än så länge och jag tar det med en nypa salt.

vill ha nu!

idag kom den äntligen! :):):)
håller redan på att synka den med itunes!
4 veckor exakt. det var också den information jag fick vid beställningen.

Ursprungligen av inprogress:

idag kom den äntligen! :):):)
håller redan på att synka den med itunes!
4 veckor exakt. det var också den information jag fick vid beställningen.

16 eller 32GB?

Ursprungligen av martin björkdahl:

16 eller 32gb?

16!

Beställde en 16Gb den 30/7 och fick luren på posten idag. Nästan exakt 4 veckor efter att jag beställt.

Bevaka tråden