Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blackberry Playbook; första riktiga iPad-utmanaren?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En förhandstitt från Engadget här: BlackBerry PlayBook preview -- Engadget

Tycker den ser riktigt bra ut. Snyggt gränsnitt, lagom dos nytänkande, verkar rapp. Den bästa utmanaren jag sett hittills. Att den ska levereras första kvartalet i år är ju inte sämre.

Sen har Android förhandsvisats i 3.0 med nya surfplattefunktioner, samt att HP antagligen visar sin webOS-baserade surfplatta i februari. Kampen tätnar, något som är väldigt bra för konkurrensen och utvecklingen.

Jo, den är ju rätt omtalad. Vi får väl vänta till dess att den kommer ut och se hur bra den verkligen är.

Som vissa har påpekat så är det rätt kul att Blackberry satsar på en platta för företag men namnger den till "Playbook"

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, den är ju rätt omtalad. Vi får väl vänta till dess att den kommer ut och se hur bra den verkligen är.

Som vissa har påpekat så är det rätt kul att Blackberry satsar på en platta för företag men namnger den till "Playbook"

Visst är Playbook en NFL term för lagens "taktikbok"? Tror att det kan gå hem i USA, men i resten av världen så låter det inte lika bra.

//Stefan

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Visst är Playbook en NFL term för lagens "taktikbok"? Tror att det kan gå hem i USA, men i resten av världen så låter det inte lika bra.

//Stefan

Du har rätt... Jag tänkte inte på det - och de kan ju ändra namnet utanför USA. Det är inte ovanligt

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 08:14

Den kommer också att bli en flopp. Batteritiden är ett skämt jämfört med iPad.

//Rob

Tar tillbaka alla förhoppningar efter att ha läst detta:

Citat:

The question is: Who, besides BlackBerry users, is going to want to buy it? The core email and calendar apps are completely tethered to a BlackBerry. Without your BlackBerry, there is no native email or calendar app—just access through the (admittedly good) web browser.

Taget från BlackBerry PlayBook Preview: The First Great 7-inch Tablet?

Ursprungligen av Leftrustle:

Tar tillbaka alla förhoppningar efter att ha läst detta:

Taget från BlackBerry PlayBook Preview: The First Great 7-inch Tablet?

Låter helt galet! Snacka om att de tappar en hel del potentiella kunder, för mig är BlackBerry inget alternativ som telefon. (Som så många andra företag har vi redan en lösning baserad på MS Exchange)

//Stefan

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-06 09:57

Det är RIMs desperata försök att få kunder att stanna med blackberrys. RIM har inget att sätta mot android, iphone t o m Windows 7 phone och webos. Och RIM har själva medgett att tills det finns dual core processorer för mobiltelefoner kommer ingen bättre blackberry.

//Rob

Jag såg också nyss det där (kopplingen för mail/kalender) och var på väg för att lägga in samma citat. Det verkar vara ett klassiskt sätt att skjuta sig själv i foten på...

1
Bevaka tråden