Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En gång för alla, funkar Ios 4.1/4.2 bra på iPhone 3G?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2010-12-04 00:11

Jo som sagt, blir en iPhone 3G snabbare eller slöare av ios 4.1/4.2? Jag har i dagsläget 3.1.3 och tycker att den är smålaggig inom vissa punkter. Har både hört och läst att ios 4.1/4.2 ska göra den piggare och snabbare, samtidigt som folk säger att man ska låta bli att uppdatera.

Så kort och gott, hur ligger det till nu, på riktigt? Är det någon som har 120% säkra fakta om vad som fungerar och inte fungerar?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-04 00:14
Ursprungligen av Elajtenworld:

Jo som sagt, blir en iPhone 3G snabbare eller slöare av ios 4.1/4.2? Jag har i dagsläget 3.1.3 och tycker att den är smålaggig inom vissa punkter. Har både hört och läst att ios 4.1/4.2 ska göra den piggare och snabbare, samtidigt som folk säger att man ska låta bli att uppdatera.

Så kort och gott, hur ligger det till nu, på riktigt? Är det någon som har 120% säkra fakta om vad som fungerar och inte fungerar?

Blir snabbare än med 4.0, men inte snabbare än 3.1.3

Ursprungligen av zappee:

Blir snabbare än med 4.0, men inte snabbare än 3.1.3

+1.

4.2 några fina funktioner som saknas i 3.1.3 som jag vant mig vid. Hade det inte varit för dessa skulle jag ha gått tillbaka till 3.1.3.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-12-04 00:29

Senaste uppdateringen gjorde min 3G riktigt användbar. iOS 4 & 4.1 var inte så kul, 4.2 fixade det. Jag skulle inte vilja gå tillbaka.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-04 07:30

Tycker att min 3G fungerar alldeles ypperligt med 4.2, om den är snabbare än 3.x kan jag inte svara på då det är så länge sedan jag bytte.

Jag har en polare som sa att han hade uppdaterat sin 3G till 4.2 och han påstod att den kändes betydligt piggare. Vad han hade för version tidigare vet jag inte.

Funkar bra för mig, helt nöjd. Jämfört med min fyra är den förstås inte lika rapp, men helt ok.

Bytet upp till 4.0 var total katastrof för mig. 10 sekunder att få upp SMS-"appen"...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-12-10 00:25

4.0 - Katastrof
4.1 - Blev bra och användbart igen
4.2 - Märkte faktiskt ingen större skillnad

3.x - Kommer inte ens ihåg så kan inte svara på om det var bättre eller sämre.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-10 07:31

Efter 4.0 katastrofen sa jag åt min fru (vi har båda iPhone 3G) att inte uppgradera så hon har fortfarande 3.1.3 medan jag har 4.2 och jag kan meddela dig att i vårt hus är frugans med 3.1.3 är rappare än min.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-10 07:34
Ursprungligen av gunek:

Efter 4.0 katastrofen sa jag åt min fru (vi har båda iPhone 3G) att inte uppgradera så hon har fortfarande 3.1.3 medan jag har 4.2 och jag kan meddela dig att i vårt hus är frugans med 3.1.3 är rappare än min.

Hur mycket rappare?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-12-12 12:42

Jag körde 3.1.3 fram till igår, uppdaterade då till 4.2.1 för att se om det var någon skillnad.
Personligen så tycker jag att allt flyter på mycket bättre med 4.2.1 jämfört med 3.1.3

iPhone 3G har samma processor och hårdvara som min iPod touch 1G, och jag tycker att även iPhone OS 3 går långsamt på den. :/ iOS 4 stöds inte alls.

Flyter mycket bra med 4.2.1. Minns inte hur snabbt (eller långsamt?) det var med tidigare programvara. Jag är helnöjd.

Håller med tidigare talare som sagt att 4.0 var en kakafoni i seghet och frustration, som nära nog fick mig att vilja överge min iPhone 3G helt och hållet. Detta snedsteg korrigerades i och med 4.1 som återställde i princip allt till den hastighet som borde ha varit där, med undantag för trådlöst nätverk som var långsammare att ansluta mot tidigare. 4.2 var mest godis för iPhone 3GS och iPhone 4, men lite mer optimering verkar ha skett bakom kulisserna. Wifi är märkbart snabbare (för mig åtminstone) och överlag ser jag inte mycket att klaga på, den gamla hårdvaran till trots.

Att få ny mjukvara till en telefon som kom 2008 är ändå rätt fräckt, trots att det inte alltid blir perfekt på första försöket!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-12-29 23:27

Min lur blev otroligt seg (iPhone 3G) "helt plötsligt" med iOS 4.2.1, nästan så att det var som 4.0 igen!

Det har säkert nämnts tidigare men jag har inte hört något iaf. Men när jag stängde av Notiser så
blev luren snabb och fin igen.

Ifall någon annan skulle ramla på det här problemet

(Problemet uppstår säkert pga Live Messenger / Skype eller något annat IM)

Återställer ni med eller utan backup?

1
Bevaka tråden