Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny med Mac - några kluriga frågor!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-11 14:05

Hej!
nu har jag äntligen köpt mig min efterlängtade macbook pro efter ca två års eftertänksammhet. jag är helnöjd med mitt köp än så länge. så jag har ju följt detta forumet ett tag nu av ren nyfikenhet, men nu har jag äntligen blivit medlem själv. så skäll inte på mig nu om jag gör fel O:-).
så nu har jag ett par frågor som jag har letat efter, och försökt labborera mig till.

1. jag har en dell studiox med win 7 som jag har ett inbyggt 3g kort i som jag ansluter till internet, och med den vill jag dela ut anslutningen med ett ad hoc nätverk, och så långt går det, jag hittar och kan ansluta till internet med min iphone, men när jag försöker ansluta min nya mac så ansluter jag men jag kan inte göra nåt. ikonen uppe till höger på macen är ljusgår solfjäder med en dator i, vad betyder det? och i min dell står det bara att jag väntar på att användare ska ansluta sig till nätverket.

när jag gör tvärt om, delar ut ifrån min mac och försöker ansluta med min dell, så fungerar inte detta heller. jag kan inte heller ansluta min iphone till macen varkens med wlan eller bluetooth för att ansluta till internet.

2. sen har jag en fråga om den nye airport extreme, den har ju en usb port och då undrar jag om jag kan koppla in ett 3g modem i den och dela ut mitt internet på det sättet?
eller är den bara till för att dela ut skrivare? men jag läste om att man ska kunna koppla in en extern hdd och dela ut den.

3. och min sista fråga handlar om apple tv, kan jag ansluta en extern dvd/brännare till den och splea upp film genom denna?

tusen tack på förhand!

Ingen av frågorna har med Macbook Pro att göra, så jag flyttar tråden till "Switcher"-forumet i stället.

/Mod

1. Kan inte svara på detta.

2. Nej. Bara skrivare och hårddiskar, inget annat.

3. Nej.

1
Bevaka tråden