Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se nya mail i sina mappar?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Funderar på om det går att se sina inkomna mail i mapparna, dvs se antalet nya mail i mappen utan att behöva gå in i den, som tex i Windows Phone?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-14 20:28

Men det är väl standardläget i Mail för iPhone? Det visas ju alltid en siffra längst till höger med antalet olästa i varje mapp. Kan du visas en skärmdump från Windows Phone så att vi andra förstår vad du menar?

Ursprungligen av frazze:

Men det är väl standardläget i Mail för iPhone? Det visas ju alltid en siffra längst till höger med antalet olästa i varje mapp. Kan du visas en skärmdump från Windows Phone så att vi andra förstår vad du menar?

Möjligt att du har rätt där.

Saken är den att telefonen endast läser in mail till mapparna när jag går in i dem. Finns det någon inställning till detta? Kan tillägga att jag kör jobbets exchange. Inkorgen synkas dock som vanligt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-11-15 07:37

Nu har jag inte kollat på min egen telefon men går detta inte att se om du i inställningarna för ditt konto i telefonen anger vilka mappar som ska synkas?

Ursprungligen av zinned:

Nu har jag inte kollat på min egen telefon men går detta inte att se om du i inställningarna för ditt konto i telefonen anger vilka mappar som ska synkas?

Får kolla upp detta imorgon då telefonen är på kontoret.

Saken är den att de synkas, men bara när jag går in i mapparna.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-11-16 10:31
Ursprungligen av barbapappa_86:

Får kolla upp detta imorgon då telefonen är på kontoret.

Saken är den att de synkas, men bara när jag går in i mapparna.

Då låter det som att du har valt Manuellt istf Push för synkning.

Ursprungligen av frazze:

Då låter det som att du har valt Manuellt istf Push för synkning.

Ofc, tack för tipset. Måste kollas upp!

Ursprungligen av frazze:

Då låter det som att du har valt Manuellt istf Push för synkning.

Så var tyvärr inte fallet. Mailen pushas till inkorgen men inte till mapparna.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-17 11:28
Ursprungligen av barbapappa_86:

Så var tyvärr inte fallet. Mailen pushas till inkorgen men inte till mapparna.

Men har du kollat i inställningarna för det aktuella mailkontot vilka mappar på mailservern som ska synkas? Inkorgen pushas ju alltid men sedan kan du ju utöver den ställa in vilka fler mappar du vill ska synkas.

Ursprungligen av zinned:

Men har du kollat i inställningarna för det aktuella mailkontot vilka mappar på mailservern som ska synkas? Inkorgen pushas ju alltid men sedan kan du ju utöver den ställa in vilka fler mappar du vill ska synkas.

Tack, nu hittade jag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-17 13:59

som zinned säger så kan du välja vilka mappar som ska pushas.

Jag har samma problem. Hur hittar man den inställningen, så man ställer in sina mappar oxå?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-12-19 22:05
Ursprungligen av jonas.larsson:

Jag har samma problem. Hur hittar man den inställningen, så man ställer in sina mappar oxå?

Epost -> Kontot -> Mailmappar för push

1
Bevaka tråden