Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grattis på 10-årsdagen, 99mac!

Tråden skapades och har fått 118 svar. Det senaste inlägget skrevs .

STORT GRATTIS!
Tack Björnström! Visst är det medlemmarna som kanske gjort 99 till vad det blivit men utan dig hade det ju inte blivit alls!!!

Grattis!

Fantastiskt vilka trevliga år som funnits här. Jag tänker att det fortsätter så

Ursprungligen av acke:

Hur och vart. Jag ser inget nummer.

Ursprungligen av Hunter78:

Hittar ingen info om det under Redigera profil

Sorry. "Redigera profil"-länken ser tydligen annorlunda ut för mig som har moderatorbehörigheter.

Men gå till er profil, och kolla under "Kontakt" på länken till "Skicka personligt meddelande". Där borde ni kunna se ert "user-id".

På Hunter78 står det u=1266
På Acke står det u=84458

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Sorry. "Redigera profil"-länken ser tydligen annorlunda ut för mig som har moderatorbehörigheter.

Men gå till er profil, och kolla under "Kontakt" på länken till "Skicka personligt meddelande". Där borde ni kunna se ert "user-id".

På Hunter78 står det u=1266
På Acke står det u=84458

Ok. Då har jag 369.. Trodde 370 först, men det var ju nära..

Tackar för info!

Hej!

Jag hittar inte något medlemsnummer, faktiskt inte ens nåt kontakt under mämnd rubrik.... Hittade ett mail där det står att jag är medlem nr 1200

Men grattis i alla fall!

Har varit med ett tag men inte varit speciellt aktiv, dock trogen Macare sen min SE/30 någon gång -89

mvh
Peter

Ursprungligen av Sheridan:

Jag hittar inte något medlemsnummer, faktiskt inte ens nåt kontakt under mämnd rubrik...

- Gå till "Min profil" (finns till höger uppe i den svarta menyn)
- På profil-sidan finns i vänsterkolumnen rubrikerna "Kontakt", "Vänner", "Dina bilder", m.fl
- Under "Kontakt" finns "Skicka personligt meddelande"
- Ställ markören över den länken så kan du se ditt nummer i länken.

Men du kanske har stängt av funktionen att ta emot PM. I så fall finns nog inte den länken där.

  • Medlem
  • Solna
  • 2011-05-05 12:51

Stort grattis, och en rejäl hyllning till alla som jobbat med sidan under dessa år. Jag ser fram emot att besöka 99mac i 10 år till

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

- Gå till "Min profil" (finns till höger uppe i den svarta menyn)
- På profil-sidan finns i vänsterkolumnen rubrikerna "Kontakt", "Vänner", "Dina bilder", m.fl
- Under "Kontakt" finns "Skicka personligt meddelande"
- Ställ markören över den länken så kan du se ditt nummer i länken.

Men du kanske har stängt av funktionen att ta emot PM. I så fall finns nog inte den länken där.

Man hittar infon lite enklare genom att klicka på användaren i forumet och högerklicka och välja "kopiera länk" på Personligt meddelande. Klistra in i ett nytt web-fönster..

  • Medlem
  • 2011-05-05 10:14

Grattis i efterskott - var befriad från internet igår - men gick minsann på Bergsgatan och såg en liten skylt med 99mac och Mantaray!

  • Medlem
  • 2011-05-05 10:41

Grattis, får nog ändra användarnamnet till 45+...;)

Stort grattis till Björnström & Co i 99mac-teamet till ett fantastiskt community-bygge!

Min första egna tråd handlade om beslutsvåndan huruvida jag skulle köpa en Palm m505, stekhet PDA med färgskärm som kom 2001 (ja, när jag väl köpte den så var den ganska kass)

Ser fram emot nästa dekad!

medlemshälsningar från nr 876

I min första tråd blev jag tillrättavisad över både fildelningsprogram och trådrubrik, men jag är kvar än!

http://www.99.se/personliga-presentationer/55072-helt.html

Grattis!

Awesomeness, och grattis!

Grattis grattis!! Tänk så mycket man har lärt sig genom ALLA dom här 2 åren:)

Tack 99.se

Grattis 99mac!

Synd att jag inte upptäckte det från början! Men 99mac är en av de bästa siterna jag har stött på!!!

Grattis! Likt vikingen är 99 en av de bästa siterna jag också stött på. Även om jag inte är så aktiv läser jag endel :).

Jag sällar mig till gratulanterna! -och inser att jag, eftersom jag är medlem, gratulerar mig själv..!

Grattis på 10-årsdagen och lycka till i fortsättningen.:)

  • Medlem
  • 2011-05-05 19:16

Grattis och tack alla hjälpsamma, trevliga. Tittar oftast bara in men ett och annat inlägg har det blivit. Kom med långt tidigare än det står (vet inte när) men fått regga om mig bl a vid någon omorganisation.

Bra jobbat!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-05 20:53

485 personer hann tydligen upptäcka 99mac före mig den där sommaren 2001...
Kom ni ihåg vad som hände mer då? Här kommer lite tips:

• Premiär för Wikipedia
• George W Bush blir amerikansk president
• Nobelpriset firar 100-årsjubileum
• 11 september och WTC i New York...

• Apple går från OS 9 till OS X
• Apple lanserar iPod (med scrollhjul)
• Apple slutar tillverka Mac G4 Cube efter bara drygt ett år

Och följande övriga Apple-produkter är heta...

AirPort Base Station
Apple Studio Display 17'' (LCD)
iMac
PowerMac G4 Quicksilver
PowerBook G4
iBook 12.1 (Dual USB)

Grattis 99!

Reggade mig som nr 2183 med min fina iMac Bondi blue. Den står i källaren nu, i sin väldigt otympliga kartong. Andra mac'ar har gått vidare till nya ägare, men den har man svårt att skiljas från, ur-mac'en

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-05-05 21:34

Stort grattis!

Hurra hurra hurra

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2011-05-05 21:49

GZ 99.

:-j

Wohoo! Grattis!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-05-11 22:00

Grattis !

Jag visste redan om 99mac maj månad. Men jag var så trög och blev medlem i oktober senare.

I alla fall är det en unik form som funnits så länge och är mycket viktig fortfarande idag för alla medlemmar

Vilket får mig att tänka på gamla sköna trådar. Först på 99mac!
T.ex. http://www.99.se/apple-programvara/10074-sthlm-pride-live-med-mpeg4.html när man sitter och läser (från 2002) när jag var inblandad i ett streamingprojekt med MPEG4.

Bevaka tråden