Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Antivirus, keyloggers och trojaner - bör Macanvändare oroa sig för detta?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-21 01:04

Hej,

"hela" tiden talas det om att till MacBook inte behövs skyddprogram.....
Nu i veckan stod det i en av tidningarna att även MB behöver skyddas fr keylogger och trojaner
Mina frågor:
1) Stämmer detta?
2) vilket program rekomenderas till Mac OS X ver 10.6.6

tack för ordet
//Peter

99mac innehåller nästan två miljoner inlägg från 2001 och skulle du hitta tio trådar som handlar om folk som blivit drabbade blir jag förvånad.

Det är lite som att vaccinera sig mot Japansk encefalit när man ska åka till Thailand som backpacker. Min bror vaccinerade sig för säkerhets skull. Sen frågade jag läkaren hur vanligt det var att man blev drabbad. "Ingen Europé har nog blivit drabbad senaste 20 åren" svarade han. 1200kr åt skogen

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-01-21 08:45
Ursprungligen av lelkes:

1) Stämmer detta?

Nej

Citat:

2) vilket program rekomenderas till Mac OS X ver 10.6.6

Det finns ett par tre trojaner och inga virus, så sunt förnuft räcker, ie installera inte sådant du inte vet vad det är och inte från någon obskyr rysk porrsida

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar. Det finns redan flera sådana här trådar. Och det går alldeles utmärkt att hoppa in i en sådan tråd, även om den råkar vara lite gammal, och fråga typ "Hur ser det ut nu? Har det hänt något nytt på den här fronten".

Här är en tråd som bara är några veckor gammal:
http://www.99.se/natverk-sakerhet/283386-antivirus-pa-mac-os-idioti.html

Och med de här sökningarna hittar du ännu fler trådar:
antivirus site:99.se
virus site:99.se

Stänger här. Om du har fler frågor i ämnet, fortsätt gärna i någon befintlig tråd.

/Mod

1
Bevaka tråden