Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställa MacBook Pro i USA med svenskt tangentbord

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-07 13:10

Hej!

Detta ämne dyker upp titt som tätt och jag har sökt och jag vet att det finns massa trådar om att byta tangentbord, köpa dator från AppleStore U.S osv osv, men de flesta är väldigt gamla.

Jag ska till USA och skulle väldigt gärna vilja köpa med mig en MacBook Pro 13" med i7 processorn.

Datorn är billig men tangentbordslayouten är inte alls lik den vi har i Sverige. Så det är inte bara ÅÄÖ som är mitt problem, utan hela layouten i sig.

Jag ringde till AppleStore Sverige och enligt tjejen som jag pratade med så går det inte att beställa en Macbook Pro i USA (via amerikanska AppleStore eller någon butik) och få den med svenskt tangentbord. De kan bara göra en sådan beställning inom Europa.

I en del trådar så har jag läst precis motsatsen, vilket gör att man börjar undra hur det egentligen ligger till?

Jag har en bekant i USA som kan beställa datorn åt mig då den måste specialbeställas och betala med sitt amerikanska kort då AppleStore U.S endast tar amerikanska kort? Men frågan är om detta går?

Skulle det nu finnas en sådan här tråd med just de seriösa svar jag vill ha, så får ni gärna länka till dessa trådar och låsa denna, men jag har inte hittat någon som inte har några år på nacken.

Som du själv redan konstaterat så finns det många trådar i ämnet. Varför ska vi då ha ytterligare en tråd?

svenskt tangentbord site:99.se - Sök på Google

Även om de tidigare trådarna inte har gett exakt de svar du önskade, så går det alldeles utmärkt att hoppa in i en befintlig tråd och ställa kompletterande frågor där

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden