Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalender krånglar efter uppdatering till 4.1

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 14:11

Kalendern är långsam, låser sig och går stundtals inte alls att scrolla efter att jag uppdaterade min iPhone 4. Dessutom visas inte födelsedagar. Har startat om telefonen och även kollat att "födelsedagar" är ikryssat på kalenderinställningen. Besvärligt! Funkar det hos er andra?

Kalendern funkar bra, men ibland med vissa program får man ta fram dem i lilla "multitaskingrutan" längst ner (två snabba tryck på homeknappen), håll sedan fingret på ikonerna tills de skakar, "minustecken" dyker upp på ikonerna. klicka bort ical och Mail.

Jag har fått göra detta med Mail för att få ordning på sync.

Gissar att det kan fungera på iCal i luren med.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-11 15:01
Ursprungligen av Goflorp:

Kalendern funkar bra, men ibland med vissa program får man ta fram dem i lilla "multitaskingrutan" längst ner (två snabba tryck på homeknappen), håll sedan fingret på ikonerna tills de skakar, "minustecken" dyker upp på ikonerna. klicka bort ical och Mail.

Jag har fått göra detta med Mail för att få ordning på sync.

Gissar att det kan fungera på iCal i luren med.

Nu visas födelsedagarna. Kanonbra!

Men det är fortfarande segt som sjutton. Jag tog tid, 45 sekunder innan det gick att scrolla i kalendern.

Men det viktigaste är att jag ser om någon vän fyller år så att jag inte missar nån födelsedag. Segheten kan jag leva med, det kommer säkert nån uppdatering snart som fixar det.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-15 16:13

Jag trodde alltså att jag skulle kunna leva med den här segheten. Men det går bara inte, jag håller på att bli alldeles galen. Hur sjutton ska jag få ordning på kalendern? Om det varit ett vanligt program så hade jag kunnat radera och sedan installera igen. Men kalendern kan man väl inte radera? Eller kan man det?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-15 18:29
Ursprungligen av Eva:

Jag trodde alltså att jag skulle kunna leva med den här segheten. Men det går bara inte, jag håller på att bli alldeles galen. Hur sjutton ska jag få ordning på kalendern? Om det varit ett vanligt program så hade jag kunnat radera och sedan installera igen. Men kalendern kan man väl inte radera? Eller kan man det?

Har du startat om telefonen?
Gjort en reset?
Återställt utan backup?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-15 18:34
Ursprungligen av zappee:

Har du startat om telefonen?
Gjort en reset?
Återställt utan backup?

Startat om har jag gjort. Men vad händer om man startar om utan backup? Försvinner allt då? Det låter farligt tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-15 19:17
Ursprungligen av Eva:

Startat om har jag gjort. Men vad händer om man startar om utan backup? Försvinner allt då? Det låter farligt tycker jag.

Testa en reset först, håll inne båda knapparna i 10sek tills loggan kommer fram.

syncar du via moblieme? Då kan man stänga av sync, välja på frågan att radera allt i telefonkalendern, sedan slå på sync och ersätta allt på telefonen igen. Detta går bra om man tex fått dubbla eller fler event i kalendern på telefonen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-10-16 09:53
Ursprungligen av MRM-Racing:

syncar du via moblieme? Då kan man stänga av sync, välja på frågan att radera allt i telefonkalendern, sedan slå på sync och ersätta allt på telefonen igen. Detta går bra om man tex fått dubbla eller fler event i kalendern på telefonen.

Underbara människa, tack!
Nu har jag en fungerande kalender igen

1
Bevaka tråden