Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program som dokumenterar din sömn

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon gång - för kanske ett halvår sedan läste jag nånstans om att det ska finnas ett program man kan skaffa till mac os x som tar foton med jämna mellanrum så att du kan få en dokumentation över hur du rör dig och vad du gör medan du sover. Jag har försökt att googla både på svenska och engelska men kan inte hitta igen programmet.

Är det någon vänlig själ där ute som vet vad jag pratar om? Jag vill verkligen hitta igen detta.

TACK

Kan det ha varit Dream Recorder? Sidan verkar vara lite... Off.

Tack så jättemycket för snabbt svar - och ja sidan verkar lite "off" eftersom jag inte hittar någon download... MEn nu vet jag vad det troligen heter så jag kan söka andra källor. Tusen tack hörru

Ja, det verkar saknas en hel del på sidan. Hoppas du hittar programmet någonstans!

hha. Jag har letat som en dåre efter ett sätt att få fatt i programmet vilket inte verkar helt enkelt. Nu funderar jag på om det kan tänkas finnas något opensource program som typ motsvarar dream recorder.... Jag kollade på osalt dot com för där brukar man kunna finna på just open source till en massa grejer men ....icke.... Av moraliska skäl kan jag nog inte heller kommentera från vilka andra källor jag försökte finna programmet MEN jag får la leta vidare - ja så vida ingen känner till något alternativ till programmet och då gärna ehrm gratis

Ursprungligen av domestic_brain:

hha. Jag har letat som en dåre efter ett sätt att få fatt i programmet vilket inte verkar helt enkelt. Nu funderar jag på om det kan tänkas finnas något opensource program som typ motsvarar dream recorder.... Jag kollade på osalt dot com för där brukar man kunna finna på just open source till en massa grejer men ....icke.... Av moraliska skäl kan jag nog inte heller kommentera från vilka andra källor jag försökte finna programmet MEN jag får la leta vidare - ja så vida ingen känner till något alternativ till programmet och då gärna ehrm gratis

Ser tydligt att herrn använder sig av Open Source-vara .

Det finns program för iPhone som spelar in snarket osv.
Dreamrecorder ovan har jag inte hört om sedan 2005..

Det finns ett program som heter Periscope - (inte det på AppStore) utan från
Freeverse: Mac: Games & Apps: Periscope

Där kan du t ex ställa in att det skall tas en bild var minut.
Har du en Firewireingång på datorn kan du koppla till en iSightkamera och rigga över slafen...
Det finns även Webkamera med mörkerbelysning (ir-dioder) från t ex Dealextreme.com

Herrn? OMG haha. Vilken feting! Jag kan tala om för dig att jag i allra högsta grad är KVINNA - ja iaf senast jag tittade på min kropp. HAHA

Jag såg f.ö. periscope men det verkade dyrt så då bör man kanske hitta om de nu finns - någon open source version till även detta.

Visst har jag en firewire port men jag ser inte poängen med detta - förklara gärna närmare.

Hur kan du se att "herrn" använder open source som nämnt ovan? Är det bara ett antagande eller vad baserar du detta på

Undertecknat

kvinnan

Sarah

Ursprungligen av domestic_brain:

Herrn? OMG haha. Vilken feting! Jag kan tala om för dig att jag i allra högsta grad är KVINNA - ja iaf senast jag tittade på min kropp. HAHA

Jag såg f.ö. periscope men det verkade dyrt så då bör man kanske hitta om de nu finns - någon open source version till även detta.

Visst har jag en firewire port men jag ser inte poängen med detta - förklara gärna närmare.

Hur kan du se att "herrn" använder open source som nämnt ovan? Är det bara ett antagande eller vad baserar du detta på

Undertecknat

kvinnan

Sarah

Ber ödmjukast om ursäkt. Är själv sån att kön är av helt underordnad betydelse och din avatar är stor som ett frimärke. Hupps!
jaja, jag heter Jeremiah och telesäljare tror ibland att jag lever i ett lesbiskt förhållande med min fru ... *suck*

Mitt skämt om opensource kom sig av att dina åäö (alltså svenska tecken) verkar vara helt åt helskotta i den läsare/program du använder.

Meningen med att använda en iSight var att kunna dra ut 3m kabel och sätta en kamera ovan sängen, så kan man se hur man vrider på sig.

opensåsvarianter av program är svårt, det finns ju ngt ställe där projekten samlas...
sourceforge.net tror jag det är. kolla där.

Opensource största problem - utan att ställa till ett krig nu då - är att det är hobbyister som gör sakerna. Ibland kommer program ut i version 0.3.1 Beta 2, och sedan blir det inte mer för han som skrev det fick barn och de andra tre ville göra annat ... osv.
OS kan bli väldigt bra när många ÄR intresserade, men är det snävt kan det bli jobbigt.

Kolla bilden nedan, så ser din text ut för oss andra:

haha. Det är kul. Själv är jag lesbisk men råkar ut för såna här grejer rätt ofta. Åkte till Holland för ca 2 månader sedan och på min biljett stod det "Mr." HAHAHAAH

De konstiga tecknen beror på att jag i ren lathet öppnar dessa inlägg direkt i Thunderbirds "webbläsare" och där verkar det brista. Annars måste jag kopiera av länken eftersom "öppna i webbläsare" inte funkar.

Jag har en MBP så jag skulle liksom kunna dra silvertejp runt den på ett stativ och därmed sätta den där jag vill utan att investera i en ytterligare kamera.

Snälla, fixa tecknena, det är rätt jobbigt läsa det där...

Din dator inbyggda kanske inte kommer se så bra i mörkret:

$9.30 - Mini Eye USB Webcam with 6-LED Illumination (1.3MPixel) - Webcams

kom inte säg att 57 spänn är över budget bara, då får du sova med lampan tänd...

Bättre nu då? Jo men nog kan min studieinkomst palla 57 kr. Fast just nu behöver jag egentligen hitta en lösning redan i kväll (helt akut) för att ordna detta. I värsta fall får jag väl sova med lampan på och filma konstant med iSight och sedan göra skärmdumpar av varje minut haha. Det är liksom lite brått.

Min systemkamera och även många pocketkameror klarar intervalltagningar.
1 bild per minut i säg, 7 timmar = 60 x 7 = 420 bilder. Fett minneskort, fota i mellanstorlek...
Ta in alla bilderna i Quicktime och gör en film av det, visa varje bild 0,5s ...
Uppspelningstid = 3,5 min

Hur man gör kan du ta reda på om du läser på lite om stop-motion.

Tack för ÅÄÖ

jag har iofs en systemkamera vilket inte är en dum idé men då återstår det för mig att checka om jag kan ta en bild per minut eller liknande.

Tack själv du

1
Bevaka tråden