Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Air Video - strömma all möjlig video till iPad

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-30 23:30

Det beror på... sitter du hemma med paddan och tittar via WiFi, eller är du borta och kör över mobilt bredband?

  • Medlem
  • Visby
  • 2012-05-31 07:41

Kör wifi hemma

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-31 08:56

Då är det din dator eller WiFi. Vad får du på Bredbandskollen med iPad?

  • Medlem
  • Visby
  • 2012-05-31 20:59
Ursprungligen av kenjon:

Då är det din dator eller WiFi. Vad får du på Bredbandskollen med iPad?

Får ca 13 mbit på Bredbandskollen. Men nu verkar det funka som det skall, så det måste varit något tjall på tråden till en början.

Jag laddade ner gratisversionen av Air Video. Jag har några videosnuttar i mappen "Filmer" i min iMac. Dem kan jag se på min iPad. De flesta filmerna har jag emellertid i biblioteket "Filmer" i iTunes. Hur kommer jag åt dem från iPad? Klart jag kan duplicera filmerna och lägga dem i en separat mapp.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-31 14:46

Det har ingen betydelse var filmerna ligger så länge du kommer åt dem från samma dator. Bara att lägga till alla mapparna i AirVideos inställningar.

Men filmerna i iTunes kan eventuellt ligga i iTunes-databasen om man inte valt alternativet att lägga in dem i biblioteket men spara filerna på den plats de ursprungligen befann sig. Har man valt att flytta in dem i databasen så kommer man inte åt dem som enskilda filer längre. Tror jag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-31 15:49

Jag trodde iTunes bara hade länkar till filmer, musik etc, och inte innehöll själva filerna (som iPhoto gör). Jag har min musik under
~/Musik/iTunes/iTunes Musik
men filmer har jag inga i iTunes, så jag vet inte var de skulle hamna.

Ursprungligen av kenjon:

Jag trodde iTunes bara hade länkar till filmer, musik etc, och inte innehöll själva filerna (som iPhoto gör). Jag har min musik under
~/Musik/iTunes/iTunes Musik
men filmer har jag inga i iTunes, så jag vet inte var de skulle hamna.

Du har kanske rätt. Tittade lite som hastigast i mitt bibliotek men kunde inte omedelbart se var filmerna ligger.

Jag har 112 video som ligger i biblioteket "Filmer" i iTunes. Skälet är att de flesta av dessa är uppladdade YouTube men vissa av dessa vill jag ha i min iPod och andra vill jag ha i min iPad. Det är inte alltid det finns tillgång till WiFi. Frågan kvarstår således.

Nu är det fixat. Jag letade upp en video i biblioteket "Filmer" i iTunes och noterade att sökvägen dit var:

User/xxxxxxx/Music/iTunes/iTunes Music/Movies/yyyyy.mp4

Således är det bara att i preferenserna för Air Video Server klicka sig fram till mappen "Movies" med alla filmer och lägga till den.

Varför man bara kan se fyra filmer i filmlistan samtidigt är en gåta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-31 18:24

Du har inte betalat för appen, dvs du har en demo.

Bevaka tråden