Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av LCR:

Några idioter har stal bensin ur bilen i natt. Locket låg på marken bredvid...

Fan att folk inte kan respektera andras grejer!!!

Att man orkar slanga bensin... Ovärdigt på något sätt...

Ursprungligen av PeeMaN:

Att man orkar slanga bensin... Ovärdigt på något sätt...

Det värsta är att man nu inte kan lita på dem när man lämnar bilen. Har de fattat att "där kan man hämta bensin" så kommer de tillbaka.

Locket sitter på samma sida som förardörren så man kan inte ens parkera så att locket är mot verkstadsväggen, för då kommer man inte in i bilen...

Ursprungligen av LCR:

Det värsta är att man nu inte kan lita på dem när man lämnar bilen. Har de fattat att "där kan man hämta bensin" så kommer de tillbaka.

Locket sitter på samma sida som förardörren så man kan inte ens parkera så att locket är mot verkstadsväggen, för då kommer man inte in i bilen...

Du får börja kravla till passagerarsidan när du parkerat. Det är nog dessvärre enda lösningen.... Eller hälla något i tanken som gör att det fräter som fan i munnen när de ska slanga, haha.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-15 11:32

Låsbart tanklock?
Webbkamera, så du kan rusa ut och ta de jä---na?

Ursprungligen av kenjon:

Låsbart tanklock?

Japp, men de har en dyrk då det låg upplåst på marken. Det positiva är att de inte förstört något.

När vi flyttade hit från England hade vi en Volvo 740 och en Volvo 240 och bodde i lägenhet där man inte kunde se parkeringen, de snodde bensin regelbundet med dyrk. Det slutade med att jag ställde bilarna nära varandra (240 locket på höger sida, 740 locket på vänster), problemet var bara att 740n var vänsterstyrd och 240n högerstyrd, dvs lock och förardörr på samma sida...

Ursprungligen av kenjon:

Webbkamera, så du kan rusa ut och ta de jä---na?

Fast jag tänker inte sitta och titta på en kamera hela kvällen/natten...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-07-15 12:02

AppleScript som ger signal till en tuta som väcker dej när det är dags. Så har jag det.... (mha Indigo, utan AS).

Alternativt bara larma tanklocket.

Äh, vi får se, hittar på något. Känns surt bara med dessa värdelösa idioter, men det finns mycket värre som händer än förlusten av några liter bensin.

Edit: Känns lite löjligt att vara sur över några liter bensin...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fick-armen-avsliten-i-olycka_6322538.svd

Senast redigerat 2011-07-15 13:01
  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-15 18:15

Alternativt, få tag på en skyltdocka, bränn upp den och montera upp den på något bakom dina bilar så den syns lätt och ha följande skylt "Förra personen som slangade beinsin från mig, frågor på detta?"

Råkade själv ut för slangning för några år sedan, hittade dock inte locket utan köpte ett nytt som var generellt. Tog inte lång tid innan den slangats igen. Denna gången köpte jag ett låsbart i metall som de inte fick upp, då slet de loss stjärna samt böjde antennen på bilen (hade en Mercedes då), då var jag inte glad på mänskligheten.

När vi flyttade hit (till våran gamla 1910 villa) så parkerade jag framför garaget mot vägen (bilen syns då inte alls från huset) men idioterna hade ingen dyrk utan försökte bräcka av locket (kvalitets lock gjort av Volvo). Det gick inte så de gav upp, men resultatet var att inte heller jag kunde få loss det utan var tvungen att borra ur låset, vilket var jätte roligt med en *nästan* tom tank...

Pannkaks-smet över hela golvet..in i de nedersta kökslådorna, över riskokaren...det finns tillfällen då jag mer än annars svär över att mitt kök är så litet och min diskbänk så lätt blir överbelamrad...

Ursprungligen av klarabara:

Pannkaks-smet över hela golvet..in i de nedersta kökslådorna, över riskokaren...det finns tillfällen då jag mer än annars svär över att mitt kök är så litet och min diskbänk så lätt blir överbelamrad...

Ett större kök är inte mindre problem, tro mej!

Eh, javisstja, du har inte tre barn...

Jag känner just nu genuint hat mot Math.se och hela KTH's "interface" där svårigheten inte ligger i att kunna svara rätt på frågan utan att komma runt små klurigheter i hur de olika svars-alternativen är formulerade. Dyker hela tiden upp tolknings-frågor och det driver mig till vansinne. Dessutom dyker det upp kod-stycken som inte finns förklarade någonstans i kursmaterialet, en massa förklaringar som bara råkar missa att förklara just det stycke som sedan dyker upp på "slutprovet".

Jag ser fram emot att lämna feedback i slutet av kursen.

Så länge man väntat på Lion... Och så går det inte att ladda ner.

Internet nere, vilken timing, får nog fixa dubbla fiberlinor i fortsättningen, en räcker tydligen inte.

Inte direkt så att man drar ner Lion via Personal Hotspot.

Bor i höghus som många av er vet.

Grannen två vån upp; alltså 9:e våningen har en katt.

Katten ramlade nyss ner, 9 vån fallhöjd, rakt i asfalten med ett äckligt krasande ljud.

Inre skador, blödde ur mun/nos, mängder med knäckta revben, två brutna ben.

Jag fick avliva den. Vi såg ingen annan utväg. Katten led.

Så satans onödigt. Hade han haft galler för sin lilla vädringsbalkong hade den inte ramlat ner.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-21 01:32

5:e eller 6:e "krashen" på min Macbook pro där skärmen blir helt svart utan anledning, men datorn är igång mm. Måste starta om datorn för att kunna använda datorn igen. Har dock inte provat med extern skärm då detta sker, men blir nog troligen ett samtal till lokala Apple-butiken imorgon för ytterligare felsökning.. (TechTool via Apple Care verkar inte uppdaterat för Lion ännu, om jag inte missat något).

