Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två iPhone + iOS versioner, ett iTunes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-10-07 21:21

Hej,

Köpte idag min iPhone 4. Den två år gamla 3G:n får frugan ärva.

Problemet är dock bara att jag inte riktigt vet hur jag ska fixa till detta problemfritt.

Min 3G lur är jailbreakad och nedgraderad till 3.1.3. Jag vill nu ställa in som ny telefon. Jag tänkte att man kunde göra detta utan att behöva jailbreaka på nytt och framförallt slippa behöva uppgradera till 4.1 eller är det 4.2 nu!? Jag jailbreakade förresten med jailbreakme.com. Så jag vet inte vilken firmware i datorn jag ska återställa från? Kass på det här verkligen.

Till sist vill jag ju synca min nya telefon med senaste iTunes och iOS version.

Hur gör jag all detta smidigast, dvs. min fru får en ren 3.1.3 och jag får mitt???

/B

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-07 21:22

Varför inte uppgradera till 4.1 om du inte ska jailbreaka?

//Rob

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-10-07 21:27
Ursprungligen av Robo-X:

Varför inte uppgradera till 4.1 om du inte ska jailbreaka?

//Rob

Jo förvisso, fast 3.1.3 är ju grymt snabbt i jämförelse. Har dessutom låst upp Telia-3:n så att frugan kan köra Telenor i den. Har hört så mycket om baseband å sånt, dvs. att man kan ställa till det. Vill inte pilla mer om det inte behövs liksom.

Ursprungligen av babyman:

Jo förvisso, fast 3.1.3 är ju grymt snabbt i jämförelse. Har dessutom låst upp Telia-3:n så att frugan kan köra Telenor i den. Har hört så mycket om baseband å sånt, dvs. att man kan ställa till det. Vill inte pilla mer om det inte behövs liksom.

Betala Telia 300:- för officiell upplåsning så slipper du det problemet med 3G:n för all framtid.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-10-07 21:38
Ursprungligen av theplague:

Betala Telia 300:- för officiell upplåsning så slipper du det problemet med 3G:n för all framtid.

Men i förhållande till gratis så är det väl rätt dyrt?

Nu hittade jag den IPSW fil jag använde för nedgraderingen. Om jag återställer från den, behöver jag då jailbreak och låsa upp på nytt med ultrasn0w eller liknande?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-07 22:28
Ursprungligen av babyman:

Men i förhållande till gratis så är det väl rätt dyrt?

Nu hittade jag den IPSW fil jag använde för nedgraderingen. Om jag återställer från den, behöver jag då jailbreak och låsa upp på nytt med ultrasn0w eller liknande?

300 spänn är en piss i sjön i jämfört med de problem du har/kommer att få.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-07 22:03

Visst är det billigare men det är struligt (ultrasnow kraschar t ex) och 4.1 är nästan lika snabb som 3.1.3 på en 3G. Jag tycker 300kr är det värt.

//Rob

1
Bevaka tråden