Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone som router för ATV2?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Det kanske är en dum fråga men jag ställer den ändå: Hade tänkt ta med atv2 till min stuga där har jag inte nån nätverk så jag undrar om man kan använda iphonen som router för att koppla datorn till atvn och på så sätt kolla filmer på tvn?
O:-)

iPhone 4 med personal hotspot (WiFi), yep.

Vad bra tack, då är det bara packa och fara...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-07-06 23:35

Varför krångla till det med att använda din iPhone som router…!? (Såvida du inte vill att AppleTV2 skall ha åtkomst till internet)

Ställ in din Mac att dela ut sin internetförbindelse till andra WiFi-enheter, d.v.s. att agera accesspunkt/basstation.

Till detta trådlösa nätverk ansluter du sedan din AppleTV2…

Lycka till…!

Det låter bra, så klart är det enklare så...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-07-07 11:29

En sjysst grej hade ju faktiskt varit, som detta ovan påminde mig om, att om man har tillgång till en amerikansk VPN-tjänst och då får ett amerikanskt IP så kan man ju sätta igång den VPN'en i sin telefon för att sedan ansluta sin ATV2 till telefonens hotspot (då ATV2 inte har VPN-klient) och på så sätt kunna nyttja NetFlix på ATV2.

Någon som har prövat?

Tänkte på om bozzman ville ha access till internet.

går det att tetthra (eller hur det nu stavas) sin 3g anslutning till wifi med iphone.
dvs koppla atv till iphones wifi och sedan komma ut på internet genom iphone? hastigheten blir inte super men man har access iaf.
eller måste iphonen vara jailad?

Ursprungligen av KAPTENRODSKAGG:

går det att tetthra (eller hur det nu stavas) sin 3g anslutning till wifi med iphone.
dvs koppla atv till iphones wifi och sedan komma ut på internet genom iphone? hastigheten blir inte super men man har access iaf.
eller måste iphonen vara jailad?

Ja det skrev jag i post 2.

Det beror på vilken telefon som du har. Iphone4 tillåter internetdelning via wlan. Inte tidigare modeller

Hmm det är jag igen, har gjort som Torkel föreslog men AT hittar inte nätverket, min Ipad hittade den direkt, vad kan man göra för att AT hittar den?
Med iphonen som personal hotspot hittar AT utan problem nätverket men när jag vill kolla på en film då hackar filmen hela tiden, det är som att den går genom tjock syrap... kan man göra att filmen går normal?...
Tacksam för all hjälp

Vad har du för överföringshastigheter på 3G? Prova med Bredbandskollen och se (de har en app).

1
Bevaka tråden