Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att beställa iPhone 5 via Borderlinx?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som rubriken lyder...
Orkar du vänta eller är du som jag och kör genom Borderlinx?
Börjar ju dra ihop sig nu förhoppningsvis och det skulle vara intressant med lite statistik!

Senast redigerat 2011-08-19 20:41

Är inte frågeställningen lite förhastad?

Vi har ju ingen aning om hur stor den eventuella fördröjningen blir mellan släppen i USA och Sverige.

Hur ska man kunna ta ställning till om man tänker vänta, när man inte vet hur lång väntan det kommer att bli?

Hehe, ja du. Det vet man inte!:)
Av ren nyfikenhet skapade jag denna. Utan att tänka efter visade sig.
Men men. Vi får helt enkelt anta att det kommer dröja mellan släppen.
Eller gör den tydligare;)

Jag har nu ändrat lite i det ena svarsalternativet, och lagt till ett svarsalternativ.

Har också flyttat tråden till rätt forumdel.

/Mod

Senast redigerat 2011-08-19 21:07

Självklart, eller ja, där den finns att beställa först.

Beställde iPhone 4 en kvart efter att den fanns på sidan (i UK), antar att det blir likadant denna gång.

Otillräckliga svar.

Nej, jag kommer inte att köpa en iPhone 5 via Borderlinx. Det blir privat import genom egna kontakter.

Har turligt nog en polare som bor i NY numera, får väl be honom köpa en....förutsatt att man kan köpa utan att behöva binda sig till något kontrakt.

Finns det något säkrare alternativ än Borderlinx för att skeppa hem en iPhone från UK om det blir aktuellt?

I deras finstilta villkor så står det att de bara ersätter förlorade varor med max $100. När jag googlat lite om borderlinx så har jag hittat ett antal personer som sett sin iPhone 4a ha blivit signerat mottagen av Borderlinx men den har aldrig skickats vidare, och därmed så har de endast rätt till ovanstående ersättning.

Saxat ur Borderlinx Terms&Conditions:

Citat:

Borderlinx's maximum liability, and your exclusive remedy with respect to any errors in Borderlinx services provided to you under this agreement is limited to US100 (or equivalent) per incident.

Ursprungligen av SevenFour:

Finns det något säkrare alternativ än Borderlinx för att skeppa hem en iPhone från UK om det blir aktuellt?
I deras finstilta villkor så står det att de bara ersätter förlorade varor med max $100. När jag googlat lite om borderlinx så har jag hittat ett antal personer som sett sin iPhone 4a ha blivit signerat mottagen av Borderlinx men den har aldrig skickats vidare, och därmed så har de endast rätt till ovanstående ersättning.
Saxat ur Borderlinx Terms&Conditions:

Borderlinx är nog det säkraste sättet trots deras dåliga villkor. Alternativet är att du helt enkelt får åka till UK och köpa en telefon. Flyger du med Ryanair så behöver det inte kosta så många kronor att ta flyget till och från London.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-17 23:46

jag köper när dom kommer till sverige...

Jahap, fel rubrik blev det här då..
Hur som helst, ska sova på saken om beställning via Borderlinx.. Kanske kan spara en slant genom att beställa?

Inte alls fel rubrik. Kommer ju en femma förr eller senare

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 08:40

Kanske värt att ta SafteyLinx (Borderlinx | Frequently Asked Questions | How to select Safetylinx) om man ska beställa denna gången. 1,75% är inte mycket med tanke på att en del "försvann" i rusningen sist.

Ursprungligen av zappee:

Kanske värt att ta SafteyLinx (Borderlinx | Frequently Asked Questions | How to select Safetylinx) om man ska beställa denna gången. 1,75% är inte mycket med tanke på att en del "försvann" i rusningen sist.

Bra tips där! Gick ju fint förra gången men man vet ju aldrig! Kan vara värt några extra slantar:)

SafetyLinx gäller från Borderlinx (DHL) till slutkunden. Inte från Apple till Borderlinx.

Tror inte att risken är så stor att något händer från DHL till oss, men man kan ju ta det säkra före det osäkra om man vill.

För Borderlinx finns det en rabattkod som gäller till sista oktober:

ENTER PROMO CODE: 963147

20% på frakten. Alltid något.

1
Bevaka tråden