Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Japanska? i vissa program på en iPhone 3Gs

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min frus iPhone 3Gs (ej jailbreakad) har några program som är på japanska (tex Facebook och Angry Birds). Programmen är köpta på svenska app store och telefonen har svenska som språk. Någon som vet hur man kan fixa detta så att programmen blir på svenska?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-01-10 13:54

iOS (och Mac OS) har en prioritetslista över språken. Om det första språket i listan saknas i ett program så tar man nästa och så vidare.

Efter vad jag kan se så verkar iOS hämta språkinställningarna från Mac OS (om din fru synkroniserar med Windows så vet jag inte riktigt vad som händer). Öppna Systeminställningar > Språk och text > Språk (förutsatt Snöleoparden). Om japanska ligger som första språk där efter engelskan, så dra engelska så det ligger över japanskan men efter svenskan. Synkronisera iPhone igen.

Det kan kanske även fungera att gå in i Inställningar > Allmänt > Internationellt > Språk på telefonen, växla språk till engelska temporärt (tryck på Klar), och sedan växla tillbaka till svenska.

När jag laddade ner Mirror Edge som gratis app i mellandagarna startade den på... om det var japanska kan jag inte säga men konstiga tecken var det. Efter en del chansingar i appens menyer hittade jag spårkvalet och kunde ändra.

Jupp! Råkade ut för samma sak, fast på paddan. Så med med hjälp av Mirrors Edge i iPhonen (som var på engelska) hittade jag rätt i menyerna och kunde ställa rätt språket. Kör Snöleopard och har INTE japanska som något prioriterat språk.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-01-12 09:33

Samma här, Mirrors edge under 12days of Christmas. Att lista ut hur man bytte språk var som ett pussel i sig.
Men varför du inte får Facebook på engelska knepigt. Ta bort och lägg till Facebook efter att du dubbelkollat så japanska som tangenbord eller någon annan stans.

1
Bevaka tråden