Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-12 18:13

Att det ska vara så jävla svårt att låta folk gå av t-banan innan man ska gå på… Jag slutar aldrig att förundras över hur många som tacklar sig in istället för att först ge plats åt avstigande.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-12 18:25
Ursprungligen av stile:

Att det ska vara så jävla svårt att låta folk gå av t-banan innan man ska gå på… Jag slutar aldrig att förundras över hur många som tacklar sig in istället för att först ge plats åt avstigande.

Sist ombord är en rutten tomat!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-09-13 15:38

Det finns en sak med Göteborg jag ännu efter 23 år i stan inte vant mig vid.

DET ÄR ETT J----A BLÅSHÅL!!!!

Ursprungligen av planB:

Det finns en sak med Göteborg jag ännu efter 23 år i stan inte vant mig vid.

DET ÄR ETT J----A BLÅSHÅL!!!!

Imorse kändes det fanimej mer som Februari än som September när jag stog och vänta på vagnen!
När jag åkte nerför Linnégatan idag såg jag en scooter som vält så jag fattar hur jävla mycket det måste blåst under dagen!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-13 16:00

Har fortfarande inte fått min nya 11" MBA

Om det är till någon tröst verkar det vara lika jävligt här för tillfället.

Och här...

Ursprungligen av Capeman:

Och här...

Och här.

Det blåser ju knappt över 20m/s ! Vad är ni för kärringar.

25 är storm, 30 orkan.

8-20m/s badade vi i när vi var mindre.....våtdräkt, hockeyhjälm, knä och armbågsskydd.
Sedan plöms i och bli uppspikad av bränningarna......jihaaaaaaa

(det är la därför en ä som en ä...)

Blir så arg när jag ställs inför riktigt korkade människor. En bekants dotters pojkvän har beställt en iPhone hos 3. Spolingen har inget jobb, ingen a-kassa, ingen inkomst över huvudtaget, inga pengar och uppenbarligen inga hjärnceller. Grabbhalvan står och flinar över min iPhone 4 och säger att han köpt en iPhone 5. Grattis säger jag, då är du den enda i världen, eller också har du beställt nån kinesisk fulkopia och har blivit fetblåst. Det gäller att känna rätt människor säger han och envisas enträget med att han inom ett par dagar ska hämta sin nya iPhone 5.
Får än en gång bekräftat att man inte kan förklara för en idiot att han är en idiot.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-09-14 18:06

Ordentlig rethosta + förkylning, behöver jag säga mer? :/

Ursprungligen av kainen:

Ordentlig rethosta + förkylning, behöver jag säga mer? :/

"Goflorp gillar detta."

Hmm... någonting som inte stämmer med detta system...

Fast den cyniska göteborgaren gillade nog det precis på det vis som systemet är tänkt.

Marriots lag:

Du kan aldrig förklara för en idiot att han är en idiot så han/hon förstår det.

Word!

Det där kan man ju hugga in i bergssidor.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-09-16 05:36

"Never argue with an idiot.
They'll bring you down to their level, and then beat you with experience"

Ursprungligen av Goflorp:

Marriots lag:

Du kan aldrig förklara för en idiot att han är en idiot så han/hon förstår det.

Word!

Det där kan man ju hugga in i bergssidor.

Jag ligger hemma i samma åkomma som kainen, det hade jag nog tänkt skriva i nästa inlägg.
Men lite feber gör en jävligt diträ märker jag....

Skall ändå försöka hasa mig till jobbet imorrn och försöka få gjort
lite enklare saker eftersom jag är på bättringsvägen nu,...

Brottas aldrig med en gris, du blir jävligt skiten och grisen tycker bara om det.

Ursprungligen av Goflorp:

Brottas aldrig med en gris, du blir jävligt skiten och grisen tycker bara om det.

Grannen brottade ner ett vildsvin i sin trädgård förrförra sommaren. Det var en syn för gudarna. Han släpade fram vildsvinet surrat i alla tassarna på värsta Asterix-manér. Tyvärr tog det typ 3 sekunder för nassen att ta sig loss.

Ursprungligen av pmarriott:

Grannen brottade ner ett vildsvin i sin trädgård förrförra sommaren.

