Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig sync, iPhone4, IOS4.1

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2010-11-04 09:38

Jag syncar telefonen flera gånger om dagen. Igår när jag mixat ett nytt träningsprogram i Mixmeister, exporterat filerna som nya musikfiler i .aiff format och lagt in dem som en ny spellista i iTunes för att synca över till iphonen för att kunna köra mitt pass en timme senare bestämmer sig datorn för att den måste synca allt.

Nu är ju det inga större problem förutom att jag har runt 2000 ljudfiler, givetvis kom inte mixen över och jag fick köra mitt gamla program på passet.

Det som förvirrar mig är den extremt långsamma synkningen. Det tar över tio sekunder per låt vilket ger en uppskattad synctid på över sex timmar. Så lång tid tog det ju varken att synca min gamla iphone 1, min 3gs eller när jag återställde min nya 4.

Jag har en månad gammal MBP
(lite OT här ett tag: eftersom min Air:s gångjärn dog (som på alla andras) och verkstaden hittade en liten buckla i chassiet vilket gjorde att garantin inte gällde. (Vilket för övrigt gjorde att de vägrade fixa mina andra problem med 100% cpu och att ena kärnan var helt uppfuckad med.)

Egentligen bestämde jag mig då för att aldrig handla appleprylar igen - extra så när de vägrade laga min 3gs eftersom det var ett litet märke i ena hörnet där jag tappat den. Nu har jag gett dem en chans till eftersom jag inte kunde se mig själv med en windowspc igen... /OT)

Någon som har någon aning om varför den syncar så sjukt slött?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-04 11:12

10 sekunder per låt... wow. De enklaste knepen, förutom en total återställning, är att radera tidigare säkerhetskopior. Detta görs under Redigera-Inställningar. Fliken Enheter samt Återställa synkroniseringshistoria. Högerklicka även på enheten i iTunes-listan och välj Återställ Varnigar

Annars: slow sync iphone site:discussions.apple.com - Sök på Google

1
Bevaka tråden