Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera från 4.0 till 4.0.1 - är det möjligt?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-27 14:13

Senaste uppdateringen är 4.0.2. Men den vill jag inte ha. Jag vill uppdatera min telefon till 4.0.1 - så att jag så småningom kan jailbreaka den.

Just nu har jag 4.0 på min iPhone.

Jag har laddat ner 4.0.1. Och så klickar jag på alt+update knappen i iTunes för att därefter välja 4.0.1 ipsw-filen. iTunes jobbar ett tag och sedan får jag meddelandet att det inte går att uppdatera...

Konstigt tycker jag. Visst att nedgradering inte är möjligt. Men jag borde väl kunna uppdatera till vilken version som helst?

Du kan ju jailbreaka 4.0 på samma sätt (JailbreakMe från safari på din iPhone) så du behöver inte uppgradera till 4.0.1, som förövrigt bara ändrar hur antalet staplar visas vid mottagning.

Att du inte kan uppdatera till 4.0.1 beror på att Apple slutat signera 4.0.1 och därför kan du bara uppdatera till 4.0.2 i dagsläget. Men för att jailbreaka kan du vara lugn. Det kan du göra med 4.0

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-27 14:51

Detta handlar i grund och botten om jailbreak så jag flyttar detta till rätt underforum.
/Admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-29 17:06
Ursprungligen av kainen:

Detta handlar i grund och botten om jailbreak så jag flyttar detta till rätt underforum.
/Admin

Detta handlar inte om jailbreak.

Jag vill uppgradera till 4.0.1 eftersom det löser en annan bugg som gör att man kan komma åt "mute"-knappen med örat medans man pratar telefon.

Vill dock inte uppgradera till 4.0.2 eftersom jag vill ha möjlighet att jailbreaka i framtiden...

Ursprungligen av kia2:

Detta handlar inte om jailbreak.

Jag vill uppgradera till 4.0.1 eftersom det löser en annan bugg som gör att man kan komma åt "mute"-knappen med örat medans man pratar telefon.

Vill dock inte uppgradera till 4.0.2 eftersom jag vill ha möjlighet att jailbreaka i framtiden...

Fast det problemet (proximity sensor) är inte löst i 4.0.1.

Det kan du inte göra utan att först ha jailbreakat på 4.0.1 och sparat SHSH's, så om ska kunna göra det du vill, så handlar det om jailbreak.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-29 17:24

4.0.1 löser inte problemet med avstånds sensoren. Det löses förmodligen med 4.1.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-30 13:39

Det finns en lösning. Involverar inte jailbreak...

downgrade iphone 4.0.2 without shsh | iPhone News, Help and Guides

Sitter man på 4.0 så kan man alltså uppgradera till 4.0.2 och sedan nedgradera till 4.0.1. Kanske går det att göra direkt från 4.0 till 4.0.1 också - men det framgår inte i instruktionerna...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-30 22:55
Ursprungligen av kia2:

Det finns en lösning. Involverar inte jailbreak...

downgrade iphone 4.0.2 without shsh | iPhone News, Help and Guides

Sitter man på 4.0 så kan man alltså uppgradera till 4.0.2 och sedan nedgradera till 4.0.1. Kanske går det att göra direkt från 4.0 till 4.0.1 också - men det framgår inte i instruktionerna...

Varning, som FreddeB skriver i en annan tråd. Det fungerar inte UTAN SHSH.

Senast redigerat 2010-08-31 08:25
1
Bevaka tråden