Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Error 1013 fast i recovery mode

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2011-01-07 17:25

Efter att ha uppdaterat iphonen till senaste programvaran 4.2.1 är den nu fast i recovery mode.
Det finns långa trådar på Apples forum och andra ställen om hur man fixar detta genom att plocka bort en rad i /etc/hosts alternativt sätta # framför raden där det står gs.apple.com , för många verkar det fixa biffen.

När jag öppnar min /etc/hosts genom terminalen finns dock inte någon rad med där det står gs.apple.com

Citat:

sudo /Applications/TextEdit.app/Contents/MacOS/TextEdit /etc/hosts

Det enda jag ser är

##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting. Do not change this entry.
##
127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost

Hur ser det ut hos er? någon som haft samma problem?

Antar att du har uppdaterat iTunes?

Du kan även få det felet om du nyligen har jailbreakat, har du det? Om du har det, pröva att återställa med en custom ISPW.

Hur gör man det? Min telefon har också fastnat i recovery mode och jag kan inte kicka den med varken TinyUmbrella eller RecBoot Exit Only.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-07 22:29
Ursprungligen av dreft:

Efter att ha uppdaterat iphonen till senaste programvaran 4.2.1 är den nu fast i recovery mode.
Det finns långa trådar på Apples forum och andra ställen om hur man fixar detta genom att plocka bort en rad i /etc/hosts alternativt sätta # framför raden där det står gs.apple.com , för många verkar det fixa biffen.

När jag öppnar min /etc/hosts genom terminalen finns dock inte någon rad med där det står gs.apple.com

Det enda jag ser är

##
# Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting. Do not change this entry.
##
127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost

Hur ser det ut hos er? någon som haft samma problem?

http://www.99.se/upplasning-jailbreak/283075-fast-i-aterstallningslage.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-07 22:29

Ladda ned TinyUmbrella och klicka på knappen Kick Out of Recovery. Borde inte behövas men...

1
Bevaka tråden