Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man aktivera utan SIM-kort?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får detta meddelande + USB med itunes bild när jag startar telefonen.

“No SIM card installed. Insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone”

Vad jag undrar bara är om det inte går aktivera utan SIM? Har beställt mikrosim men lär dröja innan man får hem och vill gärna aktivera nu för testa och förbereda telefonen lite.

Sedan undrar jag i och med meddelandet om man måste aktivera varje gång nytt sim kort stoppas in eller om telefonen ens är olåst. Meddelandet är förvirrande och blir osäker om man kommer kunna bara bytta mellan olika SIM eller om man måste aktivera eller göra nåt iTunes varje gång. Jag förstår inte varför den annars vill att man pillar in simkort för aktivera telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 09:21
Ursprungligen av Användarnam:

Jag får detta meddelande + USB med itunes bild när jag startar telefonen.

“No SIM card installed. Insert a valid SIM with no PIN lock to activate iPhone”

Vad jag undrar bara är om det inte går aktivera utan SIM? Har beställt mikrosim men lär dröja innan man får hem och vill gärna aktivera nu för testa och förbereda telefonen lite.

Sedan undrar jag i och med meddelandet om man måste aktivera varje gång nytt sim kort stoppas in eller om telefonen ens är olåst. Meddelandet är förvirrande och blir osäker om man kommer kunna bara bytta mellan olika SIM eller om man måste aktivera eller göra nåt iTunes varje gång. Jag förstår inte varför den annars vill att man pillar in simkort för aktivera telefonen?

Telefonen måste aktiveras med Micro-SIM. Varje gång du byter operatör (dvs stoppar in ett nytt SIM-kort) så måste telefonen aktiveras med hjälp av iTunes.

Ursprungligen av FreddeB:

Telefonen måste aktiveras med Micro-SIM. Varje gång du byter operatör (dvs stoppar in ett nytt SIM-kort) så måste telefonen aktiveras med hjälp av iTunes.

OK. Tack för ett snabbt svar. Då är det inget annat att göra än att bara vänta på microsim. Vågar inte klippa till själv

Ursprungligen av FreddeB:

Telefonen måste aktiveras med Micro-SIM. Varje gång du byter operatör (dvs stoppar in ett nytt SIM-kort) så måste telefonen aktiveras med hjälp av iTunes.

Oj, det visste faktiskt inte jag. Jag som tänkt köpa någon form av kontantkort när jag är utomlands. Bra att veta att man måste ha datorn med sig. :/

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Oj, det visste faktiskt inte jag. Jag som tänkt köpa någon form av kontantkort när jag är utomlands. Bra att veta att man måste ha datorn med sig. :/

Satt och funderade lite också på det, hur det blir när man är utomlands och om man skulle bli tvungen att ha dator med sig.

Om man nu aktiverar rån en vanlig stationär hemma dator (som jag tänkt göra), går det då om man befinner sig utomlands aktivera med laptop + itunes, dvs från annan dator utan problem?

Ursprungligen av FreddeB:

Telefonen måste aktiveras med Micro-SIM. Varje gång du byter operatör (dvs stoppar in ett nytt SIM-kort) så måste telefonen aktiveras med hjälp av iTunes.

jasså? jag har då inte behövt göra det när jag testat både telia och tele2 kort. behövde bara aktivera första gången jag använde telefonen.

Ursprungligen av FreddeB:

<snip> Varje gång du byter operatör (dvs stoppar in ett nytt SIM-kort) så måste telefonen aktiveras med hjälp av iTunes.

Nej, så är det inte. Oavsett om du byter mellan svenska SIM-kort eller utländska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-31 10:08

För att förtydliga, eller ja ytterligare röra till det lite Jag aktiverade min UK-köpta iPhone 4 med Telenor micro-SIM, allt gick bra och nya operatörsinställningar lästes in via iTunes.

Jag stoppar sedan in min hustrus Telia-SIM och kommer inte vidare utan att först ansluta till iTunes. Jag har hört om folk som inte behövt göra det men som sagt, åker du utomlands och vill byat SIM så kan det vara en god idé att inte ha alltför långt till en dator med iTunes...=)

Senast redigerat 2010-08-31 10:41

Ovanstående 8 inlägg har brutits ut från en annan tråd.

Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-31 17:15

Jag har använt olika SIM i min utan iTunes, så tror inte det är någon generell regel

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-08-31 18:24

Har skiftat sim-kort i en massa telefoner och aldrig behövt re-aktivera.

Jag funderade just tidigare vad inläggen hade tagit vägen från borderlinx tråden men här var de ju Drog iväg precis efter min fråga också så jag missade svaren men vad bra att det inte ska vara några problem med bara byta SIM. Hade varit snyggt om man skulle behöva släpa med sig sin stationära dator till utlandet för för byta SIM

1
Bevaka tråden