Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad köpte Daniel igår?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-05 18:02

Han köpte en nätadapter, det ser du på bilderna på din inklistrade länk. Mycket spännande.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-05 18:03

Vilken gigantisk kartong för en nätadapter från Apple!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-10-05 18:08

Det ska ju få plats nätadapter med den fasta kabeln, en duckhead och en lös tvåmeters jordad kabel för anslutning till vägguttag. Kanske till och med nåt klistermärke.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-06 01:45

Nätdelen till min 8-9 år gamla PowerBook är slimmare. Det går bakåt för Apple.

Ursprungligen av Mija:

Det ska ju få plats nätadapter med den fasta kabeln, en duckhead och en lös tvåmeters jordad kabel för anslutning till vägguttag. Kanske till och med nåt klistermärke.

Gissningsvis så köpte han en nätadapter för att hans brittiska version (han kom då i alla fall in med flyg från Heathrow) inte fungerar i Sverige. Har man mycket pengar så är det nog bekvämare att ha en riktig nätadapter än att sitta med olika strömadaptrar för att få en brittisk kontakt in i svenskt eluttag.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Gissningsvis så köpte han en nätadapter för att hans brittiska version (han kom då i alla fall in med flyg från Heathrow) inte fungerar i Sverige. Har man mycket pengar så är det nog bekvämare att ha en riktig nätadapter än att sitta med olika strömadaptrar för att få en brittisk kontakt in i svenskt eluttag.

Han kan säkert kränga den på Ebay till något fan i efterhand

  • Oregistrerad
  • 2010-10-06 00:51
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Gissningsvis så köpte han en nätadapter för att hans brittiska version (han kom då i alla fall in med flyg från Heathrow) inte fungerar i Sverige. Har man mycket pengar så är det nog bekvämare att ha en riktig nätadapter än att sitta med olika strömadaptrar för att få en brittisk kontakt in i svenskt eluttag.

har man mycket pengar så ber man någon annan och köpa en åt en satan, hade kontoret mitt emot inlife förut och hade garanterat sett honom, trogen inlife kund dessutom. kul för dom

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-06 06:57

"Stjärnan passar på att handla i en datoraffär"??? Datoraffär? Här kan AB inte skriva ut sanningen, att mr Bond använder Apples produkter.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-06 07:36

Det är policy. Samma med 347 vurusvarningar i veckan - man utelämnar notoriskt att det inte gäller Mac (som nu ändå är kanske 20% av marknaden).
Jag förstår tanken från början; man vill inte ge fri reklam - det finns annonsplats att köpa i tidningarna. Men...när det gäller t.ex. viruspanikerna - som t.o.m. täcker löpen ibland - så går dom så långt att dom alltså utelämnar viktig info till hundratusentals medborgare.
Det skumma är att denna plicy bara gäller datorer - inget annat. Om löpet skrek "Fel på bromsarna på svenska bilar!" så är jag säker på att det i artikeln skulle framgå att det inte gäller Volvo utan SAAB. Så - detta kryptohat mot Apple är ett mysterium - helst när man betänker att journalistkåren och hela tidnings/medie-branchen kör eller har kört Mac in multum. ALLA på en redaktion vet vad en Mac är. Alla.

Ursprungligen av MatsOlov:

"Stjärnan passar på att handla i en datoraffär"??? Datoraffär? Här kan AB inte skriva ut sanningen, att mr Bond använder Apples produkter.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-06 08:54
Ursprungligen av MatsOlov:

"Stjärnan passar på att handla i en datoraffär"??? Datoraffär? Här kan AB inte skriva ut sanningen, att mr Bond använder Apples produkter.

Jag tycker faktiskt att min Apple är en dator.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-10-06 16:33
Ursprungligen av studiox:

Jag tycker faktiskt att min Apple är en dator.

"Hä äint lönt å förklar för en som int begrip"

...min Apple är en telefon...

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-10-06 14:44

Jag har många äpplen i min korg.

  • Oregistrerad
  • 2010-10-06 16:23
Ursprungligen av kainen:

Jag har många äpplen i min korg.

Min korg har inga äpplen kvar, som vanligt när det är måndag.

Vem e' Daniel Cräjg ?...

LCR

1
Bevaka tråden