Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Råd inför återställning av iPhone 4!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Min iPhone 4 levererades från Halebop med iOS 4.1 och batteritiden är suverän. Nu måste jag dock återställa den då jag glömt göra backup på originalikonerna innan jag bytte ut dom. Frågan är dock...har läst på forumet att folk som uppdaterat till iOS 4.1 fått dålig batteritid. Kommer jag med drabbas av det, eller klarar jag mej då min levererades med 4.1?

Behöver verkligen återställa, men vill inte äventyra batteritiden, såklart.

Och om man nu får dålig batteritid, är det bara att återställa på nytt då eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-02 23:32

Det är något som inte stämmer här. Backup av orginalikonerna? Har du jailbreakat den eller?

Så länge du inte gått in med den via SSH och bytt ut ikonerna manuellt så bör det ju bara vara att avmarkera temat i Winterboard.

Vad är det du gjort egentligen?

Varför du skulle få sämre batteritid pga en återställning förstår jag inte heller..

Jag har såklart SSH:at och bytt ut originalikonerna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-03 08:01

Vill du kunna jailbreaka så bör du skynda dig att återställa till 4.1 (4.2 väntar runt hörnet)

Visst, vissa säger att de upplevt sämre batteritid men du hör man många OCD-undringar så fort folk uppdaterat sin fw

Ursprungligen av robertkarlsen:

...levererades från Halebop med iOS 4.1...
...uppdaterat till iOS 4.1 fått dålig batteritid...

Om du redan har 4.1, och ska återställa till 4.1 - varför skulle batteritiden påverkas?

Får man fråga varför du bytt ikonerna manuellt? Otroligt osmidigt gjort när Winterboard finns.

Så var man tvungen att göra för 3-4 år sen när första iPhone kom, innan Summerboard (som nu ersatts av Winterboard).

hittade ett par sjyssta ikoner i ett android-forum

Ok, då har du lärt dig något nu då.

haha ja, minst sagt

1
Bevaka tråden