Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple event för Macar var ett bra tag sedan.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-09-04 20:05

Den senaste tidens keynotes har handlat om iOS enheter. Undra när de kommer visa nya macar på ett event? Kanske när OS X 10.7 kommer eller i november.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-09-04 20:07

Många Macdatorer har nyligen blivit uppdaterade bara att de har inte visat upp de på något event utan gjort det genom en uppdatering av hemsidan.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-09-05 09:06
Ursprungligen av joakimo:

Många Macdatorer har nyligen blivit uppdaterade bara att de har inte visat upp de på något event utan gjort det genom en uppdatering av hemsidan.

Ja ta till exempel den nya iMacen eller ny är den ju inte längre, men den kom bara ut på deras hemsida med en video där de pratar om desigen. Senaste jag kommer ihåg var det alu macbooken som visades upp på ett event. Där de pratade om det nya tillverknings sättet.

Men Jobs nämnde iallafall Mac på eventet i veckan. När han pratade om de nya butikerna, så pratade han lite om försäljningen av Macar, att mer än 50% av köparna är förstagångsköpare av Mac.

"...>50% buying their first Mac..."

"...a lot of new users into the Mac family..."

Ursprungligen av _mattis:

Den senaste tidens keynotes har handlat om iOS enheter. Undra när de kommer visa nya macar på ett event? Kanske när OS X 10.7 kommer eller i november.

Ja, det känns som Apple har lämnat Mac OS X program utvecklarna i sticket… och även Mac datoranvändarna…

Men just nu kanske har har lite väl många bollar i luften och behöver strukturisera internt innan de börjar igen med Mac OS X event. Apple har efter massiv påtryckt sagt att de kommer med en WWDC som enbart riktar sig till Mac OS X.

Kanske Apple kommer med två WWDC per år (en för iOS och en för Mac OS X) i framtiden?

så snart xcode (aka 'iOS SDK kit') släpps för windows sitter vi här med våra gamla dumburkar och undrar vafan som hände..?!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-05 12:59

Det är väl tyvärr inte så värst intressant längre med hårdvaruuppdateringar av vanliga datorer. Vad finns det att visa upp som är riktigt häftigt? De har tryckt i lite senare generation av Intels processorer vilket är en självklarhet, ökat lite på prestandan här och där, lite billigare kanske, kanske en aning ändrad design. Det är inte 1998 längre då en uppgradering från "Power Mac G3/233 All-in-one" i beige till något genomskinligt och färgglatt kallat kort och gott "iMac" kunde innebära revolution.

Jag tycker inte det verkar som att de har slutat satsa på detta alls dock - uppdateringar trillar ju in hela tiden. Nu senast med Mac mini i unibody, iMac-familjen med Core i3 och uppåt och nya 12-kärniga Mac Pro. Däremot har de inte haft något event om det, för det är knappast speciellt spännande för den stora massan och inte så nödvändigt att försöka väcka uppmärksamhet i media för detta. "PC's are like trucks" som Steve Jobs sa på en intervju nyligen. Vi kommer alltid behöva dem, men de kommer med tiden bli en mer specialicerad produkt för dem som behöver extra mycket kraft och har mer avancerade uppgifter. Däremot nya helt unika produkter som iPad, iPhone 4, iPod nano med pekskärm, Apple TV - det är riktigt intressant att visa upp med pompa och ståt så att hela världen får se.

Jag tror inte att det är helt slut på event om Mac dock. Vi är nog bara inne i en period då inte speciellt mycket kan hända med PC-formatet. Inom kort sätter det nog igång igen med nya revolutioner värda att visa upp. LightPeak, en MBP tunn som en MBA, retina display, Mac OS X 10.7 ...

Ursprungligen av Rajje:

Det är väl tyvärr inte så värst intressant längre med hårdvaruuppdateringar av vanliga datorer.

jag vet inte om hårdvarubiten av nyheterna i iOS-produkterna är speciellt intressanta heller. ofta imponerar tekniken - men vad spelar det för roll egentligen?
det är ju mjukvaran som är intressant och där har även mac os en bit kvar till perfektion...

Sicket barnrumpegnäll...

Apple håller på bli världens största datorföretag med obscent snygga och bra produkter ute på marknaden. Och för att de inste släpper ännu mera så känner ni er "övergivna" och "lämnade i sticket".

Ge er för tusan. Ni är så bortskämda så det är inte klokt.

Jag kommer ihåg motvinden och apskratten från Win-mupparna när det var beiga lådor som inte ens kunde spela upp ngt i stereo, "spela film" innebar en quicktime-video på 320x240 i ett fönster med ca 15fps, monoljud... maskiner som lät som Sylvester Stallone på fyllan namngett dem "Performa", när man lade ner tonvis med pengar på ngn 00-maskin.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-05 21:45

Performa sicken låda. man lyfte på locket och fick gåshud, smäckad med elgojs

450 och 475 vilka lanseringar.

man ryser än idag brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ursprungligen av Goflorp:

Sicket barnrumpegnäll...

Apple håller på bli världens största datorföretag med obscent snygga och bra produkter ute på marknaden. Och för att de inste släpper ännu mera så känner ni er "övergivna" och "lämnade i sticket".

Ge er för tusan. Ni är så bortskämda så det är inte klokt.

Håller med. Macarna är kanske inte huvudnumret numera, men misstar man det för att de är på väg bort är man nog lite för mycket domedagsprofet för sitt eget bästa. Rekommenderar en titt på Steve Jobs-intervjun på D8, tycker han var ganska tydlig med att persondatorer fyller en plats i framtiden men att de förmodligen inte kommer att ha riktigt samma roll som idag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-05 22:31

Ja men jag undrar när fan de skall uppdatera MacBook AIr!!! de har gått 19 månader nu sedan sist. Apple har lovat mig en ny när den nya kommer, men den kommer ju aldrig, kanske därför de lovar sådant

Senast redigerat 2010-09-05 22:52
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-06 00:39
Ursprungligen av Esa:

Ja men jag undrar när fan de skall uppdatera MacBook AIr!!! de har gått 19 månader nu sedan sist. Apple har lovat mig en ny när den nya kommer, men den kommer ju aldrig, kanske därför de lovar sådant

"den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge"

hmmm 19 månader hmmmmm no comments

1
Bevaka tråden