Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken mus ska jag välja?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen för några dagar sedan för första gången köpt en mac. Är ny på den ljusa sidan och har en fråga ang möss till mac.

Jag köpte en MacBook Pro och undrar förstås vilken mus som passar bäst till denna modell? Är Apples Magic Mouse så bra som dom påstår? Mest hört illa om den även från mac folket.

Vilken mus är bäst till min MBP, helst Apple märkt. Tack på förhand.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-14 18:40

Vad är det för fel på touchpaden? Multitouchen på den är ju fenomenal

Ursprungligen av julian-c:

Har nyligen för några dagar sedan för första gången köpt en mac. Är ny på den ljusa sidan och har en fråga ang möss till mac.

Jag köpte en MacBook Pro och undrar förstås vilken mus som passar bäst till denna modell? Är Apples Magic Mouse så bra som dom påstår? Mest hört illa om den även från mac folket.
Vilken mus är bäst till min MBP, helst Apple märkt. Tack på förhand.

Jag kör med MagicMouse, det finns bra program som du kan lägga till egna gestures och så:)
Har inte så många o jämföra med bara, men man vänjer ju sig ganska kvikt!

Ursprungligen av zinned:

Vad är det för fel på touchpaden? Multitouchen på den är ju fenomenal

Bra med mus ibland då man har macen på ett ställ eller liknande Blir lite oergonomiskt annars!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-14 18:54
Ursprungligen av Engalunda:

Bra med mus ibland då man har macen på ett ställ eller liknande Blir lite oergonomiskt annars!

Det förstår jag helt och fullt men det är väl inte det vanligaste sättet man arbetar med en bärbar dator på

Ursprungligen av zinned:

Det förstår jag helt och fullt men det är väl inte det vanligaste sättet man arbetar med en bärbar dator på

Hehe nä kanske inte, så var mitt fall

Nu vet jag att du vill ha en mus, men jag skulle vilja slå ett slag för Wacombräda.

Alla hand/armbesvär försvinner, det blir exakt, man kan rita, teckna osv.

En Bamboo - som kan vara lämplig börja med ligger på under tusen spänn.
Strunta i att man kan använda den som touchpad med, fjanterier.

Första dagen är hemsk.. andra dagen darrig. Efter en vecka tänker man inte på den....

Gick över till Wacomgrejor för ca 2 år sedan, aldrig ångrat mig.
Innan dess provade jag nog allt, möss, kulor, trackballs, scroll-pinnar, joysticks och allt som i princip kan kallas "inmatningsdon" - förutom blåsrör då....:-)

Hade varit roligt med en sån här tråd i Loungen...

Jag kör enbart med touchpad vilket innebär att jag inte har ont av musarm, nu har jag ont i andra delar av arm/handleden istället...

Jag vill ha en mus därför att jag i enskilda fall inte kan sitta och slappa med datorn i soffan/sängen, utan behöver jobba från skrivbord. Dessutom kan det i längden bli drygt att använda den touchpad (tycker jag).

Goflorp, du får ursäkta mig men vet inte riktigt vad en wacombärda är? Men låter intressant att googla fram allafall så ska göra det.

Men om vi vänder på frågan lite en aning då... NI som faktiskt ibland ANVÄNDER en mus till er laptop, vilken mus använder ni? Är magic mouse så dålig som den sägs? Vilken annan mus har mac som är bättre/sämre?...

Vänligen sök lite innan ni startar nya trådar. Det finns många trådar om detta redan:
vilken mus site:99.se - Sök på Google

Det skulle säkert funka alldeles utmärkt att hoppa in och fortsätta i någon av de trådarna, i stället för att skapa en ny tråd.

Stänger här. Läs igenom, och fortsätt gärna, i någon av de befintliga trådarna.

/Mod

1
Bevaka tråden