Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför är det...

Tråden skapades och har fått 806 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag skulle precis säga att det gav mer utrymme åt faktiskt innehåll, men insåg snart att radbredden redan var katastrofal innan, och är än värre nu.

  • Medlem
  • 2011-10-22 20:51

jaja...

Varför i he-te funkar bläckpennan på vissa delar av maskeringstejpen men inte på andra?

  • Avstängd
  • 2011-10-23 11:42
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Varför i he-te funkar bläckpennan på vissa delar av maskeringstejpen men inte på andra?

...gäller också post-it lappar mm

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Varför i he-te funkar bläckpennan på vissa delar av maskeringstejpen men inte på andra?

För att man ska använda permanent marker pen...

Ursprungligen av LCR:

För att man ska använda permanent marker pen...

Varför har jag ingen sån hemma?

  • Medlem
  • 2011-10-23 20:49

Varför är det så att man blir lika glad varje gång man ser Yngwie Malmsteen på tv trots att man aldrig har gillat honom?

Varför är det...

...att man arbetar mycket mer fokuserat på gården/i trädgården under hösten, får massor gjort medan sommaren går utan att man får en bråkdel gjort?...

Jo, jag vet varför!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-23 21:24

Varför lyckas jag så ofta köpa ostar som är för mjuka för att skära med osthyvel men för hårda för att breda med kniv? Skall jag prova en så'n där pianotrådsvariant?

Ursprungligen av planB:

Varför lyckas jag så ofta köpa ostar som är för mjuka för att skära med osthyvel men för hårda för att breda med kniv? Skall jag prova en så'n där pianotrådsvariant?

om du gillar skivor som är 3mm+ tjocka så kan det vara ngt för dig men den funkar ändå inte så bra på ostar som är för mjuka...

Varför är det så svårt och slita sig från en bra film när man borde sova?

Ursprungligen av wilhelmsson:

Varför är det så svårt och slita sig från en bra film när man borde sova?

Eller i mitt fall all sparad motorsport?!...

Har inte ens sett förra helgens WSBK än...

... så att många företag som distribuerar filer har börjat använda bittorrent som grund? Det får min dator att gå på knä. Den blir nära nog obrukbar under den tid som någonting laddas ner.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-24 22:09

Vad kör du för torrent-klient?
Jag kör Vuze, inga problem med flera 10tal aktiva torrentfiler på en gammal iBook.

Ursprungligen av kenjon:

Vad kör du för torrent-klient?
Jag kör Vuze, inga problem med flera 10tal aktiva torrentfiler på en gammal iBook.

Mestadels är det Blizzards egna som körs. Annars är det Transmission.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-25 22:13

Varför är nästan alla TV-apparater svarta när nästan alla har vita tapeter hemma?

(Ägare av vit Samsung)

Ursprungligen av planB:

Varför är nästan alla TV-apparater svarta när nästan alla har vita tapeter hemma?

(Ägare av vit Samsung)

Kontrast är trevligt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-28 00:10

... så sällan folk gör kopplingen: Väldigt lågt pris --> Svarta pengar, utnyttjande av utsatta människor. Alla blir bara glada över låga priser, liksom. Få tänker en tanke vidare: "hur är det möjligt?"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-28 05:45
Ursprungligen av planB:

... så sällan folk gör kopplingen: Väldigt lågt pris --> Svarta pengar, utnyttjande av utsatta människor. Alla blir bara glada över låga priser, liksom. Få tänker en tanke vidare: "hur är det möjligt?"

Veckans bästa inlägg.

Ursprungligen av planB:

... så sällan folk gör kopplingen: Väldigt lågt pris --> Svarta pengar, utnyttjande av utsatta människor. Alla blir bara glada över låga priser, liksom. Få tänker en tanke vidare: "hur är det möjligt?"

Eller dålig kvalité... Man får vad man betalar för!

Viva le Mac!!

Problemet är väl att oavsett pris, så är det nästan alltid någon som blir knullad i röven. I regel någon i asien.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-28 12:44

....så långt kvar av arbetsdagen, när Siri ligger på postkontoret och väntar på att bli uppraggad av mig

...så förbaskat viktigt om telefonen kommer innan helgen eller efter? Vad ska ni göra i helgen som inte era 4or fixar? Filma när ni krattar löv i HD? Dämpa ensamheten med Siri?

Ursprungligen av eskimo:

...så förbaskat viktigt om telefonen kommer innan helgen eller efter? Vad ska ni göra i helgen som inte era 4or fixar? Filma när ni krattar löv i HD? Dämpa ensamheten med Siri?

Syntax error! Jag mår i alla fall psykiskt dåligt om jag inte har det senaste.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-28 15:48

Varför är jag en person som dömer vinet efter etiketten?

Varför tar det tolv sekunder för en iMac att återfå kontakt med det trådlösa nätverket efter vila, men bara en sekund för en MacBook?

  • Avstängd
  • 2011-11-02 19:03
Ursprungligen av Mutant:

Varför tar det tolv sekunder för en iMac att återfå kontakt med det trådlösa nätverket efter vila, men bara en sekund för en MacBook?

Varför tar det en evighet för min MacPro att lista alla bilder-låtar-filmer medans en dlna-enehet gör det på noll-time från samma NAS?

Ursprungligen av LaHe:

Varför tar det en evighet för min MacPro att lista alla bilder-låtar-filmer medans en dlna-enehet gör det på noll-time från samma NAS?

Din Mac använder inte DLNA?

  • Avstängd
  • 2011-11-02 19:20
Ursprungligen av keptang:

Din Mac använder inte DLNA?

Haha... nä, den gör ju inte det ;p

Bevaka tråden