>:/

Edit: Klart som fan det hände igen nästan direkt efter att jag postat detta *surar*

Edit 2: Detta verkar vara det mest återkommande felet, tror grafikkortet håller på att skita sig
" Kernel Extensions in backtrace:
com.apple.NVDAResman(7.0.2)[7E65ECA2-D3A1-35F8-B845-C975FB531E7E]@0xffffff7f808f2000->0xffffff7f80bc8fff
dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.6.5)[95ABB490-3AB5-3D5E-9C21-67089A9AE6A1]@0xffffff7f8087e000
dependency: com.apple.iokit.IONDRVSupport(2.3)[E99C8907-946D-3F1A-A261-4C0F2D5D0451]@0xffffff7f808e0000
dependency: com.apple.iokit.IOGraphicsFamily(2.3)[897EB322-FD55-36D7-A68E-9E9C34A74A84]@0xffffff7f808a8000
com.apple.nvidia.nv50hal(7.0.2)[2E84958C-1EEC-316B-9F7A-68C368F83476]@0xffffff7f80bc9000->0xffffff7f80eeafff
dependency: com.apple.NVDAResman(7.0.2)[7E65ECA2-D3A1-35F8-B845-C975FB531E7E]@0xffffff7f808f2000
com.apple.GeForce(7.0.2)[18E50F21-1E7F-3FFE-B298-7CD7A11879F8]@0xffffff7f817d9000->0xffffff7f81895fff
dependency: com.apple.NVDAResman(7.0.2)[7E65ECA2-D3A1-35F8-B845-C975FB531E7E]@0xffffff7f808f2000
dependency: com.apple.iokit.IONDRVSupport(2.3)[E99C8907-946D-3F1A-A261-4C0F2D5D0451]@0xffffff7f808e0000
dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.6.5)[95ABB490-3AB5-3D5E-9C21-67089A9AE6A1]@0xffffff7f8087e000
dependency: com.apple.iokit.IOGraphicsFamily(2.3)[897EB322-FD55-36D7-A68E-9E9C34A74A84]@0xffffff7f808a8000"

ARGH!!! >_<

Senast redigerat 2011-07-21 01:43

Idag är jag otroligt upprörd och lite arg över händelserna i Norge. I skrivande stund minst åtta personer döda och ett större antal är skadade (The Times som källa på det). Återigen ser vi hur delar av mänskligheten kan vara oerhört grym och oerhört farlig.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-07-22 19:35

Håller med, man blir besviken på mänskligheten en dag som denna :/

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Idag är jag otroligt upprörd och lite arg över händelserna i Norge. I skrivande stund minst åtta personer döda och ett större antal är skadade (The Times som källa på det). Återigen ser vi hur delar av mänskligheten kan vara oerhört grym och oerhört farlig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-22 19:56

Det är vidrigt det som händer. På BBC visas bilder på en enorm förödelse och en person från Norge (myndighet) som intervjuades uppgav att de tror att det är hundratals skadade förutom de döda. Sen samtidigt har en eller flera dårar utklädd till polis skjutit flera ungdomar på ett ungdomsläger och 4 personer där ska ha dödats enligt BBC.

Åt helvete är det.

De officiella siffrorna från norska polisen är dock 7 döda och runt 20 förda till sjukhus. Så hundratals skadade är taget ur luften.

Ursprungligen av eskimo:

De officiella siffrorna från norska polisen är dock 7 döda och runt 20 förda till sjukhus. Så hundratals skadade är taget ur luften.

Enligt The Times så är det hittills 11 döda. Men enligt vittnesuppgifter (Aftonbladet) så har även 25-30 dött på det norska läger där en terrorist började skjuta mot ungdomsförbundets lägerdeltagare. Sjukhusen har därtill vädjat om att få in akuta blodgivare.

Det är helt sjukt och jag lider med våra norska bröder och systrar. Fy fan.

Lider med våra norska bröder och systrar.

Det verkar vara ett "inhemskt" terrorbrott och det känns trots allt i detta elände som ganska "skönt"

Snälla, kan vi ta "Norgefrågan" någon annanstans. 99 är liksom inte forumet för sånt.

Jag var inne på dPreview nyss för att läsa om kameror och det var fullt med folk
som bad för Norge och hade bilder på liljor.

Ta sånt på FB. Många av oss är här på 99 för att faktiskt få tänka på annat än galningar som mördar
oskyldiga barn.

Ursprungligen av Goflorp:

Snälla, kan vi ta "Norgefrågan" någon annanstans. 99 är liksom inte forumet för sånt.

Jag var inne på dPreview nyss för att läsa om kameror och det var fullt med folk
som bad för Norge och hade bilder på liljor.

Ta sånt på FB. Många av oss är här på 99 för att faktiskt få tänka på annat än galningar som mördar
oskyldiga barn.

Ska du komma här och be om censur av sur-tråden Goflorp?
Nu blev jag sur!!!

Ursprungligen av PeeMaN:

Ska du komma här och be om censur av sur-tråden Goflorp?
Nu blev jag sur!!!

Jag är TS, nåt kan jag väl få ha att säga till om.

Skall vi släppa in Förvirrade norska massmördare så får vi väl i jämställdhetens namn då även släppa in AlQaida, Talibaner, Kristna virrpannehögern, miljöförstöring, AFA, 9/11, svarta helikoptrar och bofinkar mm i tråden med.

Jag tycker det finns bättre ställen än 99 för att vädra dessa sina hjärtefrågor.
Så släpp Norge, vill du gråta över det - gör det på FB.

Bevaka tråden