Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se filmer på iPad 2, hur gör man?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej alla,

Jag är nybörjare så jag ber om ursäkt om frågan verkar korkad. Jag vill kunna kopiera över filmer till min iPad 2 (64GB, 3G) och se på dessa när jag är ute och reser, sitter i skuggan i en park etc. Men jag begriper inte hur jag för över en film till iPaden, inte heller vilka format som stöds, och inte hur jag hittar filmen och startar uppspelningen.

Någon som vill hjälpa mig och förklara hur jag gör, för det måste väl gå att göra detta? Om ni dessutom kan berätta vilka format som stöds samt vilka appar som behövs för att spela upp filmen är jag väldigt tacksam. Och är det möjligt få med svensk text om man har en .srt fil med texten? Och hur gör man för att få detta att fungera.

Det är ju löjligt enkelt att föra över bilder och hantera dessa på alla möjliga sätt men att göra samma sak med filmer verkar svårare. Får väl svälja skammen och erkänna att jag tyvärr använder PC, om det spelar någon roll.

Stort tack på förhand!

//Lars

Du lägger in filmerna i iTunes, precis som musiken, och då ska de vara i ett format som iTunes stöder.

Har du tittat på länken nedan? Där står det vilka format som stöds:

"QuickTime and MPEG-4 movie files that end in ".mov", ".m4v", or ".mp4" and are playable in QuickTime Player."

iTunes: Frequently asked questions about viewing and syncing videos

För att smidigt konvertera till ett passande format kan du använda HandBrake .

Ta hem någon av alla mediaspelare till iPad som klarar divx, xvid mm. mm. och sedan så kan du föra över nästan vilka filer som helst. Det gör du under programfliken i iTunes. Välj programmet du vill föra över filer till och dra dem till fönstret.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-03 13:46