Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej att synka iPaden

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När itunes börjar steg 1 av 6 så tar säkerhetskopieringen av paddan lång tid på sig innan den kommer till ca 70% av stapeln.
Då börjar paddan att starta om sig och om jag försöker avbryta synkningen så hänger sig både paddan och itunes.
Vad kan det vara för fel?
Jag har inga problem med synkningen av iPhonen.

Har du prövat annan dator alt. installerat om iTunes?

Nej det har jag inte, jag har ju inga strul med iTunes i övrigt.
iPhone och iPod fungerar ju utmärkt att synka skillnaden mot paddan är väl att jag synkar den väldigt sällan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-31 11:21

Har samma problem. "Dödar" jag iPaden (power+hem-knapparna) så kan jag synka.
Men jag kör 4.3 så jag vet inte om mitt problem är relaterat till 4.3 eller om det är nått med iTunes/iPaden.

Ursprungligen av ktd:

Har samma problem. "Dödar" jag iPaden (power+hem-knapparna) så kan jag synka.
Men jag kör 4.3 så jag vet inte om mitt problem är relaterat till 4.3 eller om det är nått med iTunes/iPaden.

Det är nog 4.3 som strular till det, har du postat hos Apple?

För min del är det inte 4.3 då jag inte kör det...
Det verkar som om den hamnar i en loop när ca 70% är "backupat".
Får se om jag hinner installera om den ikväll, om det inte dyker upp någon lösning värd att testa..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-31 14:28
Ursprungligen av Patrick:

För min del är det inte 4.3 då jag inte kör det...
Det verkar som om den hamnar i en loop när ca 70% är "backupat".
Får se om jag hinner installera om den ikväll, om det inte dyker upp någon lösning värd att testa..

Hur länge har du låtit den stå och tugga innan du avbryter? Jag skulle låta den stå i minst 15 min.

Ursprungligen av kenjon:

Hur länge har du låtit den stå och tugga innan du avbryter? Jag skulle låta den stå i minst 15 min.

Igår fick den stå inkopplad mot datorn hela kvällen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-01-31 16:46

Jag har samma problem med min iPad. Har haft den ikopplad hela natten utan att det blir klar. Blir nog en restore vad det lider. Drygt dock.

Ursprungligen av -David-:

Jag har samma problem med min iPad. Har haft den ikopplad hela natten utan att det blir klar. Blir nog en restore vad det lider. Drygt dock.

Jo det hade varit trevligare att hitta en lösning utan att behöva göra en restore

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-03 00:20

Jag tror jag kommit en bit längre med att hitta felet. Läste på Apples forum att folk kommit fram till att det är vissa appar som strular.
Jag tog bort alla tidningsappar (DI, DN, SportBladet, SvD och nån mer som jag inte kommer ihåg) och nu går det hur bra som helst.
Har inte orkat lägga tillbaka dom ännu men jag ska dra in en efter en för att se om jag kan hitta vilken eller vilka som skapar problemet.

Ok,
Jag har nu gjort en restore och Sportbladet och Macworld appen verkar ok.
Då är det bara att identifiera vilka tidigare apps jag hade som kan tänkas strula.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-17 19:56

Haft samma problem. Tog bort Aftobladet, Expressen, Svenskan å DN samt släckte allt som låg uppe å rullade i bakgrunden. Nu synkar den.:)

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-05-17 22:45

Nu har min stått och tuggat i 45 minuter. Jag har aftonbladet och sportbladet. Frågan är om jag ska avbryta synkningen eller om jag ska vänta till den blir klar, om den över huvud taget blir klar?

Edit: Jag avbröt steg 1, säkerhetkopiering. Då sprang den vidare och gjorde de andra stegen väldigt snabbt. Nu ryker tidningarna!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-05-17 23:28

En liten update. Tror inte det var aftonbladet eller sportbladet som var boven. Jag har tagit bort apparna och skulle då uppdatera till 4.3.3 efter det. Uppdateringen börjar med att säkerhetskopiera, vilket den fortfarande håller på med, ca 30 min nu. Mycket störande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-18 14:24

Fick samma problem för några veckor sen. Jag tror att det i mitt fall var DN+ som ställde till det och raderade därför appen och laddade sen ner den på nytt från iTunes. Innan dess hade jag försökt med återställning med mera utan att bli av med problemet. Nu verkar det dock fungera...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-18 16:29

Har samma problem fortfarande. Får första ta tag i det i helgen och radera alla tidningsappar. Drygt!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-18 19:43

Min synkar aldrig hela vägen

Yes!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-18 22:58

Har samma problem som ni alla beskrivit; först står den och tuggar på ca 70% efter 5 min tills man tröttnar (i mitt fall 2 tim till en hel natt) och får tvångsavsluta. Nästa försök så hoppar den över steg 1, säkerhetskopieringen och genomför steg 2 och 3, sedan kommer följande felmeddelande:
"iTunes kunde inte säkerhetskopiera iPadenheten eftersom en session inte kunde starta med iPad"

Problemet uppstod efter det jag börjat använda Aftonbladet och Macworld så det kanske är dom apparna?

Hoppas det kommer en uppdatering som fixar detta snart!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-05-19 06:07

Även jag har samma problem som alla har beskrivit!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-20 08:30
  • Medlem
  • International user
  • 2011-05-20 23:38

Jag skickade Aftonbladet för iPad samt Sportbladet för iPad. Nu funkade det perfekt att säkerhetskopiera och synka.

Samma här .. Aftonbladet och Sportbladet raderades, och sedan funkade det..

På tal om synkning...

Min egen nya iPad2 verkar inte blir synkad via MobileMe som min iP4 blivit sen start.

Undrar om fler upplever knas med synkning via MobileMe och sina olika enheter? Kan det ha nåt med att Apple håller på att skrota den tjänsten och sparka igång iCloud istället?

Jag har ju synkning via MobileMe på bokmärken, kontakter, nycklar, emailkonton, kalendrar, regler, anteckningar. Och detta har funkat som det ska mellan min MBP, MobileMe och iP4. Men verkar inte funka till/från min iPad2. Har loggat in både här och där och aktiverat som det ska enligt anvisningarna men det vill sig inte ändå. Vad gör jag för fel eller vad är det för knas?

EDIT: Verkar som att ändringar i kontakter och en del annat funkar, men inte synk av anteckningar till/från iPad2. Däremot synkas anteckningar mellan de andra enheterna och MobileMe. Irriterande

EDIT 2: Nu funkar det som det ska, var givetvis bara jag själv som sullat till det i inställningarna. Förbannade skitapple.....

Dr Tinnitus

Senast redigerat 2011-06-08 22:30

Jag har haft problem hela tiden att synca iPad 1 men när jag läst detta inlägg så har jag fått det att fungera perfekt genom att kasta bort Aftonbladet och Sportbladet.
Tack alla inblandade.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-22 15:15

Du ser, AB är crap på alla tänkbara områden...

1
Bevaka tråden