Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte "Made for Mac" på apple.com

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har länge haft en bra sida på sin webbplats med en massa (alla?) program som finns för Mac, inte bara sånt som kanske säljs genom Apple Store utan alla möjliga made-for-Mac program, men hittar inte längre denna sida.

Finns den inte längre ?

Tycker detta vore riktigt trist i och med att versiontracker.com är ersatt av en riktig skitsida (download.cnet.com).

Apple Australia hade en databas över alla (?) Mac apps som var suverän, tills att versiontracker.com kom. Nu känns det som om man inte har samma möjlighet att leta Mac mjukvara längre...

Ibland var det bättre förr...

LCR

Är det denna du menar? Nej? Apple - Downloads

Du hittar den också under äpplet/Mac OS X-program...

Uh, snacka om att inte se skogen för träden...

Tack!!

Men måste ändå säga att det inte var så uppenbart eftersom jag inte hittar någon länk på sidan...

Eller är jag så blind ?

LCR

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-12 00:42

Om du saknar versiontracker.com så kan macupdate.com kanske funka som substitut?

Ursprungligen av darwin:

Om du saknar versiontracker.com så kan macupdate.com kanske funka som substitut?

Cool, tack!

Av intresse, kan någon peka ut hur jag skulle hitta den ovannämnda sidan på Apples sida utan att veta URL ?

LCR

Ursprungligen av LCR:

Cool, tack!

Av intresse, kan någon peka ut hur jag skulle hitta den ovannämnda sidan på Apples sida utan att veta URL ?

LCR

Inte helt självklart, kanske. Men under Support-fliken, klicka på "visa alla supporthämtningar", och klicka på "Program från andra tillverkare" under "Ytterligare resurser" nere till vänster.

Uppenbarligen inte en sida med högsta prioritet. Tredjepartsprodukter är ett nödvändigt ont för Apple. Undrar om sidan kommer att finnas kvar öht när Mac App Store kommer?

Ursprungligen av M. Sundbom:

Inte helt självklart, kanske. Men under Support-fliken, klicka på "visa alla supporthämtningar", och klicka på "Program från andra tillverkare" under "Ytterligare resurser" nere till vänster.

Inte speciellt Mac-like...

LCR

Ursprungligen av LCR:

...Finns den inte längre ?...
LCR

Jo, men bara fram till 6 januari då den ersätts med Mac App Store.

Kanske ingen större överraskning, men jag gissar att många mjukvaruutvecklare skulle önskat sig lite längre framförhållning.

http://www.macworld.com/article/156564/2010/12/apple_downloads_site_app_store.html

Hmm...

Vad är den bästa webbsidan för att hitta Mac program ?

Jag gillade verkligen versiontracker.com (R.I.P.)...

1
Bevaka tråden