Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer vid 2:08 i den här videon?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-16 21:21

Jag har tittat på denna video om iPad iOS 4.2
Vad händer 2.08 in på filmen? "Flacha ram" eller nåt sånt. Vad sjutton gör han? Jag förstår ingenting.

Länken till videon saknas!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-16 21:47

Ojdå! Ja, då blev ju ÄNNU svårare att förstå!
YouTube - iOS 4.2 for iPad in 10 minutes - TiPb video quick-start guide

Ursprungligen av Eva:

Jag har tittat på denna video om iPad iOS 4.2
Vad händer 2.08 in på filmen? "Flacha ram" eller nåt sånt. Vad sjutton gör han? Jag förstår ingenting.

jag kan ju inte testa detta då jag inte har tillgång till iOS 4.2. Verkar som att det han säger är att han "nollar" ram-minnet. Skulle kunna tänka mig att man med denna funktion stänger av alla appar och vad som kan tänkas ligga lagrat i minnet istället för att stänga varje app var för sig.
Väldigt tveksam till att det är det som man gör men det återstår att se.
Jag kan inte få detta att fungera på min iPhone 4 som kör med iOS 4.1. Men men, någon utvecklare som kör iOS 4.2 beta på iPaden som kan bekräfta / dementera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-17 00:48

Du ser i alla fall igen skillnad, eftersom alla gamla appar ligger kvar under multitast (dubbelklickning)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-17 01:09

Det har funnits länge, det är ett sätt att tvinga appar att stängas av om de har kraschat. Jag har behövt döda Mail så ett par gånger. Vet inte hur det fungerar med program som kör med Apples nya multitasking system dock.

Edit: Testade precis på min iPhone med 4.2 GM, som förut dödar den Apples egna program som kör på riktig multitasking men de nya apparna ligger kvar (vilket är förståeligt eftersom de faktiskt inte kör i bakgrunden, all deras data sparas till disk, så det finns inget att döda).

Det är väl "flush the ram" (=rensa närminnet) snarare än "flash the ram"(=nollställa ramminnet för att skriva in andra instruktioner - i maskinkod el dyl.)...

Gissar att det är en typisk developer-grej.

Att kunna rensa minnet innan man kör igång något.
Detta för att kunna se vad som händer i minnet och för att få ett läge att utgå från som inte varierar under tiden man provkör något.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-11-19 11:45

Mystiskt

1
Bevaka tråden