Och många fler lär det bli eftersom Sverige tydligen bara MÅSTE ha vargar (fastän de inte funnits här i många många år) och eftersom man inte får jaga vildsvin utan hund och ingen jägare släpper sin hund när det finns varg så...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-09-16 15:17

Har fortfarande inte fått min nya MBA och butiken har inte hört något mer heller. Inte mer än att en del BTO'er börjar komma in och det brukar innebära att även CTO'erna är på gång. Ville ju ha datorn till helgen dock :<

Tja, det lär ju vara vädigt många vargar utanför Eslöv.

Här uppe i Norrbotten har jag inte då märkt att älgjägarna verkar ha några problem med att släppa loss sina älghundar trots att trafiken dödar fler jakthundar än vargarna.

Men i mellan-Sverige är det ett ökande problem.

Politikerna tycker att en varg är värd mer än hundratals andra djur som den dödar...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-09-17 06:51
Ursprungligen av LCR:

Men i mellan-Sverige är det ett ökande problem.

Politikerna tycker att en varg är värd mer än hundratals andra djur som den dödar...

En kopplad hund eller ett väl inhägnat djur där människor rör sig ofta blir inte offer för en varg. Djur som är lösa i skogen och tamboskap med dålig eller ingen tillsyn anser jag vara lovligt byte för en varg. Ogillar verkligen samernas, många djurhållares, jägarförbundens och småhundägarnas skeva bild av vargen. När jag tänker på det så blir jag skitförbannad!

Samma med kattägare, släpper ut dom och sedan blir ägaren förbannad om den blir överkörd! Tror dom att en katt fattar trafiken bättre än en grävling?

Ursprungligen av MatsOlov:

Samma med kattägare, släpper ut dom och sedan blir ägaren förbannad om den blir överkörd! Tror dom att en katt fattar trafiken bättre än en grävling?

Den köper jag. Vi fått 4 överkörd och en påkörd katt (den sistnämnda bröt höften men levde många år till). Har man katt (eller lös hund) när man bor nära en väg så tar man den risken.

MEN vad gäller varg och inplanteringen så skapar men en situation som inte vuxit fram naturligt. Vissa människor tycker att "varg, det ska Sverige ha", men att det gått flera decennier utan varg verkar inte spela någon roll.

Vildsvin äts inte av varg och nu när färre jägare jagar vildsvin då de måste släppa sina hundar så växer vildsvinsstammen.

Problemet som jag ser det är att allt detta styrs av folk som bor inne i stan och inte de som lever med konsekvenserna.

Och till alla de som tror att vargar tar hundar för att de är (var) besläktade så är det totalt BS, varg äter hund för att de är lätta att fånga och smakar gott. Och vad gäller djur så gillar jag alla djur, inte minst rovdjur, men kan också se saker för vad de är.

Ta djurdiskussionen i en annan tråd, snälla.

Här är vi sura!

Ursprungligen av Goflorp:

Ta djurdiskussionen i en annan tråd, snälla.

Här är vi sura!

Jag tycker både MatsOlov och jag ÄR sura...

Nu blev jag sur på grund av att Goflorp uppmanar mig till att vara jävligt sur!

Har vi inte forumregler mot sådant "svineri"?

  • Medlem
  • 2011-09-20 05:27

Börjar inte "kampen" om ett totalt jämställt samhälle gå lite för långt nu? Vad är tex rasism? Är det ett omslag på en kina-påse tex?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13649602.ab

Ursprungligen av Dalle:

Börjar inte "kampen" om ett totalt jämställt samhälle gå lite för långt nu? Vad är tex rasism? Är det ett omslag på en kina-påse tex?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13649602.ab

Jag vet inte, jag hade aldrig tänkt på det innan jag såg ditt inlägg men nu kan jag, trots allt, förstå de som tar illa vid sig

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag vet inte, jag hade aldrig tänkt på det innan jag såg ditt inlägg men nu kan jag, trots allt, förstå de som tar illa vid sig

Illa vid sej? Vem tar illa vid sej?

Titta i en barnbok från 60-talet där folk från hela världen visas och säg att den är racistisk!!

Nä, idag ska vi alla vara så jävla lika, ingen får se ut annorlunda eller karakteriseras på något som helst sätt. Alla ska vi passa in i en form.

Väntar bara på att daghemmen ska få direktiv om att barn inte får rita streckgubbar (förlåt "streckpersoner") för att det är hånande mot smala personer, eller "huvudfotingar" för att det är hånande mot korta tjocka människor.

Dan började bra ,em nu är jag sur...

Bevaka tråden