Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att skicka sms till flera samtidigt

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 18:21

Hej! Jag har en iphone 4 med tele2. Problemet jag har är att jag inte kan skicka mass-sms, alltså samma sms till flera kontakter. Är det någon annan som har samma problem eller vet hur jag ska lösa det? Hade aldrig detta problem med min förra iphone.

Tacksam för hjälp!
/Erika

Du får nog beskriva vad det är som går fel om vi ska kunna hjälpa dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 18:33

Alltså smset skickas inte utan det blir bara ett rött utropstecken bredvid bubblan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-16 18:40
Ursprungligen av erikaa:

Alltså smset skickas inte utan det blir bara ett rött utropstecken bredvid bubblan.

Kommer smsen fram när du skickat ett i taget? Provat att starta om telefonen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 18:44

Jag har provat att starta om telefonen, det är inga problem att skicka sms ett i taget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 18:51

Kanske inte spelar någon roll, men när jag skapar ett grupp sms så står det "grupp-mms". Är likadant för er andra?

Ja, du måste ha MMS påslaget i inställningarna. Settings - Messages - MMS Messaging.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 19:20

Nu fungerar det! Tack! Men måste jag ändra inställningen varje gång jag ska mms:a?

Ursprungligen av erikaa:

Nu fungerar det! Tack! Men måste jag ändra inställningen varje gång jag ska mms:a?

Nej, har du en gång satt den till "påslagen" så förblir den det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-16 19:25

Alltså måste jag stänga av mms om jag ska skicka grupp sms? Låter konstigt men det är kanske så

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-16 19:40

Jag trodde gruppmms-buggen var löst?

Det där handlar om bristfälliga Operatörsinställningar.
Kontakta din operatörs support(någon som KAN iPhone) och förklara felet och att folk med andra operatörer inte har det så.
Alternativt be dem skicka de senaste Operatörsinställningarna ifall du redan inte har dem.
Jag har Telia och kan skicka grupp-SMS som vanligt.

1
Bevaka tråden